Minkä takia Kiinasta tilattavat verkko-ostokset olisi turhia?
Minkä takia sinulla on sellainen mielikuva?
Ostoksia arvosteleva, oletko sellainen ihminen, joka ei tee itse mitään, vaan ostaa kaupasta kaiken? Kiinalaiset verkkokaupat on tee se itse ihmiselle varsinainen taivas ja eikö ole ollut puhetta että tuotteita pitäisi voida korjata? Kuitenkaan ei sitten saisi ostaa varaosia?
Verkko-tilauksilla olen korjannut polkupyörän, lieden, pari jääkaappia ja näin antanut niille lisää elinikää.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elikkä pitäisi kodinkoneiden kestää pidempään ja olla korjattavissa, mutta niitä varaosia ei saisi tilata?
Melkoiset vaatimukset. Koittakaa päättää mitä haluatte.
ap.
Mutta kotimainen maahantuoja/korjaamo/vähittäiskauppa menettää silloin myyntivoitot jos tilaat suoraan kiinasta pikku pussukoita. Lisäksi suomen posti joutuu maksamaan ne "ilmaiset postit" kun kiinalla on kehitysmaasopimus postituksesta, eli käytännössä muut, tunnolliset kotimaan asiakkaat maksaa se sinun pussukoidesi postitukset. Myös valtio menettää verotulot kun ne tilaamasi tavarat ei pyöri normaalia toimitusketjua käyttäen vaan tulee suoraan kiinasta.
No me nuluttajat ei hirmusti voida kiinan kansainvälisille postisopimuksille, mutta eiköhän ne ainaa myöden korjaannu. Kun kiinalaisen tavaran ostaa edullisemmin suoraan kiinasta, jää rahaa ostaa myös kotimaista (niitä harvoja joita kotimaisena saa). Vaihtoehtona ostaa täältä pelkkää kalliimpaa kiinalaista.
5000 euron arvoinen honda ja muovinen nestesäiliö: veho 150+matka, kiina 13 kotiovelle tuotuna, valmistuskustannukset ehkä 2€ käsittelyineen.Mitä ihmettä tässä halutaan sanoa? Taidat olla kiinalainen.
Lähinnä kai sitä että maahantuoja ja kauppa vetää välistä ihan tajuttomia katteita?
Tai sitä että halpa auto päätyy ennenaikaisesti romikselle jos varaosia ei saisi kohtuulliseen hintaan.
Ostaisitko esim litrasen pakastuspullon yli sadalla eurolla, ei autojen nestesäiliöt sen kummempia ole, joku kiinnityslipare niissä on lisäksi.
Ohis.
Mr Tokmanni kirjoitti:
On väärin tilata Kiinasta itse. Ostakaa minun kaupastani minun Kiinasta tilaama tavara.
Täytyy kuitenkin muistaa, että virallisia reittejä pitkin kuluttajalle päätyvä tavara täyttää EU:n standardit (tai ainakin pitäisi, virheitähän on tapahtunut) kun taas itse "maahantuotu" täyttää jos täyttää ja usein ei täytä, eli voi olla ihan oikeastikin haitallinen tuote (mm. korujen metallit, vaatteiden ja asusteiden väri- ja muut käsittelyaineet).
Kiinassa valmistetut tuotteet on hyväksyttyjä ostaa vain Verkkokaupasta tai Gigantista, jolloin niihin on lisätty 70% lisähintaa, että nää kauppaketjut saa voittoa. Jos ostat samaa kamaa suoraan Kiinasta ilman väliläsiä, sen täytyy olla paskaa. Tämä on logiikka. Ne muuttuu paremmiksi, kun ne ostaa täällä kaupasta isoon hintaan.
Ei niiden tarvitse turhia olla, itsekin oon joskus tilannut Kiinasta tavaroita joita en löytänyt muualta. Ongelma on että moni tilaa sieltä ihan puhtaasta ostamisen ilosta paljon sellaista mitä eivät edes käytä tai tarvitse, koska on vaan niin halpaa. Lisäksi varsinkin vaatteiden kohdalla laatu on tosi heikkoa, koot ja tuotteet voi olla tosi erilaisia kuin tuotekuvauksessa jne, minkä vuoksi hankinnat jää usein virheostoksiksi.
Jenkeille se kiinanpaska nyt kallistuu kun Trump laittoi tavarat verolle.
Toisin sanoen kansa köyhtyy.
Vierailija kirjoitti:
Mr Tokmanni kirjoitti:
On väärin tilata Kiinasta itse. Ostakaa minun kaupastani minun Kiinasta tilaama tavara.
Näin minä teen ihan siksi, että tiedän tuotteen täyttävän EU:n standardit. Jos on ongelmia, reklamoin sinulle ja sinä asioit kiinalaisten kanssa.
Jos vuoden kuluttua paljastuu että se sinun kivijalasta ostamasi tuote ei täytä standardia ( ei niitä kaikkia tutkita vaan pistokokein), siitä on pieni takaisinvetoilmoitus lehdessä tai maahantuojan nettisivulla. Jos satut sen huomaamaan saat palauttaa tavaran ja rahasi takaisin. Tai ikean tapauksessa saat ruuvin ja nauhanpalan jolla voit kiinnittää lipastosi seinään. Kannaattaako tuon vuoksi sitten maksaa kymmenkertainen hinta alunperin?
Vierailija kirjoitti:
Häpeä ap! Rahtilaivat ovat suurin saastuttaja maailmassa jos et tiennyt. Kohta ei enää merissä delfiinit polski. Mutta pääasia että saat krääsäsi?
Suomen verkko-ostokset on n. 11% vähittäiskaupan ostoista.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Ei niiden tarvitse turhia olla, itsekin oon joskus tilannut Kiinasta tavaroita joita en löytänyt muualta. Ongelma on että moni tilaa sieltä ihan puhtaasta ostamisen ilosta paljon sellaista mitä eivät edes käytä tai tarvitse, koska on vaan niin halpaa. Lisäksi varsinkin vaatteiden kohdalla laatu on tosi heikkoa, koot ja tuotteet voi olla tosi erilaisia kuin tuotekuvauksessa jne, minkä vuoksi hankinnat jää usein virheostoksiksi.
Joo minä ostan vaatteet,kengät, timantit ja kultaharkot Kiinasta sokkona.
Vierailija kirjoitti:
Kiinassa valmistetut tuotteet on hyväksyttyjä ostaa vain Verkkokaupasta tai Gigantista, jolloin niihin on lisätty 70% lisähintaa, että nää kauppaketjut saa voittoa. Jos ostat samaa kamaa suoraan Kiinasta ilman väliläsiä, sen täytyy olla paskaa. Tämä on logiikka. Ne muuttuu paremmiksi, kun ne ostaa täällä kaupasta isoon hintaan.
Ei välttämättä, mutta ainakin voit luottaa siihen että ne Suomessa myytyinä ovat läpäisseet Eu:n laatu/turvallisuusvaatimukset ja siihen että niitä markkinoidaanboikeilla tiedoilla ja kuvilla, toisin kuin isossa osassa kiinalaisia verkkoputiikkeja.
Vierailija kirjoitti:
Mr Tokmanni kirjoitti:
Näin minä teen ihan siksi, että tiedän tuotteen täyttävän EU:n standardit. Jos on ongelmia, reklamoin sinulle ja sinä asioit kiinalaisten kanssa.
Kiinasta tilatulle tavaralle saa halutessaan myös todistukset että tuote täyttää EU:n standardit. Esimerkiksi tilaamilleni ledilampuille löysin valmistajan nettisivuilta todistukset pdf-muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Lapset täällä haukutaan räkänokiksi, mutta lähimmäisen verkko-ostoksista ollan huolissaan, että ei vaan saisi huonoa tuotetta:)
Kun kiinalaisista verkkokaupoista tilataan Suomeen tavaraa, niin suomalaiset veronmaksajat maksavat suurimman osan postikuluista ja tukevat näin Kiinan teollisuutta. Maan, joka pitää miljoonia ihmisiä keskityslereillä eikä välitä p**kaakaan ympäristöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä, mutta ainakin voit luottaa siihen että ne Suomessa myytyinä ovat läpäisseet Eu:n laatu/turvallisuusvaatimukset ja siihen että niitä markkinoidaanboikeilla tiedoilla ja kuvilla, toisin kuin isossa osassa kiinalaisia verkkoputiikkeja.
Ei niiden tarvitse läpäistä mitään testejä. Riittää että valmistaja _vakuuttaa_ laitteiden olevan turvallisia käyttää. Maahantuoja on korvausvelvollinen jos joku kuolee tai loukkaantuu.
Yllättäen omien kokemusteni mukaan Kiinasta toimitetaan juuri sitä mitä luvataan,halvalla.
Saksalaisesta verkkokaupasta sain väärennetyn pullon Ralph Laurenin hajuvettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niiden tarvitse läpäistä mitään testejä. Riittää että valmistaja _vakuuttaa_ laitteiden olevan turvallisia käyttää. Maahantuoja on korvausvelvollinen jos joku kuolee tai loukkaantuu.
Siinä onkin yksi hyvä syy ostaa kaupasta, korvausvelvollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai vähän kuin asbestiteollisuuden korvaukset asbestiin kuolleille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi en tilaa Kiinasta mitään verkkovirtatuotteita. Muuta elektroniikkaa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Välikädet maksaa, se on totta, mutta et sä pääsääntöisesti samaa tuotetta saa Kiinasta itse tilattua kuin täältä kaupasta ostettua, ne joita saat ovatkin sitten juuri tätä "roska"-kategoriaa jota löytyy jostain halpahalleista, leluja ja epämääräisiä koristeita yms. esineitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole sanonut, että ne on turhia. Trump on sanonut, että ne on liian halpoja ja kohta se asia on korjattu ainakin amerikkalaisten osalta.
Miksi Kiinassa sitten tehdään halvalla, eiköhän siellä palkat ja muut työolosuhteet ole ne mistä säästetään, joten hyvää työtä Trump tekee kun puolustaa työssäkäyvien asemaa.
Tätä maailmaa pyörittävät ja johtavat rahamiehet. Ei kannata sekuntiakaan uskoa että Trump ajattelisi USA:laisten työläisten etua vaan hän ajaa pääoman etua. Myös eurooppalainen maahanm*uuttopolitiikka ajaa pääoman etua, ei kannata sekuntiakaan miettiä mitään humanitäärisyyttä syynä.
ap.
Trump on jesuiittojen sätkynukke, on myös lähettänyt lapsensa jesuiittayliopistoihin.