Aika monta Curly Girl -ihmistä tuli vastaan markettireissulla...
Ei ole kaunistus sellainen kampaamaton tukka lainkaan. En ymmärrä tätä hullutusta.
Kommentit (201)
Miksi piti aloittaa taas uusi keskustelu? Ap, me tajutaan, et tykkää cg:stä, mutta alkaa tuntumaan että joku palstan sekopäistä (Kånken-hullu, paljaat nilkat -jankkaaja, Ikis, Meghan-hullu) on valinnut uuden kohteen.
Miksi kiharat suoriutuvat ajan kanssa? Hiukset märkänä on korkkiruuvikiharat. Käytän vain shampoota ja hoitoainetta sekä harjaan hiukset suihkussa. Kuivana hiukset ovat korkkiruuvilla aamulla mutta illalla jäljellä on vain laineet. En jaksaisi käyttää muotovaahtoa. Kiharat saa takaisin hoitosuihkeella ja puristelemalla hiuksia. Vasta neljä pesua uudella metodilla.
Ei ole kyllä helppoa omistaa pörröistä s-kiharaista tukkaa näinä päivinä... Mikään ei kelpaa ja koskaan ei ole hyvä :( Harjattuna se on epäsiisti, harjaamattomana se ei kuitenkaan ole "kunnon" kihara.. Metodilla hoidettuna tukka näyttää ohuelta ja naurettavalta, kun se kiertyy vain muutamaan kiharapötköön. Suoristaa en jaksa kuin muutamia kertoja vuodessa.
Onneksi on niin pitkä, että saa ponnarille, letille tai nutturalle.
Kiharoita haluaville vinkiksi, että pesun jälkeen kun laittaa hiukset kosteina leteille tai papiljoteille, saa hyvät kiharat ilman hirveää määrää erilaisia hiustuotteita.
Vierailija kirjoitti:
miekkavalas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miekkavalas kirjoitti:
Ja suoratukkaiset kirjoittelee Face-ryhmiin miten ovat ''saamassa korkkiruuvit takaisin'' :D Saamassa takaisin? Missä ne ovat olleet? Kihara hius ei suoristu ihan itsekseen.
Omani olivat paksun silikoonikerroksen alla.
Sittenhän kiharapäät, jotka haluavat suoran tukan, pääsevät siihen käyttämällä vaan silikonimömmöjä. Suoristusraudat lienee täysin turhia?
Omat kiharani suoristuvat kun käytän silikoonipitoista shampoota ja harjaan hiukset märkinä suoriksi. Hiuslaatu vaikuttaa kiharuuteen. Afrot tarvitsevat suoritusraudan mutta ohuempi hiuslaadun saa suoraksi helpommin.
Höpöntöpön. Kun on luonnonkihara ja oikea sellainen, se viis veisaa silikoneista :D Mulla on ollut jo kolme keratiinisuoristusta ja sitä aiemmin kaksi tavallista suoristuskäsittelyä ja eipä ole kihara mihinkään lähtenyt. Tavallisista suoristuspermanenteista kiharat viis veisasivat ja brasilialaisten keratiinisuoristusten jälkeen taipuisia hiuksia kesti muutaman kuukauden.
Muuten välillä tuntuu tälleen kiharapäänä pitkiä katseita takaraivossa. Tekisi mieleni sanoa tuijottajille että en ole cg, olen aito kiharapää.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yleensä suorahko kuiva risukasa, mutta sateen jälkeen kiva pörrö, joka ei näytä kuivalta - vain pörheältä. Olispa aina sellainen. Kostean päivän jälkeen näyttää erityisen hyvältä, kun pörheyden tilalla on kauniisti taipuisat hiukset. Aika paljon taipuisuuteen vaikuttaa leikkaus.
Olen välillä kokeillut riisivesipesua ja kananmunaa, välillä Ruohonjuuren palasaippuaa (en edes muista, mikä sen idea on - hinta ainakin suolainen), mutta viime sateen jälkeen mietin, miten saisin pidettyä kosteuden hiuksissa ilman pullosirkusta.
Laita suihkepulloon pelkkää vettä ja suihkuta sillä hiukset.
Hiustuotteitako te käytätte hiusten kihartamiseen? V"ttu mitä äliöitä... XD
Mä olen aina ollut kiharapää, ei ole paljon vaihtoehtoja kun nyt hiukset sellaiset sattuvat olemaan. Siksi suuresti huvittaa jotkut suorahiuksiset, jotka tämän metodin myötä laittavat hiuksiinsa kilon hoitoainetta, geeliä ja jotain pellavalimaa ja saavat aikaan kiharat kun rypistelevät tarpeeksi ja mitä lie ploppaavat. Tulos näyttää sekaiselta liisteripäältä, kuin likainen harakanpesä. En ymmärrä miksi he eivät vaan laita lettejä tai jotain rullia kosteisiin hiuksiin, ihan sama lopputulos ilman geelin tuomaa klähmää ja hirveää työtä ploppauksineen kun pitää hoitoainetta käyttää litratolkulla geelin lisäksi. Eli siis lettien tai rullien myötä hiukset kihartuvat samalla tavalla mekaanisesti kuin tuossa metodissakin mutta ilman mömmöjä . Eihän suora tukka voi muuttua luonnonkiharaksi jos siihen vain laitetaan kilo geeliä tai pestään silikonottomilla ja sulfaatittomilla shampoilla.
Sekin hämää, että luullaanko minua joksikin CG-intoilijaksi hiusteni takia. Ne ovat olleet aina tällaiset, koska en halua tuhota niitä millään suoritusraudoilla enkä lämpökäsittelyillä. Ja ovat jo osa imagoani kun olen aina ollut kiharapää.
Kun käyn illalla suihkussa niin minulla on aamulla korkkiruuvikiharat - jotka suoristan. Naurattaa oikeasti luonnonkiharaista tämä villitys.
Etenkin kun tämä villitys on tullut Suomeen jälkijunassa. Meillä juuri nyt on kuuminta hottia, muualla Euroopassa alkaa olla vanha juttu.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin säälittävää kun keski-ikäiset eukot ploppailevat ja tunkevat päähän jotain liisterisiä pellavasiemensotkuja.
Miksi se on säälittävää. Meinaatko itse ihan pian keski-ikästyessäsi laittaa tiukan nutturan vai leikata kaljuksi ja unohtaa kaiken ihanan naisellisen hömpän. Tuo hömppäys kuuluu kaiken ikäisille naisille, ihan vanhoillekin eikä se ole lainkaan säälittävää. Päin vastoin.
Ymmärrän kommenttisi, jos olet alle 20-vuotias, silloin keski-ikään tuntuu olevan vielä ikuisuus. Jos olet lähempänä kolmekymppiä, kolmeymppinen tai jopa yli, niin yllätys yllätys, olet itsekin jo keski-iän kynnyksellä. Joten lopeta tuo länkytys keski-ikäisten naisten säälittävyydestä, se tekee sinusta itsestäsi säälittävän. Voi että miten inhoan iän mukaan jaottelua aikuisilta ihmisiltä, mitä idiotismia.
Vierailija kirjoitti:
Kun käyn illalla suihkussa niin minulla on aamulla korkkiruuvikiharat - jotka suoristan. Naurattaa oikeasti luonnonkiharaista tämä villitys.
Miksi suoristat? Hiuksista tulee noin aika huonokuntoiset. Minullakin on luonnonkihara, ja tuo villitys tuntuu typerältä, mutta yhtä typerää se suoristelukin minusta on. Olkoot mitä ovat. Pesen ja harjaan ja ihan hyvä elämä minulla on näinkin ollut.
Minulla on suomalainen lasimaisen kiiltävä hiuslaatu enkä kyllä ikinä haluisi olla kikkarapää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miekkavalas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miekkavalas kirjoitti:
Ja suoratukkaiset kirjoittelee Face-ryhmiin miten ovat ''saamassa korkkiruuvit takaisin'' :D Saamassa takaisin? Missä ne ovat olleet? Kihara hius ei suoristu ihan itsekseen.
Sittenhän kiharapäät, jotka haluavat suoran tukan, pääsevät siihen käyttämällä vaan silikonimömmöjä. Suoristusraudat lienee täysin turhia?
Omat kiharani suoristuvat kun käytän silikoonipitoista shampoota ja harjaan hiukset märkinä suoriksi. Hiuslaatu vaikuttaa kiharuuteen. Afrot tarvitsevat suoritusraudan mutta ohuempi hiuslaadun saa suoraksi helpommin.
Höpöntöpön. Kun on luonnonkihara ja oikea sellainen, se viis veisaa silikoneista :D Mulla on ollut jo kolme keratiinisuoristusta ja sitä aiemmin kaksi tavallista suoristuskäsittelyä ja eipä ole kihara mihinkään lähtenyt. Tavallisista suoristuspermanenteista kiharat viis veisasivat ja brasilialaisten keratiinisuoristusten jälkeen taipuisia hiuksia kesti muutaman kuukauden.
Muuten välillä tuntuu tälleen kiharapäänä pitkiä katseita takaraivossa. Tekisi mieleni sanoa tuijottajille että en ole cg, olen aito kiharapää.
Tämä... Olen kulkenut vuosikymmeniä kiharat päässä, enkä ole suoristanut niitä koskaan. Nyt sitten jotkut kuvittelevat, että olen haksahtanut johonkin trendiin...
Vierailija kirjoitti:
Minulla on suomalainen lasimaisen kiiltävä hiuslaatu enkä kyllä ikinä haluisi olla kikkarapää.
Niin, suorat hiukset ovat kyllä niin rumia, että ihan oksettaa. Voisin tietysti muotoilla tuon toisin, mutta tarkoitamme samaa asiaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miekkavalas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miekkavalas kirjoitti:
Tämä... Olen kulkenut vuosikymmeniä kiharat päässä, enkä ole suoristanut niitä koskaan. Nyt sitten jotkut kuvittelevat, että olen haksahtanut johonkin trendiin...
Pitäiskö teidän aikuistua vihdoin ja olla piittaamatta vieraiden ihmisten mahdollisista ajatuksista? Ymmärrättehän että on epätodennäköistä, että heillä on minkäänlaista mielipidettä teidän hiuksistanne?
Katkerat liimaletit täällä jauhaa.
Ei voi olla totta. Moni aito kiharapää on täällä kertonut "pelkäävänsä että häntä luullaan joksikin cg-intoilijaksi". Ei herran Jumala sentään mitä reaktioita yhteen hiustenhoitometodiin! Ei ihme että miehet pitää meitä naisia hulluina.
Monikohan suoratukkainen on ajatellut että "Apua, kaikki luulee varmaan marketissa käydessä että olen hurahtanut suoristusraudan käyttöön vaikka olen ihan oikea suoratukka, siis ihan oikea!"
Tää cg-keskustelu Vauvalla on jotain niin ainutlaatuista etten tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa!
Mulla on yleensä suorahko kuiva risukasa, mutta sateen jälkeen kiva pörrö, joka ei näytä kuivalta - vain pörheältä. Olispa aina sellainen. Kostean päivän jälkeen näyttää erityisen hyvältä, kun pörheyden tilalla on kauniisti taipuisat hiukset. Aika paljon taipuisuuteen vaikuttaa leikkaus.
Olen välillä kokeillut riisivesipesua ja kananmunaa, välillä Ruohonjuuren palasaippuaa (en edes muista, mikä sen idea on - hinta ainakin suolainen), mutta viime sateen jälkeen mietin, miten saisin pidettyä kosteuden hiuksissa ilman pullosirkusta.