Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ehdotti että luovutaan älypuhelimista ja hommataan pöytäkone kotiin, koska puhelimet häiritsee hänestä parisuhdetta

Vierailija
11.05.2019 |

En tiedä kuinka ahdistavaa tuosta tulisi, kun on tottunut älypuheliumeen. Mies sanoi, että menen puhelimeen keskittyessäni sellaiseen "moodiin" etten kuule enkä näe mitään muuta. Ja että esimerkiksi automatkoilla tykkäisi keskustella eikä niin, että joutuu puhumaan itsekseen.

Häntä häiritsee myös se, jos käytän puhelinta kun katsomme yhdessä elokuvaa.

Onko muut kokeilleet luopua kokonaan älypuhelimistaan? Minusta miehen ehdotus on liioiteltu. Kuulemma pöytäkoneella pystyisi hyvin hoitamaan tarvittavat nettihomat ja näppäinpuhelimet riittäisi soittamiseen. Koen kuitenkin ehdotuksen jotenkin ahdistavana ja millä sitten täyttäisin tylsät hetket silloin kun en ole kotona?

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta mutä ap (tai muut) TEETTE sillä älypuhelimella koko ajan?!?

Minulla on vuosia ollut älypuhelin, ja käytän sitä kuten tavallista puhelinta (soitot/viestit/herätyskello) ja surffailuu netissä kun olen esim. bussissa, lähinnä luen lehtiä sitä kautta tai selaan nettikauppoja, ja katson esim. säätä/bussiaikatauluja/sähköpostia.

Whatsapin kautta luen työjutuja ja kavereiden/sujulaisten juttuja, mutta en koko ajan, vaan silloin tällöin vilkaisten päivän mittaan.

Vierailija
42/82 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monelta on mennyt näköjään täysin ohi se, että pian nettipankkeihin tunnustautumiseen tarvitsee mobiiliavaimen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta mutä ap (tai muut) TEETTE sillä älypuhelimella koko ajan?!?

Minulla on vuosia ollut älypuhelin, ja käytän sitä kuten tavallista puhelinta (soitot/viestit/herätyskello) ja surffailuu netissä kun olen esim. bussissa, lähinnä luen lehtiä sitä kautta tai selaan nettikauppoja, ja katson esim. säätä/bussiaikatauluja/sähköpostia.

Whatsapin kautta luen työjutuja ja kavereiden/sujulaisten juttuja, mutta en koko ajan, vaan silloin tällöin vilkaisten päivän mittaan.

Surfaan netissä. Juttelen kavereiden kanssa snapissä tai whatsappissa. Luen kirjoja. Pelaan. Teen koulutehtäviä classroomissa, ondrivissa tms. Katson striimauspalveluja. Oisko parempi mieli jos näkisit koulutehtäviä tehtävän vihkoon tai luettavan fyysistä kirjaa tai katsottavan sitä telkkaa sohvan nurkassa. Miksi se, että tekee samoja juttuja kännykällä on niin pelottavaa ja tuomittavaa?

Vierailija
44/82 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
45/82 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monelta on mennyt näköjään täysin ohi se, että pian nettipankkeihin tunnustautumiseen tarvitsee mobiiliavaimen.

Etköhän se ole sinä, jolta on mennyt jotain ohi.

Vierailija
46/82 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen älypuhelimia, tabletteja ja älytelkkareita tuli miehen kanssa enemmän ihan vain oltua tai katsottua sitä ohjelmaa tai elokuvaa, joka sattui telkkarista tulemaan.

Nykyään kumpikin voi katsoa eri laitteilta omia juttujaan tai pälyillä kännykkää ohjelmien aikana.

Oon ruvennut kaipaamaan ihan sitä arkista salkkareiden ja simpsonien tuijottelua vierekkäin sohvalla. Se oli sitä arkista läsnäoloa, kun ei jaksanut mitään aktiivisempaa puuhailla, mutta kumpikin oli jollain lailla _läsnä_ kuitenkin. Älypuhelinta vahdatessa ihminen ei ole läsnä, eikä mikään arkinen rupattelukaan suju luontevasti.

Pitäisi ottaa käyttöön tapa, että puhelimet olisivat useammin vaikka ihan eri huoneissa kuin ihmiset.

Meillä ei ikinä ole puhelimia lähelläkään kun katsotaan yhdessä telkkaria. Ei tulisi mieleenkään.

Vierailija
47/82 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäuskoisille tiedoksi.

https://op.media/talous/raha-ja-arki/pelkka-avainlukulista-ei-pian-enaa…

Luitko itse linkittämääsi tekstiä lainkaan??

Vierailija
48/82 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen aina kännyllä ja mies pöytä koneella. Ei se mitään poista. Riitelette sitten kumpi koneella saa olla.

Ollaan oltu 25 vuotta yhdessä niin en sitä yhteistä aikaa kaipaa ja mies on aina kotona kun tulee töistä.

Mua rupesi junassa naurattamaan kun 5 ihmistä kännykkä kädessä ja minä olin ainut jolla ei kännyä ollut kädessä.

Syy oli se että akku oli melkein loppu.

Vierailija
49/82 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa mennä oman pankin sivuilta lukemaan jos et usko.

Vierailija
50/82 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet kännykällä koko ajan? Käytän itsekin kännykkää moniin asioihin, mutta käyhän se nyt tylsäksi, esim. somea ei ainakaan jaksa selata loputtomiin. Kirjoittaminen kännykällä on hankalaa (koneella käytössä kymmensormijärjestelmä) jne. 

Vierailija
51/82 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäuskoisille tiedoksi.

Luin ja siinä selkeästi kerrotaan, että pelkkä avainlukulistalla tunnustautumiseen Ben loppuu syyskuun alusta lähtien. Toki voit myös hankalasti ottaa tekstiviesti varmennuksen käyttöön. Mutta kännykän siihenkin tarvitset.

Vierailija
52/82 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin huomaan että yhteinen aika on kärsinyt tableteista. Molemmilla omat (+myös älypuhelimet) ja usein istumme sohvalla telkkarissakin saattaa joku ohjelma pyöriä, mutta tuijotamme tabletteja.

Ennen noita juttelimme enemmän, kun katsoimme jotain telkkarista todella katsoimme sitä, ja paljon myös pelasimme esim. shakkia.

Nyt tuntuu että "luisumme" erillemme, rakkautta on(!) mutta usein yhdessä ollessamme olemme "yksin" omaa juttua tehden tabletilla, emme tee yhdessä jotain.

Vierailija
53/82 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa mennä oman pankin sivuilta lukemaan jos et usko.

Kävin lukemassa Dansken sivuilta. Ne, jotka eivät käytä älypuhelinta, saavat tunnuslukulaitteen. Siis aivan kuten muissakin pankeissa. Mitään ongelmaa ei siis ole.

Vierailija
54/82 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäuskoisille tiedoksi.

Luin. Mitä kohtaa sinä et ymmärrä? Esim. Sitä että avainlukulistoista pyritään eroon tämän kevään aikana?

Vierailija
55/82 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on ääliö.

Tekeekö se miehestä ääliön, että haluaa kumppaninsa keskittyvän itseensä elottoman laitteen sijaan?

Se tekee miehestä ääliön että laukoo ääliömäisiä ehdotuksia.

Vierailija
56/82 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäuskoisille tiedoksi.

Luin ja siinä selkeästi kerrotaan, että pelkkä avainlukulistalla tunnustautumiseen Ben loppuu syyskuun alusta lähtien. Toki voit myös hankalasti ottaa tekstiviesti varmennuksen käyttöön. Mutta kännykän siihenkin tarvitset.

Tunnuslukulaite. Ei tarvita älypuhelinta eikä edes tavallista puhelinta.

Vierailija
57/82 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muija on ihan naimisissa älykännykkänsä kanssa, lapsi ei saa sitä vähäistäkään vuorovaikutusta mitä ennen sai äidiltään.

Vierailija
58/82 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäuskoisille tiedoksi.

Aloittajan mies ehdotti luopumista ÄLYpuhelimista, ei kännyköistä ylipäätään.

Vierailija
59/82 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäuskoisille tiedoksi.

Luin. Mitä kohtaa sinä et ymmärrä? Esim. Sitä että avainlukulistoista pyritään eroon tämän kevään aikana?

Miksi jankkaat avainlukulistoista, kun tässä ketjussa on kyse älypuhelimista?

Vierailija
60/82 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäuskoisille tiedoksi.

Mutta et älykännyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi