Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

15-20kg LAIHDUTTAMINEN

Vierailija
12.05.2019 |

Kauankohan siinä menee? Onko mahdollista saada tuollaista määrää pois n. vuodessa? Voiko tuollaiseen tavoitteeseen edes yltää vain muuttamalla ruokavaliotaan terveellisemmäksi ja lopettamalla tunnesyömisen, lenkkeilemällä (koiran kanssa) ja treenaamalla kotona?

Kannattaisiko siis tehdä vielä jotain muuta? Kokemuksia? Nyt alkaa ylipainoisuus riittämään!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua auttaa se, että minulla on kotona "diettipusseja" (Nutrilet, Easy Diet). Tiedän, että minulla on aina syömistä, joten minun ei tarvitse ostaa kaupasta isoja määriä ruokaa. Lisäksi vältän leipätuotteita (leivät, pizzat, kaikki kauppojen paistinpisteiden tuotteet).

Liikuntaa kannattaa harrastaa, koska se on hyväksi terveydelle. Laihtumisessa tärkeintä on ruokavalio.

Ei noi diettipussit mitään ruokaa ole. Syö oikeaa ruokaa.

Et lukenut viestiäni. En ole sanonut, että syön vain dieettipusseja. Jos "oikea ruoka" tarkoittaa esim. runsaasti leipää, niin ei sovi minulle. Leipä lisää minulla näläntunnetta. Vyötärölihavuus on vaarallista. On päästävä pienempiin kalorimääriin, että sen voisi voittaa.

Oikea ruoka ei todellakaan tarkoita "runsaasti leipää"  Vyötärölihavuutta et voi voittaa syömällä noita pussiruokia tai runsaasti leipää.

Laskemalla kalorit vyötärölihavuus voitetaan. Dieettipussit ovat osa sitä prosessia, jolla olen laihtunut jo yli 10 kg.

Vierailija
22/26 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua auttaa se, että minulla on kotona "diettipusseja" (Nutrilet, Easy Diet). Tiedän, että minulla on aina syömistä, joten minun ei tarvitse ostaa kaupasta isoja määriä ruokaa. Lisäksi vältän leipätuotteita (leivät, pizzat, kaikki kauppojen paistinpisteiden tuotteet).

Liikuntaa kannattaa harrastaa, koska se on hyväksi terveydelle. Laihtumisessa tärkeintä on ruokavalio.

Et lukenut viestiäni. En ole sanonut, että syön vain dieettipusseja. Jos "oikea ruoka" tarkoittaa esim. runsaasti leipää, niin ei sovi minulle. Leipä lisää minulla näläntunnetta. Vyötärölihavuus on vaarallista. On päästävä pienempiin kalorimääriin, että sen voisi voittaa.

Oikea ruoka ei todellakaan tarkoita "runsaasti leipää"  Vyötärölihavuutta et voi voittaa syömällä noita pussiruokia tai runsaasti leipää.

Laskemalla kalorit vyötärölihavuus voitetaan. Dieettipussit ovat osa sitä prosessia, jolla olen laihtunut jo yli 10 kg.

Mitään lihavuutta ei voiteta kaloreita laskemalla, vaan syömällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään lihavuutta ei voiteta kaloreita laskemalla, vaan syömällä.

Näinpä, jos haluaa olla näsäviisas.

Vierailija
24/26 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse mitään rankkoja hikitreenejä 5 krt viikossa- ei ole mitään järkeä piiputtaa itseään rapakunnosta himourheilijan treenillä vaivaiseksi kolmessa viikossa (sain tällä metodilla itselleni kilpparin vajaatoiminnan). Jos ei ole hyvä kunto, on kävelylenkit aluksi aivan riittävää liikuntaa. Jos hommaa itselleen liikunnasta ylirasituksen, niin stressitaso kohoaa ja kilot nousee.

Riippuu ihmisestä.

Jos on mukavuudenhaluinen ja laiska löllykkä, joka ei halua tehdä laihtumisensa eteen mitään, niin tottakai sellaiselle pienikin liikuntamäärä on iso suoritus, ja palkaksi saa mussuttaa pussillisen sipsiä.

Toiset taas oppivat tykkäämään liikunnasta, eivätkä ota liikuntasuoritusta rääkkinä ja kidutuksena, vaan kuntoa kohottavana liikuntana, joille riittää palkinnoksi hyvä olo.

Itse kuulun jälkimmäisiin. Otan kaiken liikunnan liikuntana, en niinkään varsinaisesti lähde urheilemaan. Vaan lähden ulos, enkä ajattele että "nyt kun kävelen portaita yhden kerrosvälin sen sijaan että menen hissillä, saan palkaksi syödä litran jäätelöä kuon on niin rankkaa".

Tunnen monia jotka eivät ikinä onnistu laihduttamaan, ja sitten antavat olla. Saavat ehkä pari kiloa pois, mutta sitten toteavat että "Ei siitä ollut hyötyä, kun laihduin vain pari kiloa!" Ja jaksoit laihduttaa jopa melkein kaksi viikkoa, vaikka noita kiloja on kerrytetty yli 20 vuotta... Jos olisit jatkanut tuota ruokavaliota ja liikuntaa muutaman kuukauden pidempään, olisit laihtunut aika monta kiloa enemmän.

Ja moni ajattelee että kun kerran repsahtaa niin se oli siinä. Eivät ymmärrä, että repsahduksen jälkeen saa jatkaa terveempää elämäntapaa, järkevämpää ruokavaliota ja liikunnan harrastamista. Itsekin mussutan herkkuja viikonloppuisin (la ja su) enkä kieltäydy jos niitä arkena joku muu tarjoaa, mutta itse en muina päivinä herkkuja syö eikä edes kiinnosta vaikka niitä kaapeissa kyllä jemmassa on.

Ei tee kovin siis edes herkkuja meli, kun tietää ettei ne täysin kiellettyjä ole. Ja liikuntakin on kivaa, kun siitä tekee kivaa.

Niin siis paljonkos sinä siis olit laihduttanut ja millä metodilla? Kuulostaa taas siltä, että siellä näitä hienoja niksejä antaa ihminen, jolla ei lopulta ole mitään käsitystä koko asiasta.

Ihan jo esimerkkinä toi nopean laihduttamisen tuputtaminen ja rankkaan liikuntaan kehottaminen: Ne nyt vaan tutkitusti ei todellakaan kannata. Mitä hitaammin kilot lähtee (= rauhallinen elämänmuutos) sen todennäköisimmin ne myös pysyy poissa. Mitä rajummin ja nopeammin elämänmuutoksen tekee, sen varmemmin se perustuu itsekuriin eikä oikeasti opittuihin uusiin tapoihin, ja sen todennäköisemmin menee pieleen.

Rankka liikunta puolestaan on entisestään liikkumattomalle ihan todellinen terveysriski, eikä siinä todellakana ole mitään järkeä. Paitsi tietysti jos haluaa elimistönsä sekaisin ja just vaikka kilpparin vajaatoiminnan kaupan päälle.

11 kg lähti kolmessa kuukaudessa, ja ovat pysyneet poissa nyt 6 vuotta. Olen 161 cm pitkä, joten ei näin lyhyeen varteen kovin montaa kiloa tarvitse kerätä että on jo plösö ja ylipainoinen.

Painonpudotus on helppoa, saavutetun painon pitäminen hankalaa, mutta minultapa onnistuu sekin :)

Mitä muita vinkkejä haluat, kuin sen, että syö terveellisesti ja liikkuu? ;)

Otin uudesta ruokavaliosta ja liikunnallisemmasta elämäntavasta itselleni tavan, niin nykyisin en liho, vaikka istuisinkin päivät koneen äärellä.

