Mies ehdotti että luovutaan älypuhelimista ja hommataan pöytäkone kotiin, koska puhelimet häiritsee hänestä parisuhdetta
En tiedä kuinka ahdistavaa tuosta tulisi, kun on tottunut älypuheliumeen. Mies sanoi, että menen puhelimeen keskittyessäni sellaiseen "moodiin" etten kuule enkä näe mitään muuta. Ja että esimerkiksi automatkoilla tykkäisi keskustella eikä niin, että joutuu puhumaan itsekseen.
Häntä häiritsee myös se, jos käytän puhelinta kun katsomme yhdessä elokuvaa.
Onko muut kokeilleet luopua kokonaan älypuhelimistaan? Minusta miehen ehdotus on liioiteltu. Kuulemma pöytäkoneella pystyisi hyvin hoitamaan tarvittavat nettihomat ja näppäinpuhelimet riittäisi soittamiseen. Koen kuitenkin ehdotuksen jotenkin ahdistavana ja millä sitten täyttäisin tylsät hetket silloin kun en ole kotona?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Ihana mies sulla, kun haluaa antaa aikaa parisuhteelle ja olla läsnä! ❤️ Ehkä sinun AP olisi hyvä tehdä samoin.
No ei ole vaan idíootti.
Eilen mietittiin sukulaisen kanssa, että mitä ihmiset etsivät puhelimestaan vaikkapa kun kävelevät kadulla? Eikö olisi tärkeää keskittyä havannoimaan ympäristöä ja liikennettä, eikä törmäillä zombina sinne tänne? Monta kertaa on mua päin törmätty, kun nenä on ollut puhelimen ruudussa kiinni. Olenkin ottanut tavaksi, että en enää väistele näitä zombeja ja jos puhelin tippuu ja hajoaa törmäyksessä, niin ihan zombin oma vika. Ei vaan enää jaksa olla lähes ainoa, joka tuolla kadulla viitsii katsoa eteensä ja olla huomaavainen muita kohtaan.
Hankin ensimmäisen älypuhelimeni tänä vuonna ja on vaikeuksia keksiä mitä muuta sillä tekisin kuin soitan ja vastaan puheluihin. Niin ja satunnaisesti kirjoittelen Whatsapp- viestejä. Kaikki asiani hoidan läppärillä, kun kotona olen. Kodin ulkopuolella en oikeastaan puhelinta edes tarvitse, mutta roikkuuhan se mukana.
Ja tuolle verkkopankkijankkaajalle, mulla on Nordean tunnuslukulaite ollut jo pari vuotta ja en todellakaan tarvitse puhelinta sen lisäksi, kun kirjaudun verkkopankkiin.