Yleinen synkkä ilmapiiri on aiheuttanut elämänhaluttomuutta.
Olen aivan romahtanut suruun. Minulla on vaikeuksia pärjätä tässä yhteiskunnassa jossa ollaan näin ilkeitä toisilleen. Paljon ylimielisyyttä, kiusaamista, vastakkainasettelua, ylemmyydentunnetta, julmuus...poliittisia ongelmia
Minulla on täysin mennyt elämänhalu ja olen masentumassa tämän ilmapiirin takia. Kovasti piristi taas päiväni kun palstalla on niin paljon vihaa. Pakkomielteinen holhotus, inhotaan kaikki ja kaikkea.
Miksi suomalaiset ovat näin järkyttävän patoutuneita ja julmia?
Tämä kansa on vakavasti sairas, tämä on kaikkea muuta kun onnellinen kansa.
Täällä lähtee halut yrittää tai edes mennä ulos kun joutuu kokoajan pelätä.
Kommentit (43)
Heti Suomen rajojen ulkopuolella alkaa helpottaa. Se henkinen köyhyys ei ulotu enää sinne. Paljon köyhemmissäkin maissa alkaa henkisesti jaksaa.
Kiusaamiskulttuuri ja idiotismi helpottaa myös.
Kannattaa vähentää keskustelupalstoilla ja somessa pyörimistä. Ei se ulkomaailma ole ihan niin kurja kuin twitteristä voisi päätellä.
Ihmiset ovat muuttuneet. Siitä ei ole epäilystäkään.
Sama tunne ettei viitsi edes yrittää enää mitään. Sellaisten idioottien joukko on aina huutamassa rivissä. Niitä henkisesti tunkkaisia ihmisiä.
Ap oikeassa, raikas pointti!
Työelämäkin on nykyään aika rankkaa joten se ei kyllä ole vain netti palstoilla.
Työmotivaatio puuttuu koska en näe tulevaisuutta.
Jengillä nykyään tapana tehdä joukkoja ja kuppikuntia, äärimmäisen huolestuttavaa.
Se on toki kaikkien muiden vastuulla, miltä sinusta tuntuu....
Vierailija kirjoitti:
Jengillä nykyään tapana tehdä joukkoja ja kuppikuntia, äärimmäisen huolestuttavaa.
Nykyään?
Vierailija kirjoitti:
Mukelot havahtuneet siihen, että peruskoulu on monelta osin epätarkoituksenmukainen? Ja niinhän se monelta kantilta onkin.
Niinpä. Huono-osaisuuteen joutuu törmäämään kaikkialla eikä siitä voi ostaa itseään vapaaksi ilman lottovoittoa. Tuntuu toivottomalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukelot havahtuneet siihen, että peruskoulu on monelta osin epätarkoituksenmukainen? Ja niinhän se monelta kantilta onkin.
Ihme pallopäitä tuollakin toimittamassa. Tätä on aina ollut, mutta asia hoidettiin eri tavalla. Kuten esim. potemalla nämä tunnot itsekseen, kuten itse tein. Rasittaa kaikki ylet ja tutkijat ja kaikki jotka ovat että ooh, nyt olen löytänyt jotain ihan uutta ja ajankohtaista. Ilmiöt eivät muutu, julkisuusaste ja reaktio vain muuttuvat.
Eiköhän se ole niin että maailmassa ja Suomessa on asiat, asenteet ja ilmapiiri jotenkin vinksallaan, jos suuret joukot ihmisiä eivät tunne lisääntymisen tarvetta. Erityisen epävarmoina ja stressaavina aikoina on kautta historian saatu vähemmän lapsia. Nykyään yhä kasvava informaatiovirta, huonot uutiset joita saa lukea ja kuulla joka päivä eivät paranna asiaa.
Vaikuttavia asioita myös: paitsi jäämisen pelko, työmarkkinoiden vaikeus ja armottomuus, näköalattomuus, köyhyys, painostus, puuduttavat rutiinit, yksinäisyys, elämän tuntuminen merkityksemättömältä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ole niin että maailmassa ja Suomessa on asiat, asenteet ja ilmapiiri jotenkin vinksallaan, jos suuret joukot ihmisiä eivät tunne lisääntymisen tarvetta. Erityisen epävarmoina ja stressaavina aikoina on kautta historian saatu vähemmän lapsia. Nykyään yhä kasvava informaatiovirta, huonot uutiset joita saa lukea ja kuulla joka päivä eivät paranna asiaa.
Vaikuttavia asioita myös: paitsi jäämisen pelko, työmarkkinoiden vaikeus ja armottomuus, näköalattomuus, köyhyys, painostus, puuduttavat rutiinit, yksinäisyys, elämän tuntuminen merkityksemättömältä.
Mitä siinä on vinksallaan, että reagoi tämänhetkiseen populaation määrään? Liikaa porukkaa jo ja lisää vain tulee.
No ei kai sulle jää kovin montaa vaihtoehtoa. Muuta muualle tai..
.valittamalla mikään koskaan parantunut. Vai onko märiseminen ja tukien nostaminen helpompaa?
Minä kysyin Tampereella neuvoa junassa ihan yksinkertaiseen asiaan matkalaukuista ryhmältä ihmisiä. Mieshenkilö tuli neuvomaan ja ryhmän nainen puhui kuuluvasti ja kiukkuisesti papatti että näyttääkö hän joltain konduktööriltä että häneltä voi tuollaista kysyä. Vastasin takaisin sinne viiden metrin päähän, että kyllä sinä nyt satuit näyttämään! Kivaa loppupäivää!
Vierailija kirjoitti:
Se on toki kaikkien muiden vastuulla, miltä sinusta tuntuu....
Niinpä, ainoa ongelma on vaan se, ettei ihmiset tajua tai halua ottaa vastuuta omista tunteistaan ja eletään kuin sätkynuket.
Itse en ainakaan enää jaksa nähdä asioita tai muita ihmisiä siten, että ottaisin heidät tai heidän draamansa/ulosantinsa jotenkin vakavasti.
Koska yks päivä vaan hokasin, kuinka jotenkin jäykkää ja vakavaa suurimman osan elämä on ja kuinka jarrut päällä sitä itsekin on elänyt.
Syytä kun pohdin, niin en keksinyt.
Ihmiset eivät vaan handlaa omaa mieltään tosiaan tuhlataan elämä ahdistukseen ym sen takia.
Valitettavaa, mutta siitä unesta voi myös herätä ja itselläni auttoi uskoon tulo hyvin paljon elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Minä kysyin Tampereella neuvoa junassa ihan yksinkertaiseen asiaan matkalaukuista ryhmältä ihmisiä. Mieshenkilö tuli neuvomaan ja ryhmän nainen puhui kuuluvasti ja kiukkuisesti papatti että näyttääkö hän joltain konduktööriltä että häneltä voi tuollaista kysyä. Vastasin takaisin sinne viiden metrin päähän, että kyllä sinä nyt satuit näyttämään! Kivaa loppupäivää!
Tää on just tätä! Miten jengi on noin kiukkunen?
Selvä. Suomessa ei saa puhutella ketään jos hän on mielestään sen arvoinen että ei ole jostain tehtävästä vastuussa lain mukaan. Ihme jos on hankalaa. Varmaan tutuissa ympyröissä pärjää tuolla tyylillä.
https://yle.fi/uutiset/3-8443531