Mutta ole sinä vain laiska läskipullero, kun et muuhun pysty ;)

Vierailija
25/26 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtii vuodessa ja puolessakin, vielä helpommin jos on oikeasti ylipainoa eikä ole vielä kovin iäkäs. Itse laihdutin 15 kiloa normaalipainon sisällä muutamassa kuukaudessa, ihan yksinkertaisesti vain syömällä vähemmän kaloreita ja juomalla paljon vettä. Välillä pidin herkkupäiviä. Muita elintapoja en muuttanut (en liiku normaalisti kuin pari krt/vko) kuin että lyhyt juoksulenkki pari kertaa viikossa pitämään rasvanpolttoa käynnissä. Oma ruokailun rajani oli 900-1100 kaloria päivässä riippuen juoksinko. En katsonut, mitä se sisälsi, mutta määrässä olin ehdoton. Periaatteesa siis vaikka sipsit olsivat ok, jos söisi päivässä todella vähän. Nälkä tosin oli ikävä tunne, ja ajauduin luontaisesti vähäkalorisempien ruokien pariin.

Ainoa oma valttikorttini on vain rautainen itsekuri. Jos jään kaksin kotiin miehen pöydällä avoimena lojuvan sipsipussin kanssa, ei tule mitään kiusauksia. Samoin kaupassa voin käydä ostamatta herkkuja. Laihdutuksessa ainoastaan aloittaminen oli vaikeaa, koska motiivi puuttui. Ei kiinnostanut näyttää paremmalta, koska en ole kovin pinnallinen, olin aika hyvässä kunnossa ja normipainon sisällä (tosin ylipainoon vain 500g). Suurin motivaattori itsellä olikin vaatteet; ei napostellut yhtään ostaa koko vaatekaappia uusiksi, kun olin lihonut ulos vaatteista. Inhoan vaatteiden ostamista, ja suuri osa vaatteistani on kalliihkoja "erikoisvaatteita" ulkomailta.

Vierailija
26/26 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehtii vuodessa ja puolessakin, vielä helpommin jos on oikeasti ylipainoa eikä ole vielä kovin iäkäs. Itse laihdutin 15 kiloa normaalipainon sisällä muutamassa kuukaudessa, ihan yksinkertaisesti vain syömällä vähemmän kaloreita ja juomalla paljon vettä. Välillä pidin herkkupäiviä. Muita elintapoja en muuttanut (en liiku normaalisti kuin pari krt/vko) kuin että lyhyt juoksulenkki pari kertaa viikossa pitämään rasvanpolttoa käynnissä. Oma ruokailun rajani oli 900-1100 kaloria päivässä riippuen juoksinko. En katsonut, mitä se sisälsi, mutta määrässä olin ehdoton. Periaatteesa siis vaikka sipsit olsivat ok, jos söisi päivässä todella vähän. Nälkä tosin oli ikävä tunne, ja ajauduin luontaisesti vähäkalorisempien ruokien pariin.

Ainoa oma valttikorttini on vain rautainen itsekuri. Jos jään kaksin kotiin miehen pöydällä avoimena lojuvan sipsipussin kanssa, ei tule mitään kiusauksia. Samoin kaupassa voin käydä ostamatta herkkuja. Laihdutuksessa ainoastaan aloittaminen oli vaikeaa, koska motiivi puuttui. Ei kiinnostanut näyttää paremmalta, koska en ole kovin pinnallinen, olin aika hyvässä kunnossa ja normipainon sisällä (tosin ylipainoon vain 500g). Suurin motivaattori itsellä olikin vaatteet; ei napostellut yhtään ostaa koko vaatekaappia uusiksi, kun olin lihonut ulos vaatteista. Inhoan vaatteiden ostamista, ja suuri osa vaatteistani on kalliihkoja "erikoisvaatteita" ulkomailta.

Painan lähemmäs 90 kiloa ja olen 169 cm pitkä, nuori. Todellakin olisi siis väh. se 15 kg saatava pois, ainakin näin alkuun...

Ap