Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uudelle ruokavaliolleni naureskellaan

Vierailija
12.05.2019 |

Olen jo pidemmän aikaa vähentänyt lihansyöntiä pudottaakseni painoa, ja olen todennut, että voin paljon paremmin lopetettuani ylenpalttisen lihansyönnin. Olen nykyään paljon energisempi ja ennen kaikkea kevyempi, olo on mahtava. Mutta silti monet tutut ja sukulaiset jaksavat ihmetellä, mistä saan nyt proteiinia kun en syö lihaa juuri yhtään. Sitten on näitä, jotka naureskelevat ja naljailevat tyyliin "Mikäs ituhippi susta on tullut, ei sun ruokavalion muutoksella pelasteta maapalloa". Että mua ärsyttää tuollainen! En ole koskaan moralisoinut toisia siitä, mitä heidän tulisi syödä. Minulle se on aivan se ja sama. Teen tämän vain ja ainoastaan oman itseni takia. Mikä ihmisiä oikein vaivaa? Miksi on niin vaikea iloita toisen puolesta?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että voit paremmin! Kateus ja pahansuopaisuus vaivaa ihmisiä, valitettavasti.

Vierailija
2/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten kaikki tietävät ruokavaliostasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin ihmisille juuri se ylenpalttinen lihansyönti on normi. Yleensä nämä ihmiset voivat huonosti, mutta eivät myönnä sitä ja sitten purkavat turhautumistaan toisiin.

Vierailija
4/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei henkilökohtaisista valinnoista kannata huudella kovin kovaa varsinkin jos lähipiiri on kovin konservatiivista. 🙄

Vierailija
5/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kertoa sukulaisille ja kellekään mitä syöt!

Tsemppiä

Vierailija
6/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti itse osaan valita paremmin seurani, koska yli 20 vuoden lihattoman ruokavalion aikana lähipiirissäni ei kukaan ole kysellyt saati etenkään arvostellut valintaani. Ainoat, jotka ovat kyselleet syitäni kasvisruokavalioon, ovat olleet satunnaisia ruokailukumppaneita koulutuksissa yms tilaisuuksissa. Ja heitäkään ei nykyisin juuri tapaa.

Vierailija
7/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä ystävät ja sukulaiset ovat kuulleet uudesta ruokavaliostasi? Ei kai vain sinulta? Et kai vain ole vaahdonnut asiasta joka suuntaan ja kaikille, kiinnosti muita asia tai ei?

Ja mikä on ylenpalttista lihansyömistä? Ei ainakaan minun ystäväni ja tuttuni, mukaan lukien meidän perhe syö ylenpalttisesti lihaa. Ei ole koskaan syönyt ja tuskinpa tästä eteenpäinkään, vaan meillä on ehkä viikonloppuna toisena päivänä lihaa, yleensä vaaleaa lihaa, toisena taas kalaa ja arkisin mennään aika vähällä lihalla kasviksilla ollessa se isoin osa ateriassa. Koululaiset syövät koulussa mitä siellä on ja mitä köksän tunnilla tehdään, niistä en niin tiedä.

Ihmettelen muutenkin aina näitä "muut sanovat sitä ja tätä" -juttuja. Tuskinpa sanovat, mutta olet vain kehitellyt tällaisen mukavan tarinan aikasi kuluksi. Yleensä muita ei kiinnosta tuollaiset asiat, ei ainakaan ystäviä, vaan juttuaiheet ovat ihan erilaisia kuin sinun navan ympärillä pyöriviä.

Vierailija
8/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on kummallisia luuloja. Esimerkiksi tuo ap:n, että lihansyönti lihottaa. Liha on tiiviissä paketissa tarpeellisia amino- ja rasvahappoja, vitamiineja ja hivenaineita, täyttä ravintoa siis. Vastaavia ravinteita on mahdoton saada pienemmällä kalorimäärällä.

Vierailija
9/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikestahan tässä maassa v*ttuillaan, kun vain se oma elämäntapa on tälle lihavalle ja makkaraa mässyttävälle sakille se ainoa oikea. Köyhiäkin valitetaan olevansa, sitten ajellaan kuitenkin uudenkarheilla audeilla ja taas v*ttuillaan kun jollain on 20v vanha ranskalainen auto.

Höpö höpö. Valitse paremmin seurasi. Minulle ei olla ainakaan koskaan kettuiltu yhtään mistään, ei edes siitä teini-ikäisestä ruosteisesta golfistani, jolla onnellisena ajelen.

Vierailija
10/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No so not. Taidat olla pikkasen herkkis. Olen itsekin vähentänyt lihan syöntiä jo vuosia sitten, mutten toitota sitä ympäriinsä, eikä kukaan näin ollen myöskään asiaa kommentoi.

Vierailija
11/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kasvissyöjänä kokenut samaa. Ei se ole kovaan ääneen huutelemista, jos sanoo miksi ruokaa ei voi syödä kun kysytään (sis lihaa). Kuittailuna sitten jokaisilla sukutapaamisilla sisko leipoo kinkkupizzaa joka on gluteenitonta ja maidotonta ja sanoo tämän *minulle* erikseen!  Montakohan kertaa olen sanonut, että gluteenia ja maitoa voin siis syödä, mutta en sitä kinkkua ja tietää tämän. Ihmeellistä sen ikäiseltä ihmiseltä, mutta jotkut eivät vain tajua. Ja ei, en vaadi tai oleta kasvisruokatarjoiluja juhlissa.

