Aikuinen mies on todella tiiviisti yhteydessä äitiinsä
Kuinka normaalia on se, että n. 5-kymppinen mies joko viestittelee tai puhuu puhelimessa äitinsä kanssa päivittäin ja käy kylässäkin muutaman kerran viikossa? Äiti ei ole vanha eli mistään avuntarpeesta ei ole kyse. Mies myös antaa äitinsä hoitaa paljon omia käytännönasioitaan.
Bonuksena mies keskustelee äitinsä kanssa naisasioistaan. Minusta tuntuu tosi omituiselta, mitä mieltä av-raati on?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
onkos tytteli mustankipeä?
Mitä ihmeen syytä tuollaisessa tilanteessa on olla mustankipeä? Jos ei napanuora äidin ja pojan väliltä katkea, on se heidän ongelmansa.
Vierailija kirjoitti:
onkos tytteli mustankipeä?
En ole vaan mietin, kannattaako tuollaista miestä (tai mieslasta) edes harkita. Olin itse todella yllättynyt kuvion selvittyä. Ehkä vähän liikaa karisi miehekkyyttä sen myötä.
En näe ongelmaa tuossa. Ulkomailla poika on äidin prinssi.
No taitaa viiskymppisen miehen äiti olla aika vanha jo.
Vierailija kirjoitti:
No taitaa viiskymppisen miehen äiti olla aika vanha jo.
Virkeä ja hyväkuntoinen 70-vuotias. Tekee edelleen töitäkin.
Ei ole normaalia. Kannattaa jutella miehen kanssa miksi äiti on näin kiinteästi arjessa mukana.
Mies usein kohtelee vaimoaan yhtä hyvin tai huonosti kuin äitiään.
Miksi minä en näe tuossa ongelmaa?
Vierailija kirjoitti:
Haluatko sinä, että miehesi kertoo äidilleen sinun henkilökohtaisia asioita ja pyytää neuvoja? Tai äiti hoitaa miehen raha-asioita? Oma mies on viisikymppinen ja nuo on minulle ehdoton ei.
Naisia tulee ja menee. Äiti on pysyvä.
Arvostaisin. Olen itsekin 50+ ja pidän lähes päivittäin yhteyttä vanhempiini.
Onko sisko lepakko, jos äiti on tuollainen?
Saa äitiin olla tietenkin yhteydessä. Minusta tuntuu tässä tapauksessa siltä, ettei mies ole koskaan aikuistunut.
On mm. kysynyt äidiltään minusta mielipidettä ja äitinsä on kommentoinut miehen aiempia kumppanivalintoja.
Vierailija kirjoitti:
Onko sisko lepakko, jos äiti on tuollainen?
Siskoa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
En näe ongelmaa tuossa. Ulkomailla poika on äidin prinssi.
Ulkomailla tehdään todella paljon hämäriä asioita ja tuo joissain kulttuureissa miesten ikuinen äidissä kiinni oleminen on pienempiä niistä murheista. Ei se ole hienompaa vaikka se tehdäänkin siellä ulkomailla. Puolustatko myös lapsivaimoja, esiteinien mutiloimista ja itsemurhapommituksia?
Kuulostaa siltä, että pitää huolta läheisistään. Naisasioista puhuminen ehkä vähän erikoista jos syvemmällä tasolla.
Itse puhun mutsini kanssa viikoittain.
Vierailija kirjoitti:
Mies usein kohtelee vaimoaan yhtä hyvin tai huonosti kuin äitiään.
Sehän tässä pelottaakin. En halua olla aikuisen miehen äiti. En halua periä äidiltä miehen raha-asioita hoidettavaksi enkä halua olla pankki, jolta lainataan rahaa ja kysellään neuvoa milloin missäkin asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko sinä, että miehesi kertoo äidilleen sinun henkilökohtaisia asioita ja pyytää neuvoja? Tai äiti hoitaa miehen raha-asioita? Oma mies on viisikymppinen ja nuo on minulle ehdoton ei.
Tietysti riippuu kuinka henk.koht. asioita kertoo. Selvästi parisuhteen sisäiset asiat kuuluvat tietenkin vain kumppaneiden välille mutta pintapuoliset jutut ja neuvojen kysyminen on ihan ok.
Sitä ehkä ihmettelisin, jos äiti hoitaisi paljonkin raha-asioita, mikäli siihen ei olisi mitään hyvää syytä. Luultavasti jokin syy kuitenkin löytyisi.
Mutta noin yleisesti minusta on todella positiivinen asia, jos miehellä on hyvät, läheiset välit vanhempiinsa.
Ei todellakaan kuulosta normaalilta. Kirsikkana kakulla on tuo naisasioista keskusteleminen. Tuossa iässä on turha enää toivoa miehen itsenäistyvän äidistään. Toivoton tapaus.
Sinänsä herttaista että on äitinsä kanssa tekemisissä mutta liika on liika on LIIKAA!