Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aika monta Curly Girl -ihmistä tuli vastaan markettireissulla...

Vierailija
12.05.2019 |

Ei ole kaunistus sellainen kampaamaton tukka lainkaan. En ymmärrä tätä hullutusta.

Kommentit (201)

Vierailija
161/201 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistolta bongasin tänään muutamia klähmäpäitä, joilla on ennen ollut puhtaan ja ilmavannäköiset hiukset. Nyt likaiset suirut tilalla. En mä oikein ymmärrä, mut ehkä mun ei tarvitsekaan.

Vierailija
162/201 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun käyn illalla suihkussa niin minulla on aamulla korkkiruuvikiharat - jotka suoristan. Naurattaa oikeasti luonnonkiharaista tämä villitys.

Miksi suoristat? Hiuksista tulee noin aika huonokuntoiset. Minullakin on luonnonkihara, ja tuo villitys tuntuu typerältä, mutta yhtä typerää se suoristelukin minusta on. Olkoot mitä ovat. Pesen ja harjaan ja ihan hyvä elämä minulla on näinkin ollut.

Olen suoristanut hiukseni joka tai lähes joka päivä yli 10 vuoden ajan. Ne ovat aivan hyväkuntoiset, sileät ja kiiltävät. Kaikkien hiukset eivät siis mene pilalle muotoilusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/201 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hyvä luoja mua risoo kun joka kaupasta on yhtäkkiä pitänyt hamstrata tyhjiksi kaikki hyvät hiusnaamiot. Ja nyt mulla ei ole hiusnaamiota.

Ihminen on kyllä niin laumasielu, siellä jotkut markkinakoneistot päräyttää tämmösen trendin jonka perimmäinen tarkoitus on vaan myydä ja akat juoksee jonossa silmät kiiluen ostaan hyllyt tyhjiksi. Mut näinhän se toimii.

Ja kyllä, olen katkera. Se hiusnaamio, jota oon pitkään käyttänyt on kaikkialta ostettu loppuun.

Vierailija
164/201 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Summasummarum nyt sitten: Eri ihmisten hiukset vaikuttavan reagoivan eri tavoin! Heureka! Niitä pitää käsitellä eri tavalla ja eri metodeilla. Oooh mikä oivallus nyt tuli kun 11 sivua tätä pölinää lukenut.

Vierailija
165/201 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta mitä väittelyä ja jankkaamista yhdestä hiustenhoitometodista.

Jep, uskomatonta katkeruutta hoitoaineista ja geeleistä :'D

Menkää ihmiset vaikka tekemään vaalikoneita eurovaaleista ja etsikää itsellenne hyvä äänestettävä!

Vierailija
166/201 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai hyvä luoja mua risoo kun joka kaupasta on yhtäkkiä pitänyt hamstrata tyhjiksi kaikki hyvät hiusnaamiot. Ja nyt mulla ei ole hiusnaamiota.

Ihminen on kyllä niin laumasielu, siellä jotkut markkinakoneistot päräyttää tämmösen trendin jonka perimmäinen tarkoitus on vaan myydä ja akat juoksee jonossa silmät kiiluen ostaan hyllyt tyhjiksi. Mut näinhän se toimii.

Ja kyllä, olen katkera. Se hiusnaamio, jota oon pitkään käyttänyt on kaikkialta ostettu loppuun.

Tuota, miten se, että _sinä_ ostat tietyn naamion on jotenkin ylevämpää kuin se, että joku peruspirkko ostaa sen?

Vierailija
167/201 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota, miten se, että _sinä_ ostat tietyn naamion on jotenkin ylevämpää kuin se, että joku peruspirkko ostaa sen?

Ei ole ylevämpää, mutta ketuttaa kun ne on kaikkialta loppu tämmösen hassun villityksen takia!

Vierailija
168/201 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäikäisille tämä juttu on? En tiedä enkä ole kuullut aiheesta mistään muualta kuin täältä palstalta, eli en sanoisi villitykseksi ;)

Keski-ikäisillä näkyy eniten.

Tai luulet vaan, koska heillä on se aito luonnonkihara, jota eivät (enää) viitsi suoristaa.

Ei juurikaan näy kiharaa vaan enimmäkseen sellaista rasvaisen tahmaista, ehkä hieman levää muistuttavaa rihmastoa. Onhan se joo jonkunlaisessa kippurassa mutta ei se kyllä kiharalla ole. Eikä ilmava tai puhdas. Ja tätä siis näkee nimenomaan keski-ikäisillä.

Ja tosiaan jokainen saa mun puolesta pestä tukkansa ihan kuinka parhaaksi näkee (tai olla vaikka pesemättä) mutta on ainoastaan naurettavaa maalailla mustaa valkoiseksi. Se oma, suoraakin suorempi liuhu ei muutu boheemiksi kiharapilveksi tahdonvoimalla/itkupotkuraivareilla tai vaikka kuinka sitä uittaisi pellavalimassa. Toki jos se lähmäinen tukka tuntuu itsestä nyt kivalta niin mikäs siinä. Vielä viime kuussa tuollaiset pesemättömät kuontalot oli muotia piilottaa "badhairday"-pipon/hupun/nutturan alle.

Vierailija
169/201 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäikäisille tämä juttu on? En tiedä enkä ole kuullut aiheesta mistään muualta kuin täältä palstalta, eli en sanoisi villitykseksi ;)

Tai luulet vaan, koska heillä on se aito luonnonkihara, jota eivät (enää) viitsi suoristaa.

Heh. Aidon luonnonkiharan erottaa otsallaankin näistä klönttisistä wannabe-kiharapäistä. 

Vierailija
170/201 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Summasummarum nyt sitten: Eri ihmisten hiukset vaikuttavan reagoivan eri tavoin! Heureka! Niitä pitää käsitellä eri tavalla ja eri metodeilla. Oooh mikä oivallus nyt tuli kun 11 sivua tätä pölinää lukenut.

Tässä yksi oivallus lisää. CG on värjätyille hiuksille ihanteellinen hoitotapa.k

https://anna.fi/lifestyle/kauneus/tata-mielta-kampaajat-ovat-curly-girl…

Vierailija
171/201 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei juurikaan näy kiharaa vaan enimmäkseen sellaista rasvaisen tahmaista, ehkä hieman levää muistuttavaa rihmastoa. Onhan se joo jonkunlaisessa kippurassa mutta ei se kyllä kiharalla ole. Eikä ilmava tai puhdas. Ja tätä siis näkee nimenomaan keski-ikäisillä.

Ja tosiaan jokainen saa mun puolesta pestä tukkansa ihan kuinka parhaaksi näkee (tai olla vaikka pesemättä) mutta on ainoastaan naurettavaa maalailla mustaa valkoiseksi. Se oma, suoraakin suorempi liuhu ei muutu boheemiksi kiharapilveksi tahdonvoimalla/itkupotkuraivareilla tai vaikka kuinka sitä uittaisi pellavalimassa. Toki jos se lähmäinen tukka tuntuu itsestä nyt kivalta niin mikäs siinä. Vielä viime kuussa tuollaiset pesemättömät kuontalot oli muotia piilottaa "badhairday"-pipon/hupun/nutturan alle.

Eli tässä ei ole kyse mistää CG-tukasta, vaan ihan normaaleista likaisista hiuksista. Keski-ikäsillä naisilla yleensä hiukset muuttuvat kiharimmiksi. Itsellä alkoi luontuva hiuslaatu muuttumaan kiharaksi kolmenkympin jälkeen. En todellakaan tarvitse erikseen mitään CG-menetelmiä, kun hiukset ovat ilman sitäkin liian kiharat  mielestäni. Omat hiukseni muuttuvat rasvaisiksi kahdessa päivässä, mutta ihan aina en viitsi hiuksia pestä joka toinen päivä. t. keski-ikäinen nainen

Vierailija
172/201 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini on alkanut harjoittaa tätä metodia muutama viikko sitten. Tällä hetkellä näyttää ihan kauhealta kun tukka on niin paskaisen näköinen, etenkin otsatukka.