On toki olemassa niitä, ketkä korostavat kasvissyöntiään ja saarnaavat (tai uskon että on olemassa, en ole törmännyt), mutta päin vastoin noihin ituhippi -kommentteihin olen. Onneksi osa on fiksuja ja ennakkoluulottomia. Itselle yksi ja sama, mitä muut syövät.

Vierailija
12/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin lyhytnäköisille ihmisille lihansyönti on ainoa "oikea" ruokavalio. Komppaan ap:ta ihan täysin, olen itsekin vähentänyt lihansyöntiä ja kyllä olo on paljon kevyempi. En minä "mainosta" asiaa kenellekään, kerron, jos kysytään. Enkä todellakaan arvostele toisia ihmisiä, minunkin mielestäni jokainen saa syödä aivan miten huvittaa.

Vierailija
13/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on kummallisia luuloja. Esimerkiksi tuo ap:n, että lihansyönti lihottaa. Liha on tiiviissä paketissa tarpeellisia amino- ja rasvahappoja, vitamiineja ja hivenaineita, täyttä ravintoa siis. Vastaavia ravinteita on mahdoton saada pienemmällä kalorimäärällä.

Liha on täyttävää ja samalla tulee halu syödä enemmän kasviksia. Rasva takaa tasaisemman energia tason.

Kala on hyvää varsinkin jos se on hyvin valmistettu ja saa syödä tuoreeltaan.

Liha valitettavasti kallista, eikä aina hyvä laatuista. Se pitää osata myös valmistaa hyvin että pysyy terveellisenä. Kärvähtäneet pinnat tuottaa tappavan närästyksen ja kypsynyt, mutta käristymätön ei.

Hiilarit tuotta euforian missä mitään ei pysty tekemään ja kohta on kuoleman väsynyt.

Itselle sopiva ravinto ja uni on korvaamaton.

Vierailija
14/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin lyhytnäköisille ihmisille lihansyönti on ainoa "oikea" ruokavalio. Komppaan ap:ta ihan täysin, olen itsekin vähentänyt lihansyöntiä ja kyllä olo on paljon kevyempi. En minä "mainosta" asiaa kenellekään, kerron, jos kysytään. Enkä todellakaan arvostele toisia ihmisiä, minunkin mielestäni jokainen saa syödä aivan miten huvittaa.

Ja sinulle vähälihainen ruoka on se ainoa "oikea"  Miksi halveeraat niitä, joille se oikea on joku muu kuin se, mikä itsellesi on se oikea?

Vierailija
15/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole vähentänyt lihansyöntiä, vaan hiilareiden syöntiä. Paino on pudonnut vähän yli kuukaudessa 52,5 kg -> 48,5 kg. Ihan hyvin :)

Saa syödä niin paljon kuin jaksaa, saa syödä hyviä ruokia. Ja kroppa näyttää hyvältä, lihakset eivät katoa mihinkään kun syö riittävästi proteiinia.

En mätä hirveästi proteiinia enkä lihaa muutenkaan, vaan kasviksia. Paljon vihanneksia ja salaattia. Maha tulee täyteen ja kroppa näyttää hyvältä. Jumppaan päivittäin jonkin verran, ihan vain siksi, että kroppa ei jumittuisi, kun kuitenkin enimmäkseen istun tietokoneen äärellä työn vuoksi. Paljon joutuu pitämään taukoja, venyttelemään ja kulkemaan portaita, työmatkat menen pyörällä, ja kotona jumppaan kropan läpi. Kerran viikossa jaksan käydä 4 km lenkillä :DD

Vierailija
16/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vastaaaja taisi osua oikeaan epäillessään aloittajan saarnanneen uudesta ruokavaliostaan, kun ei kehtaa enää kommentoida.😂

Vierailija
17/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinulle vähälihainen ruoka on se ainoa "oikea"  Miksi halveeraat niitä, joille se oikea on joku muu kuin se, mikä itsellesi on se oikea?

Onko luetun ymmärtämisessä vaikeuksia? Sanoinko minä, että vähälihainen ruokavalio on ainoa "oikea"? Olenko minä halveerannut muita ihmisiä? Jos olen, niin kerro minullekin. Minä esitin asiani asiallisesti.

Vierailija
18/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki niin tai näin, niin aina on niitä, jotka jaksavat ilkkua. Sellaista elämä on! Jos jokainen huolehtisi vain omista asioistaan.

Vierailija
19/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikestahan tässä maassa v*ttuillaan, kun vain se oma elämäntapa on tälle lihavalle ja makkaraa mässyttävälle sakille se ainoa oikea. Köyhiäkin valitetaan olevansa, sitten ajellaan kuitenkin uudenkarheilla audeilla ja taas v*ttuillaan kun jollain on 20v vanha ranskalainen auto.

Höpö höpö. Valitse paremmin seurasi. Minulle ei olla ainakaan koskaan kettuiltu yhtään mistään, ei edes siitä teini-ikäisestä ruosteisesta golfistani, jolla onnellisena ajelen.

Selvä, menenpäs heti vaikkapa pomolleni sanomaan että haluan valita uudet ihmiset sinne töihin? Haloo.

Vierailija
20/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko luetun ymmärtämisessä vaikeuksia? Sanoinko minä, että vähälihainen ruokavalio on ainoa "oikea"? Olenko minä halveerannut muita ihmisiä? Jos olen, niin kerro minullekin. Minä esitin asiani asiallisesti.

Onhan se sinulle se oikea, jos syöt niin ja voit sillä hyvin.  Mainitsit enemmän lihaa syöviä lyhytnäköisiksi, koska pitävät omaa syömistään oikeana itselleen.