Aikuinen mies on todella tiiviisti yhteydessä äitiinsä
Kuinka normaalia on se, että n. 5-kymppinen mies joko viestittelee tai puhuu puhelimessa äitinsä kanssa päivittäin ja käy kylässäkin muutaman kerran viikossa? Äiti ei ole vanha eli mistään avuntarpeesta ei ole kyse. Mies myös antaa äitinsä hoitaa paljon omia käytännönasioitaan.
Bonuksena mies keskustelee äitinsä kanssa naisasioistaan. Minusta tuntuu tosi omituiselta, mitä mieltä av-raati on?
Kommentit (26)
Mulla on miesystävä, noin kolmekymppinen, joka on samanlainen kuin ap:n kuvailema mies... tää mun ystävä yöpyykin välillä äitinsä luona. Isä on kuollut, joten suhde ilmeisesti sen vuoksi tuollainen. Mutta itsestäni tuntuu todella omituiselta, että aikuinen ihminen menee yöksi äidin hoiviin. Etenkin kun itse asuu n.20km päässä. Minusta ei ole äidilleen sanonut mitään, kohta kaksi vuotta ollaan tapailtu. Ihme touhuja.
Ihme kireäpipoja täällä. Jos äiti hoitaa joitain käytännön asioita äidin puolesta kaatuuko maaiilma. Mitä tarkoittaa se, että mies puhuu äidille naisasioista? on siis kertonut, että seyrustelee ap:n kanssa. Kauheata!
Ap haluaisi vähintään, että miehen äiti suljettaisiin suljettuun laitokseen häiritsemästä. Vielä parempi, että kuolisi niin mies saisi perinnön ja ap pääsisi nauttimaan siitä? Eikä vaan ap.
Palaan tähän eiliseen juttuun vielä. Jos minun pitäisi valita kahdesta miehestä toinen ja toinen mies olisi äitinsä kanssa hyvin viihtyvä ja toinen huonoissa väleissä oleva, niin ottaisin sen äidin kanssa viihtyvän aivan varmasti.
En edes haluaisi tutustua +50 vuotiaaseen mieheen, joka ei välitä hyvinkin 80 vuotiasta äidistään yhtään. Siinä tilanteessa olisi jo jotain pahasti vikaa ja en usko, että miehellä olisi kovin kummoisia ihmissuhdetaitoja olemassakaan.
Huolehtivat ja läheiset välit vanhempiin on hyvä asia, mutta sillä läheisyydellä on rajansa. On ihan luonnollista, että ap pohtii, missä se raja kulkee.
Jeesuskin erikseen sanoi avioliitosta opettaessaan: "Sen tähden mies jättäköön isänsä ja äitinsä ja liittyköön vaimoonsa..."
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Mulla on miesystävä, noin kolmekymppinen, joka on samanlainen kuin ap:n kuvailema mies... tää mun ystävä yöpyykin välillä äitinsä luona. Isä on kuollut, joten suhde ilmeisesti sen vuoksi tuollainen. Mutta itsestäni tuntuu todella omituiselta, että aikuinen ihminen menee yöksi äidin hoiviin. Etenkin kun itse asuu n.20km päässä. Minusta ei ole äidilleen sanonut mitään, kohta kaksi vuotta ollaan tapailtu. Ihme touhuja.
Voi kauheeta.... Että ihan YÖPYY oman äitinsä luona?! Varmaan jotain hämärää tapahtuu.
Ei vaan vinoilu sikseen. Ajatella, minä lähes 50v. nainen olen yöpynyt äitini luona, vaikka asuu vain n. 3km päässä minusta. Samoin oma aikuinen lapseni on ollut luonani yötä, vaikka hänkin asuu n. 7km päässä minusta. En näe tässä mitään ongelmaa, enkä pidä ihme touhuina.
Meillä kaikilla sattuu olemaan vaan todella hyvät ja lämpimät välit, niin voidaan viettää aikaa toistemme kanssa, jopa yön yli. Joskus on sattunut tilanteita, että ei ole ollut tarvetta tai ei ole viitsinyt lähteä yönselkään, niin nukkumispaikka on järjestynyt. Tai on ollut muuta syytä, että jonkun on pitänyt yöpyä muualla kuin kotonansa.
Voidaan myös kertoa toisillemme ihan mitä vaan. Ei meillä ole salattavaa. Toki mitään hyvin intiimeitä asioita ei ole tarvetta jakaa, mutta muuten kaikki aiheet menee käsittelyyn.
Tuohan on hienoa! Ainakin minä arvostaisin todella. Voi olla, että hieman värittelet asiaa, mutta se on ihan sama, itsepä ongelmasi tiedät.
Tunnen montakin miestä, joilla on vanhempiinsa hyvä yhteys ja he pitävät toisensa elämästään tilanteen tasalla hyvällä tavalla. Itsellänikin on hyvät välit vanhempiini ja myös appivanhempiin, anoppi soitti minulle viimeksi tänään. Pärjään yleensä aina hyvin senioreiden kanssa, joten sekä mies, että hänen vanhemmat pitävät minusta todella ja olen nopeasti lempiminiä.
Käyn myös joskus vieläkin kylässä ex-miesystäväni äidin luona vaikka tiedän, että exän nyxä ei siitä mielissään olekaan. Exää en ole nähnyt vuosiin, mutta hänen äitinsä kanssa tulemme niin hyvin juttuun, että sitä ystävyyttä emme pois hänen kanssaan halua.