Vierailija
173/201 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole mikään Curly Girl -asiantuntija, mutta olen lukenut metodista jonkun verran. Isäni suku on valokuvista päätellen ollut todella kiharatukkaista, minulla tai sisarellani kiharia ei ole ollut. Serkkujenkin tukka on suora. Kiharatukkaisuus on kuitenkin ns. dominoiva geeni, mutta se on oudosti nyt hävinnyt meidän suvusta.

Olen nyt ihan uteliaisuudesta siirtynyt silikonittomiin ja sulfaatittomiin hiustenhoitotuotteisiin tekemättä muuta muutosta, olen siis harjannut ihan normisti tukkaa. Hiustenkuivaajaa en käytä muutenkaan. Tämän seurauksena hiuksiini on ilmestynyt laineet. En tiedä, alanko koskaan noudattaa täysin tuota menetelmää, mutta siinä voi oikeasti olla jotain ituakin. Ennen hiukset pestiin ehkä harvemmin ja jollain erilaisilla tuotteilla, joten kihara tuli paremmin esiin, kun tukka ei ollut niin kuiva. 

Vierailija
174/201 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt onneksi on ollut juttuja, joissa sanotaan suoraan et metodi sopii niille joilla on paksu ja selvästi kihartuva tukka. Ohut/hento ja laineikas tukka on paremman näköinen ihan eri tavalla käsiteltynä. Samoin nopeasti rasvoittuva tai paljon urheilevan hikoava päänahka tarvitsevat useammin pesuja eli eivät sovi metodiin.

Oikeasti kihara tukka myös pysyy kiharana ilman geelikuorrutustakin.

Vierailija
175/201 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt se selvis tästä keskustelusta! Kolmas kommentti..

Mulla on todella kihara luonnonkihara ja en kaupassa edes katso minkä shampoon otan koriini, otan sen mikä on kivoimman näköinen ja mun hiukset on koko hemmetin ajan hemmetin perkuleen TAKUSSSA. 

Huomasimpa että mun kaikki shampoot on  silikoonittomia, oon ihmetellyt mikä hitto on kun mun hiukset on kuin hamppua. Yleensä ollut rasvoittuvat ja hyvä kuntoiset paksut hiukset, nyt ne on kuivat ja katkeilevat ja hampussa, ihan takussa. 

Pitääpä etsiä kaupasta ensi kerralla purkki missä on juurikin sitä silikoonia.

Vierailija
176/201 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyih, ällöttävä ajatus kyllästää hiukset monella eri mömmöllä. Ei taida olla ekologistakaan moinen kemikaalikuormitus.

Vierailija
177/201 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään näin päiväkodissa naisen, jolla oli tämä cg-vaihe päällä. Kovat koppurat kiharat, näytti likaiselta. Tuli tää keskustelu mieleen ja väkisinkin hymyilytti. Itsellä on suorat hiukset ja pesen vaan oliiviöljysaippualla niitä, ois varmaan kihartunut jos ois kihartuakseen. Tai saahan ne kiharalla jos laittaa illalla nutturan, mut en mä silti itteeni pitäisi kiharapäänä.

Vierailija
178/201 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä  touhua. Kaverin pää näyttää samalta kuin jos sammuisi baarireissun jälkeen kilo muotoiluvaahtoa päässä, ja esittelee ylpeinä  30 vuotta piilotelleita "kiharoitaan ".

Vierailija
179/201 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Curly Girl? Siis laittavatko nämä aikuiset, usein jo keski-ikäiset naiset lastensa hiuksia kiharoille?

Vierailija
180/201 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kourallinen hoitoainetta ja kourallinen geeliä. Varsinainen "metodi".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme