Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uudelle ruokavaliolleni naureskellaan

Vierailija
12.05.2019 |

Olen jo pidemmän aikaa vähentänyt lihansyöntiä pudottaakseni painoa, ja olen todennut, että voin paljon paremmin lopetettuani ylenpalttisen lihansyönnin. Olen nykyään paljon energisempi ja ennen kaikkea kevyempi, olo on mahtava. Mutta silti monet tutut ja sukulaiset jaksavat ihmetellä, mistä saan nyt proteiinia kun en syö lihaa juuri yhtään. Sitten on näitä, jotka naureskelevat ja naljailevat tyyliin "Mikäs ituhippi susta on tullut, ei sun ruokavalion muutoksella pelasteta maapalloa". Että mua ärsyttää tuollainen! En ole koskaan moralisoinut toisia siitä, mitä heidän tulisi syödä. Minulle se on aivan se ja sama. Teen tämän vain ja ainoastaan oman itseni takia. Mikä ihmisiä oikein vaivaa? Miksi on niin vaikea iloita toisen puolesta?

Kommentit (40)

21/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon semnosella "karhun" ruokavaliolla hoikistunut. Eli paljon mustikkaa, mansikkaa, puolukkaa. Lihan syönti on vähentynyt. Ja joka päivä joku tuttu taivastelee mun hoikistumista. Vaatekerta on uusittu.

Vierailija
22/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti itse osaan valita paremmin seurani, koska yli 20 vuoden lihattoman ruokavalion aikana lähipiirissäni ei kukaan ole kysellyt saati etenkään arvostellut valintaani. Ainoat, jotka ovat kyselleet syitäni kasvisruokavalioon, ovat olleet satunnaisia ruokailukumppaneita koulutuksissa yms tilaisuuksissa. Ja heitäkään ei nykyisin juuri tapaa.

Mulla päinvastoin. Myöskin yli 20 vuotta vegetaristi ja vieläkin esim. isäni jaksaa veetuilla asiasta. "Sulle tulee varmaan taas sitä pupun ruokaa/ Ei meidän xxx ota kinkkua kun se syö vaan rehuja". Voi luoja 😑

Kyllä siitä jaksoi puoli sukua+ tutut jauhaa ensimmäiset 10 vuotta, sitten alkoi helpottamaan koska kasvissyönti yleistyi.

90-luvulla asiaa joutui selittelemään jopa ravintoloissa.

Naurettavaa. Minä en kommentoi muiden ruokavaliota, mitä se kenelläkään kuuluu jos itse en halua syödä lihaa?

Niin joo ja vielä se perus "Mutta kyllähän sä kanaa voit syödä, ei se ole lihaa!" - kummitätini, ammatiltaan kokki, kommentoi vuonna 1998. Jep.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu hyvin onnistuu olla puhumatta sanaakaan omasta ruokavaliosta sukulaisille ja tuttaville... ei vaan ikinä syö niiden kanssa ja vaikenee kuin muuri jos mistään ruokahommista tulee puhetta! Tosi luontevaa ja kivaa yhdessäolemista hei! Kaikki syö erikseen omissa kotonaan ja varsinkin jos et syö paljon lihaa niin jää pois yhteisistä ruokailuhetkistä, kuka ihminen nyt yhdessä syömistä kaipaisi. :D :P

Vierailija
24/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki keskustelut pitää pilata... tämäkin keskustelu meni tällaiseksi "minä vastaan tuo" -väittelyksi, jossa toisen näkemyksiä ei kunnioiteta. "Aikuiset ihmiset"... :((

Vierailija
25/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaa ja hiilihydraatteja ei saa syödä samalla aterialla, siksi AP tuntee olonsa energiseksi. Itselle sen olon tekee karppaus.

Vierailija
26/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama mitä ihmiswet syö, kunhan syövät ne jutut mitä kaupasta kantavat kotiin. Eniten ärsyttää, jos ostetaan jatkuvasti enemmän kuin syödään, ja viskotaan roskiin. Mennään ruokakauppaan tyydyttämään shoppailu himoa, vaikka kotona kaapissa olisi jo ruokaa.

Vierailija
27/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihaa ja hiilihydraatteja ei saa syödä samalla aterialla, siksi AP tuntee olonsa energiseksi. Itselle sen olon tekee karppaus.

Tarkoitat varmaan rasvaa ja hiilareita. Ei vähärasvaisen lihan kanssa hiilarit ole mikään ongelma, eivätkä rasvankaan, jos sitä ei ole liikaa ja rasva on hyvälaatuista.

Vierailija
28/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Ap mitäpä jos vaan kertoisit niille, että mistä saat niitä proteiineja, niin ystävien ja sukulaisten ei tarvitsisi olla sinusta huolissaan.

Vierailija
29/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi ruokavaliosi? Montako kertaa olet hurahtanut uuteen ruokaavaliomuotiin, niille tuuliviireille minäkin naureskelisin.

Vierailija
30/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin vegaanien kesäleirillä kun huusin siellä kovaan ääneen olevani lihansyöjä. Mikä ihmisissä on vikana kun haluavat arvostella ruokavaliotani?

Vierailija
31/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi ruokavaliosi? Montako kertaa olet hurahtanut uuteen ruokaavaliomuotiin, niille tuuliviireille minäkin naureskelisin.

Mikä sinä olet ketään sanomaan tuuliviiriksi? Korjaa asenteesi!

Vierailija
32/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä jotka ihmettelette että miten joku on kuullut läheisen ihmisen ruokavaliosta ole mitään sosiaalista elämää?

Ruokaa kun on pakko syödä useamman kerran päivässä ja usein siinä lähellä on ihmisiä ja sitä ruokaa jopa syödään yhdessä, valitaan yhdessä, valmistetaan yhdessä ja siitä keskustellaan yhdessä jne. Ja vaikka et kertoisi niin kysytään varmasti jos jokin muutos tapahtuu. Aika pelottavaa että tämä on monille vierasta.

Toki jos puolet tutuista on kasvissyöjiä niin voi olla että siitä ei pahemmin kysellä mutta ei se kaikkialla niin ole. Voi tosin olla jos kasvissyöjä alkaisi hamstrata tehotuotettua punaista lihaa niin sitä sitten taas ihmeteltäisiin.

Jokaisessa yhteisössä on se ensimmäinen joka tekee ”erikoisia” valintoja joita muut kummeksuvat kunnes altistuvat niille niin pitkään että ne normalisoituu. Tuolloin ihmiset unohtaa koskaan kummeksuneensakaan koska ”tää on just mun juttu” ja niinhän se siinä vaiheessa sitten onkin. edelläkävijän elämä vain on tuota mitä ap kuvaili niin kauan kun konsensus ei ole omien valintojen tukena.

Vierailija
33/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikestahan tässä maassa v*ttuillaan, kun vain se oma elämäntapa on tälle lihavalle ja makkaraa mässyttävälle sakille se ainoa oikea. Köyhiäkin valitetaan olevansa, sitten ajellaan kuitenkin uudenkarheilla audeilla ja taas v*ttuillaan kun jollain on 20v vanha ranskalainen auto.

Höpö höpö. Valitse paremmin seurasi. Minulle ei olla ainakaan koskaan kettuiltu yhtään mistään, ei edes siitä teini-ikäisestä ruosteisesta golfistani, jolla onnellisena ajelen.

Selvä, menenpäs heti vaikkapa pomolleni sanomaan että haluan valita uudet ihmiset sinne töihin? Haloo.

Olet sairas.

Vierailija
34/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä onaa ruokavaliota pitää mainostaa. Älä kerro ettet syö lihaa.

Vierailija
35/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti itse osaan valita paremmin seurani, koska yli 20 vuoden lihattoman ruokavalion aikana lähipiirissäni ei kukaan ole kysellyt saati etenkään arvostellut valintaani. Ainoat, jotka ovat kyselleet syitäni kasvisruokavalioon, ovat olleet satunnaisia ruokailukumppaneita koulutuksissa yms tilaisuuksissa. Ja heitäkään ei nykyisin juuri tapaa.

Hyvin olet valinnut vanhempasi ja sukulaisesi. Onnea!

Vierailija
36/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat varmaan rasvaa ja hiilareita. Ei vähärasvaisen lihan kanssa hiilarit ole mikään ongelma, eivätkä rasvankaan, jos sitä ei ole liikaa ja rasva on hyvälaatuista.

En tarkoittanut.

Vierailija
37/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D Miksei muka?

Vierailija
38/40 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi omasta ruokavaliosta pitää tehdä numero? Minä en tiedä sukulaisteni syömisestä juuri mitään.

Vierailija
39/40 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi omasta ruokavaliosta pitää tehdä numero? Minä en tiedä sukulaisteni syömisestä juuri mitään.

Ruoka nyt sattuu olemaan melko arkinen asia, josta puhutaan usein. Mitä mainostamista se on? Minusta on ainakin kiva puhua ruoasta.

Vierailija
40/40 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajua joidenkin järjenjuoksua täällä. Jos ei saa puhua ruoasta, niin mistä sitten saa puhua? Jos ystävät/sukulaiset alkavat naljailla ruokavaliosta, niin antaa naljailla. Sehän ainoastaan osoittaa heidän typeryytensä. Ap:lle paljon tsemppiä!