Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten te pienituloiset sisustatte?

Vierailija
11.05.2019 |

nytkin tekee mieli ostaa 65€ maksava sohvapöytä. Ei vaan oikein varaa, kun 800€ tilillä ja siitä menee ruoka neljälle ja miehen bensat töihin.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljakoreill, vaihtolavoista saa kivoi huonekalui, sitten voi pöllii kaupast vaikka jotain disainii. Sossu maksaa kyllä aika hyvin kun tallettaa kuitit.

Vierailija
22/36 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tää sohvapöytä on tänään tarjouksessa, oikea hinta muistaakseni 100€

ap

Ja sen takia se pitää saada? Tarjouksessa vain tänään? Tiesitkö, että monet liikkeet käyttävät myyntikikkana sitä, että on ainainen "ale" tai sitten hintoja nostetaan varta vasten hetkeksi vain jotta niistä voi sitten antaa "alennusta".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita pöytäliina sohvapöydälle ja näin saat helposti uuden pöydän!

Vierailija
24/36 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elän reippaasti alta Suomen "köyhyysrajan" käyttörahaa ei juuri kuukaudessa ole, mutta silti asunnon sisustusta usein kehuttu. Huonekalut ihan hyvälaatuisia (yksi ikean tuote taitaa löytyä). Kerran kun ostaa hyvää niin ei tarvitse olla usein uusimassa. 

Vierailija
25/36 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohva pitäs uusia, on jostain 1980-luvun lopulta ja sain sen käytettynä. Alkaa hajota. Sänky myös, kaupan halvin aikanaan, 100 e maksoi. Ikävä kyllä jouset pullahtelevat esiin ja kerran jo romahti. 15 v täyttää sänky syksyllä.

Kirpparilta sais halvalla, mutta en uskalla ludepelon takia ostaa sieltä. Luteet yleisiä nykyään. Lomarahaani tai säästöjä en raaski käyttää kalusteisiin. Eli näillä mennään...

Vierailija
26/36 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse elän reippaasti alta Suomen "köyhyysrajan" käyttörahaa ei juuri kuukaudessa ole, mutta silti asunnon sisustusta usein kehuttu. Huonekalut ihan hyvälaatuisia (yksi ikean tuote taitaa löytyä). Kerran kun ostaa hyvää niin ei tarvitse olla usein uusimassa. 

Sama. Jos on hyvän maun saanut syntymälahjana, siitä on iloa pitkään ja paljon. :)

Vierailija
27/36 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no kyolä normaalit ihmiset uusii sisustusta, jos nyt ei ole perintöhuonekaluja mitä meillä ei ole...

ap

Teen työkseni kiinteistötarkastuksia, joissa käydään myös huoneistoissa. Yleisenä havaintona voin sanoa, että ihmiset eivät todellakaan harrasta sisustamista. Hyvin harva koti näyttää trendikkäältä.

Hyvä. Harva asia on hölmömpää kuin sisustaminen trendien mukaan. Se on epäekologista eikä oikeasti kovin tyylikästä. Oikeasti kauniissa kodissa on oma tyyli, unohdettu trendit kokonaan, ja eri vuosikymmenien ja jopa vuodisatojen esineet sovussa keskenään.

Vierailija
28/36 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin esim Bestå Burs tv-tason ja seinähyllyn käytettynä. Tasosta maksoin 100e, ovh Ikeassa 270e jos en väärin muista, seinähyllystä kotiin kuljetettuna 20e.

Ostin mieleiseni Vallilan verhot yksitellen tori.fistä, sain neljä samanlaista verhoa olohuoneen kahteen ikkunaan alle yhden verhon normaalihinnan. Kannatti malttaa mielensä, eikä vain hakea kaupasta nelinkertaisella hinnalla.

Nyt olen katsellut uusia kattolamppuja. Meillä on olohuoneessa kaksi 60-luvun lasiputkikruunua (talon edellisten asukkaiden jäämistöä). En vain ole ihan varma, uskaltaako kattovalaisinta ostaa käytettynä. Ja asun pienellä paikkakunnalla, eikä noin 50cm halkasijaltaan olevia kristalli-tai höyhenplafondeja ole kai helppo postittaakaan rikkoutumatta. No jos kesällä saisi vanhat myytyä jollekin vaikka varaosiksi, niin talveksihan olisi pakko hommata itselle uudet :D. Kesän kirppistuotot valaisinten hankintaan. Seuraavana vuonna sitten ruokailuryhmä, parin vuoden päästä sohva.

Noin muutoin, harkitsen tarkkaan mitä ostan. Pyrin ostamaan käytettynä tai alennusmyynneistä. Yksi asia kerrallaan. Pidän myös erikseen pahanpäivän varalle säästetyt rahat ja "humputtelu"rahat. Olisi hirveä olo, jos olisin tuhlannut kalliisiin lamppuihin ja seuraavana päivänä poksahtaisi pyykkikone, liesi tai joku muu tärkeä ja hintava.

Vierailija
29/36 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilillä on 800e niin todellakin voi ostaa 65e pöydän. Mulla on netto tuon 800e ja pistin 100e äitienpäivä lahjoihin.

Vierailija
30/36 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovikasseista saa kätevästi matot ja verhot.

Vierailija
31/36 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla harvoin tulee mitään sisustuspuuskaa. Nykyiset riittää ihan hyvin, en ole ikinä ”haaveillut” jostain uusista verhoista tai matosta, kun ei kiinnosta. Siksi ei rahaa mene sisustamiseen.

Vierailija
32/36 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnekseni tykkään vanhoista ja tuunatuisa esineistä ja niillä sisustan kotiani. Olen perinyt kauniita, kestäviä tyylisiäni huonekaluja.

Poikani taas on minimalistinen sisustaja, kun asui vielä kanssani, hänen huoneensa poikkesi täysin mun mummolatyylistäni, koska tykkäsi itse sisustaa huoneensa. Ja hänen oma kotinsakin on nyt hyvin minimalistinen

Vierailija
33/36 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita sohvpöytiä ilmaiseksikin saatavissa, joukossa on ihan hyviäkin:

https://www.tori.fi/koko_suomi?q=sohvap%F6yt%E4&cg=3000&w=3&st=g&ca=18&…

Vierailija
34/36 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan ahkerasti facebookin paikallisia roskalava ja kirppisryhmiä.

Vierailija
35/36 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no kyolä normaalit ihmiset uusii sisustusta, jos nyt ei ole perintöhuonekaluja mitä meillä ei ole...

ap

Sinulla on outo käsitys normaaleista ihmisistä. Miksi pitäisi uusia vain uusimisen vuoksi? Ei minulle ainakaan tulisi mieleenkään ostaa uusia huonekaluja vanhojen täysin käyttökelpoisten tilalle vain siksi, että "haluan nyt uudennäköisen sisustuksen". Varsinkaan jos siihen ei kerran ole varaa!

Vierailija
36/36 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään sisustaa vaikka rahaa ei ihmeemmin ole. Ostan käytettyä ja tuunaan vanhoja, pelkällä maalilla saa ihmeitä aikaan. Remonteista ylijääneitä tapettirullia on muutamalla eurolla pilvin pimein tarjolla, niistä saa kaappien ja lipastojen oviin uutta hienoa pintaa. Vanhoja tekstiilejä, esim verhoja, voi myös värjätä ja itse kuormalavoista nikkaroimalla saa monikäyttöistä kalustetta. Jouluvalot vanhassa lasipurnukassa on näyttävä tunnelmavalo ja kattovalaisimiin on helppoa itse askarrella kaiken maailman päällisiä. Kirjastosta löytyy hyviä kirjoja ideoineen. Tämä sisustaminen on minulle harrastus ja mielelläni väkerrän myös tuttavaperheille kaikenlaista heidän toiveitaan kuunnellen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän