Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aika monta Curly Girl -ihmistä tuli vastaan markettireissulla...

Vierailija
12.05.2019 |

Ei ole kaunistus sellainen kampaamaton tukka lainkaan. En ymmärrä tätä hullutusta.

Kommentit (201)

Vierailija
181/201 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tän cg-jutun ensisijaisesti suunnatuksi niille, joilla oikeasti on sellainen kuiva hamppuinen kiharapörrö joka pörröttää niinkuin peikon tukka ympäriinsä. Sitten taas itselläni on melkein korkkiruuvikiharat ihan suomalaiskansallisessa ohuessa ja ei-kuivassa tukassa, enkä ole harkinnut edes siirtyä metodin käyttäjiin, koska saan hiukseni hyvän näköisiksi muutenkin. (Ja todellakin käytän silikonillisia tuotteita, minullakin on kokemus siitä, että ainoa kerta kun hiuksiin tuli risutakkua oli se kun käytin ns. luonnonmukaisempia pesutuotteita).

Ja hauskaa tosiaan lukea näitä kertomuksia suorahiuksisista aineilla läträäjistä. :) Ihmiset haluais aina niin kovasti olla jotain mitä he eivät ole, kuten nyt suora/laineikashiuksisina luonnonkiharatukkaisia. Mutta lähinnä metodi on kai pelastusrengas heille, joilla on oikeasti vaativa hiuslaatu, me muut pärjätään ilmankin.

Vierailija
182/201 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi veuhdata hiusten parissa, eikä ole aikaakaan. Mutta hiukseni kyllä kihartuu ilman mitään metodeja kesäisin, kun on lämmintä ja kosteaa ulkona. Ei tarvitse kuin pikku lenkki heittää ja korkkiruuvikiharat on hiuksissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/201 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tän cg-jutun ensisijaisesti suunnatuksi niille, joilla oikeasti on sellainen kuiva hamppuinen kiharapörrö joka pörröttää niinkuin peikon tukka ympäriinsä. Sitten taas itselläni on melkein korkkiruuvikiharat ihan suomalaiskansallisessa ohuessa ja ei-kuivassa tukassa, enkä ole harkinnut edes siirtyä metodin käyttäjiin, koska saan hiukseni hyvän näköisiksi muutenkin. (Ja todellakin käytän silikonillisia tuotteita, minullakin on kokemus siitä, että ainoa kerta kun hiuksiin tuli risutakkua oli se kun käytin ns. luonnonmukaisempia pesutuotteita).

Ja hauskaa tosiaan lukea näitä kertomuksia suorahiuksisista aineilla läträäjistä. :) Ihmiset haluais aina niin kovasti olla jotain mitä he eivät ole, kuten nyt suora/laineikashiuksisina luonnonkiharatukkaisia. Mutta lähinnä metodi on kai pelastusrengas heille, joilla on oikeasti vaativa hiuslaatu, me muut pärjätään ilmankin.

Minulla on juuri tuollainen hamppuinen kiharapörrö. Kampaajani mukaan hiukseni ovat erittäin hyvin hoidetut, mutta ne vain tykkäävät muotoutua ensin korkkiruuveiksi ja sitten pörröksi, josta pistää esiin korkkiruuveja. Kampaaja on joskus normaalin kiharakuivauksen sijasta yrittänyt saada hiuksiani suoriksi, mutta se ei onnistu ollenkaan, paitsi jos haluan näyttää hetken aikaa afgaaninvinttikoiralta. Ikävää palautetta antaneille olen kertonut, että minulla on kaksi vaihtoehtoa: lyhyt pörrö tai pitempi pörrö. Pidän itse pitemmästä.

Olen kokeillut hoitoainepesua, mutta se sekä tuntui että näytti ikävältä. En voi edes harkita pellavalimaa, ja epäilen, että muun muassa minun hiukseni eivät pitäisi ksantaanikumistakaan. Olen kuitenkin äskettäin löytämässäni FB-ryhmässä katselemassa, löytyisikö sieltä jotain mielenkiintoista. Kiharoitahan on tehty aina vaikka millä keinoilla, mutta on haluttu nimenomaan siistit, tasaiset kutrit. Ryhmässä on kiva nähdä, kuinka moni on tyytyväinen hassun ja kummallisenkin näköisiin hiuksiin, kunhan ne ovat edes vähän kiharat. :)

Vierailija
184/201 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ohuthiuksinen lähmäpää koko elämäni. Hiukset ovat kuitenkin taipuisat ja menevät nätisti laineille kun antaa vaan olla. Hiukset ovat päältä pörröt ja loput kuin lasia. Kaverini on tyrkyttänyt tätä GG-metodia minulle viikon päivät. Saan hiuksiin nätit surffilaineet kun pesen hiukset apteekin shampoolla ja käytän maltilla hoitoainetta. Yleensä kaikki geelit yms. muotoilutuotteet vaan pahentaa lättätukkaani. Kampaaja totesi että GG harvoin toimii lasihiuksisella, kosteuttavat tuotteet vaan latistavat hiuksia enemmän.

Onko kukaan palstan laineikas lättätukka onnistunut saamaan nättiä ilmavaa kiharaa GG:llä? Jos on, niin heitelkää tuotevinkkejä!

Vierailija
185/201 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksaisi veuhdata hiusten parissa, eikä ole aikaakaan. Mutta hiukseni kyllä kihartuu ilman mitään metodeja kesäisin, kun on lämmintä ja kosteaa ulkona. Ei tarvitse kuin pikku lenkki heittää ja korkkiruuvikiharat on hiuksissa.

Niinpä. Siinä kai se suora- ja luonnonkiharahiuksisen ero onkin kun toisen hiukset suoristuu vedestä/kosteudesta ja toisen taas kihartuu. Jostain syystä juuri nämä joiden hiukset on piikkisuorat suihkun jälkeen kuvittelee tällä ploppailulla ja muilla kikkailuilla muuttuvansa kiharahiuksisiksi. Eikä hurmosta hidasta, että pienenkin tihkusateen jälkeen se limalla kippuroitu tukka valuu piikkisuorana päätä myöten. Kerta toisensa jälkeen.

Vierailija
186/201 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

CG on pitkään aikaan ehkä typerin laumajuttu ikinä. Viimeksi yhtä typerää on ollut kiihkomielinen karppaus. :P Akat! :D

Vierailija
187/201 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hennot laineikkaat ja rasvoittuvat hiukset. Hoitoaine latistaa ne rasvaisen näköiseksi, ja pelkkä sampoo saa ne takkuun, sähköiseksi ja sojottamaan liukkaudesta huolimatta. Osa tukasta menee kähärälle, osa on vain laineilla. Jos laitan paljon muotoiluaineita, päänahka kutiaa. Jos kampaan tangle teezerillä, hiukset menevät suoriksi luiruiksi, ja sitten ne leijuvat sähköisinä. Jos harjaan, räjähtävät. Kihartuvat helposti, eli pieni nuttura vähän aikaa kosteissa ja kappas nyt onkin afro. Takkuinen ja sähköinen. Jos en avaa kiharoita, ne eivät ole korkkiruuvit vaan kokoelma sekalaista sakkia: käkkärää, lainetta, suoraa, sojottavaa ja ties mitä. Jos harjaan tavallisella harjalla, tukka seisoo päässä ja näyttää saharan autiomaalta.

Olen kokeillut nopoota ja soodapesua. Virhe. Päänahka huusi apua, tukka räjähti vielä enemmän.

Olen kokeillut hoitsikkapesua. Toimii satunnaisesti. Pidemmän päälle ei puhdista tyveä ja alkaa ärsyttämään päänahkaa.

Olen kokeillut hoitoaineita, naamioita, öljyjä. Hento tukka menee painavaksi ja niin liukkaaksi, että näytän klonkulta.

Olen kokeillut ploppausta. Normaalisti n. 15 minuutissa kuivuva tukka oli seuraavana päivänäkin kostea ja roikkui surullisesti päätä myöten.

Minulla toimii sampoopesu joka toinen päivä, kuivasampoo joka toinen päivä, satunnainen co-pesu, hiuksiin suihkutettava kevyt hoitoaine (Muumi), letitys yöksi ja aamulla afrokammalla varovainen kampaaminen. Ja se on siinä.

Vierailija
188/201 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tukalla on pituutta lähes takapuoleen saakka, ja silloin on kyllä väliä, millä sitä hoitaa. Olen näköjään jo koko aikuisikäni käyttänyt cg-sopivia tuotteita, koska huomasin jo nuorena, että silikonit ja paraffiini tekevät hiuksista liian raskaat. Raskas ja silikonilla kuorrutettu hius ei jaksa kihartua hyvin enää näin pitkänä.

Sulfaattishampoota käytän kyllä säännöllisesti, koska pidän puhtaan tuntuisista ilmavista hiuksista, ja sulfaatit pitävät hiusrajaan ilmestyvän tali-ihottuman poissa.

Vierailija
189/201 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyih, ällöttävä ajatus kyllästää hiukset monella eri mömmöllä. Ei taida olla ekologistakaan moinen kemikaalikuormitus.

Luonnonkosmetiikan kulutus nousee metodin myötä, koska siinä ei sallita silikoneja :) Eikä niitä mömmöjä tarvitse yhtään aikaisempaa enempää: riittää, että vaihtaa vanhat tuotteensa cg-sopiviin.

Vierailija
190/201 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä villitystä ja aineiden määrää minkä laittavat päähänsä. Saman tuloksen saa niin helposti kun tukan märkänä letittää pienille leteille ja nukkuu yön niin. Tai kierretään pitkä tukka vähän kosteana nutturalle tai kahdelle ja on sitten ihana aamulla kun avataan. Näitä konsteja olen käyttänyt aina ja toimii eikä tarvitse mitään ihmeaineita ostaa.

Useimmilla oikeasti luonnonkiharan omaavilla varsinkin nutturakiharoista tulee jätti-iso pörröisen näköinen pehko. Pienillä leteillä lähes afro... Itse kokeilin kerran tehdä kiharaa kierittämällä hiukset huivipannan ympäri. Lapaluupituinen hius nousi kauhealle käkkärälle korviin saakka.

Ja kun metodi on tarkoitettu luonnonkiharan hoitoon ja korostamiseen, niin nämä muut kiharrusvinkit eivät oikein tavoita kohderyhmää.

Vierailija
191/201 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ne kaupassa ne CG:t pyörii kun marketin hyllyjen välissä ei näy yhtään geelitukkaa?

Vierailija
192/201 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että tästä puhutaan hankalana ja aikaavievänä metodina. Aikaisemmin hiustenpesupäivät on ollu yhtä tuskaa, ensin pesu, sitten monen tunnin kuivaus- ja suoristusurakka peilin edessä. Nyt vaan pesu, hiukset kuivuu itsestään ja näyttää kivalta. En ymmärrä miksi ne, jotka saa hiuksensa näyttämään hyvältä ihan vaan föönaamalla jaksaa värkätä tän metodin mukaan. Ohueen tukkaan nätit kiharatki saa paljon helpommin vaikka kihartimella :D

Vierailija
193/201 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin pari aiemmin tallentamaani englantilaista hääpukuohjelmaa ja bongasin kaksi ilmiselvää Curly Girliä. Teki pahaa, kun märän näköiset kihararullat lepäsivät valkoisten sovituspukujen kankaalla. Sovittajista toinen lisäksi järjesteli hiuksiaan ja kopeloi puvun miehustaa koko ajan. Putiikinpitäjänä minä olisin etsinyt kiireellä muutaman klipsin ja siirtänyt kuontalon sovittajan pään päälle. Kuinkahan kauan pellaansiemengeeli pysyy kankaassa limana ja millaiseksi se kuivuu?

Vierailija
194/201 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kiharatyttömetodini jo monta vuotta:

pesu kosteuttavalla/korjaavalla shampoolla ja hoitoaineella, ei silikonia mutta varmaankin muita aineita mitä cg-metodi ei hyväksy. Kevyt kuivaus pyyhkeellä, ei pörröttämistä. Kampaaminen aina harvalla kammalla, sekä märkänä että kuivana. En käytä hiustenkuivaajaa enkä muitakaan muotoilulaitteita tai -tuotteita. Joskus harvoin lakkaa.

Aiempien useiden värjäysten vuoksi latvoissa on vielä kuivaa höttöä, mutta sekaan tulee korkkiruuvikiharaakin.

Tällä tavalla saa aamuisin vain kampaamalla tästä ohuehkostakin tukasta sopivan pöyheän ja kiharalla ponnarilla, ilman mitään käsittelyjä.

Aamuisin ennen kampaa peilistä kyllä katsoo "tosi hemaisevan seksikäs pörröpää" :D

Vierailija
195/201 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesemättömässä päänahkassa alkaa muhia bakteerit.

Vierailija
196/201 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiustenlähtö kirjoitti:

Pesemättömässä päänahkassa alkaa muhia bakteerit.

Itselläni ainakin tulee päänahka kipeäksi jos annan monta päivää tukan rasvoittua. Joka toinen päivä pesen, viimeistään kolmantena.

Vierailija
197/201 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hulmuaa kauniita hiuksia ja keinahtelee hyviä pyöreitä pyllyjä katukuvassa, varsinkin nuorilla tytöillä. Namnam.

Vierailija
198/201 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanoen selaillessa noita kuvia kyseisessä ryhmässä facebookissa suurimmalla osalla metodi tekee hiuksista aika kamalan näköiset.

Vierailija
199/201 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti sanoen selaillessa noita kuvia kyseisessä ryhmässä facebookissa suurimmalla osalla metodi tekee hiuksista aika kamalan näköiset.

Eräs tuntemani ihminen on hurahtanut myös metodiin.. tai on hän ollut jo kauan mutta nyt alkaa kuulemma "tulokset näkyä". Ja tuloksethan ovat aivan hirveät. Ainakin minun silmääni. En ole sitä kehdannut hänelle sanoa, kun itse tuntuu kovasti pitävän "ilmavasta ja kauniisti kihartuvasta tukastaan" = joka suuntaan sojottavasta koppuraisen ja likaisen näköisestä variksenpesästä. Joka kerta kun näen hänet haluaisin, enemmän kuin mitään muuta tässä elämässä, näyttää sille koppurakasalle hiusharjaa..!

Ja kyllä, kommentoin vanhaan ketjuun koska oli aivan pakko saada nämä tuntemukset ulos.

Vierailija
200/201 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällön näköistä sellainen rasvainen kiharaletti pään päällä heilumassa kun muuten ei käytetä meikkiä. Värittömät, pliisun näköiset kasvot ja värjätty kihara tukka... Ei hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme