En halua olla ilkeä, mutta ei ihmetytä, että juuri vasemmistolaisilla on vaikeuksia hoitaa edes omaa talouttaan
Kyse on pohjimmiltaan itsehillinnästä. Siitä, että osataan luopua hetkellisistä tyydytyksestä, jotta voidaan saavuttaa jotain pidemmällä aikavälillä.
Esim. kohta alkaa myös Rinteen velkaralli. Vaikka en ollutkaan tyytyväinen edellisen hallituksen toimiin, niin silti tuntuu kornilta, että toiset repivät säästöjä ja vakauttavat talouden ja toiset sitten tuhoavat säästöt seuraaalla kaudella.
Yleisinhimilliset arvot ovat tärkeitä, mutta vasemmistolaisilla on erilainen suhtautuminen talouteen. Siinä järjestyksessä ihmisen ajatellaan lähtökohtaisesti olevan oikeutettu vähän kaikkeen. Se näkyy myös näiden vasemmistolaisten kansanedustajien taloudenpidon puutteina.
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoista kritiikkiä täällä oikeistoa kohtaan. En minä kyllä pystyisi keskittymään kenenkään luentoon aiheesta "raha ei ole ihmisarvon mittari" samalla kun tämän luennoijan käsi on minun taskussani.
Johtuu siitä että sä et ymmärrä talouspolitiikasta kauheasti. Se on muuten sun oma käsi siellä housuissa, ei muiden.
Miten ihan ylipäätään vasemmisto liittyy uutisjuttuun persuista?
Anteeksi mitä? On talouspolitiikan 101 huomata, että jonkun toisen käsi on minun taskussa.
No just sitä mitä edellä sanoin.
Selitä nyt miten vasemmisto liittyy uutisjuttuun persujen ulosotoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei, vaan vasemmistolaiset ei hyväkskäytä muita ihmisiä saaadakseen materiaa ja pinnallisuutta ja kulissia lisää. ja vasemmistolaiset kunnioittaa muita ihmisiä, oikeistolaiset polkee muita ja on vittumaisia lähtökohtasesti.
Ai ei käytä hyväksi muita? Ja mistähän luulet niiden vasemmiston jakelemien rahojen tulevan? Heidän omasta pussistaan?
Tiedätkö, mistä raha tulee?
Tiedän. Olen yksi niistä, jotka sitä tuottavat. Siksi en äänestä tuhlarihippejä.
Ongelma ei ole kapitalismi, vaan fractional reserve pankkijärjestelmä, joka on vähän niin kuin suuri pyramidihuijaus. Koko ajan puhutaan valtion velkaantumisesta, mutta ei siitä kenelle ollaan velkaa; viime kädessä yksityisille kansainvälisille pankkiireille.
Vierailija kirjoitti:
Ja toi kateusvero -kommentti kertoi sinusta. Ei se vero oo kateuden takia, vaikka sä kuvitteletkin että raha on se joka saa kateuden jokaisessa ihmisessä aikaan ja että kateelliset ottaa muilta. Ei vaan on järkevää leikata kohteista, joista oikeasti pystyy.
Leikata? Sopiiko että minä tulen joka viikko hakemaan oman siivuni esimerkiksi teidän jääkaapin sisällöstä? kyllähän niistä teidän jääkaapin sisällöstä voi ihan kirjaimellisestikin leikata. Ai ei käykään? miksi ei käy? Miksi sitten toisten omaisuus on eri asemaassa kuin teidän omaisuus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoista kritiikkiä täällä oikeistoa kohtaan. En minä kyllä pystyisi keskittymään kenenkään luentoon aiheesta "raha ei ole ihmisarvon mittari" samalla kun tämän luennoijan käsi on minun taskussani.
Johtuu siitä että sä et ymmärrä talouspolitiikasta kauheasti. Se on muuten sun oma käsi siellä housuissa, ei muiden.
Anteeksi mitä? On talouspolitiikan 101 huomata, että jonkun toisen käsi on minun taskussa.
En itse asiassa kommentoinut kyseistä uutisjuttua vaan kommentoijan kirjoittamaa väitettä siitä, että raha ei ole ihmisarvon mittari. Minustakaan se ei ole ihmisarvon mittari, mutta kummasti näiden väitteiden esittäjä haluaa aina toisilta rahaa tämän ihmisarvonsa todistamiseen, ja tämä vaatimus tulee aina poliittisesti vasemmalta. Aina.
Vasemmistolaisia ei kiinnosta raha, mutta jos jollain toisella on sitä, niin se pitää ottaa siltä pois ja antaa se vasemmistolaisille, joita raha ei kiinnosta?
-ööö..?? Ei?! :D Vaan siitä otetaan osa ja se annetaan näkyvimmin heikoille. Eli niille joilla ei ole rahaa! Ootko yksinkertanen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse asiassa kommentoinut kyseistä uutisjuttua vaan kommentoijan kirjoittamaa väitettä siitä, että raha ei ole ihmisarvon mittari. Minustakaan se ei ole ihmisarvon mittari, mutta kummasti näiden väitteiden esittäjä haluaa aina toisilta rahaa tämän ihmisarvonsa todistamiseen, ja tämä vaatimus tulee aina poliittisesti vasemmalta. Aina.
Mitä ihmettä höpiset?
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolaiset siis johtavat ulosottotilastoja, mutta persut eivät kyllä kaukana ole. Hassua, että juuri nämä kaksi ääripäätä ovat tuolla yliedustettuna. Tai ei oikeastaan ole. Molemmat ajattelevat omalla tavallaan olevansa etuoikeutettuja kaikkeen omista lähtökohdistaan.
Jos viittaat eduskuntaan, siellä on yhdellä persulla 200000 ulosottovelkaa, Livillä 7 euroa, joka oli maksettu jo pois ja yhdellä kokoomuslaisella päivähoitomaksut rästissä.
Ihan en siis voi olla ap:n kanssa samaa mieltä. Koska et maininnut väitteellesi perusteluja, niin haista 💩.
Minustakaan se ei ole ihmisarvon mittari, mutta kummasti näiden väitteiden esittäjä haluaa aina toisilta rahaa tämän ihmisarvonsa todistamiseen, ja tämä vaatimus tulee aina poliittisesti vasemmalta. Aina.
-Ymmärrätsä edes kuinka suoraan sä sanot, että sulle raha ON = ihmisarvon mittari. :D
Sitä rahaa ei pidä jakaa ihmisille siks, että niillä ois helppoa vaan siks, että niillä ei olis VAIKEETA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä höpiset?
Höpisee mitä höpisee, kun ei tiedä talous- ja rahapolitiikasta oikein mitään. :)
Ei rahaa opi käyttämään muuta kuin lapsena kotona. Tai voi oppia, mutta se on hidas tie. Aikuisena on todella kivinen tie oppia hallitsemaan talouttaan ja elämäänsä ylipäätään.
Leikata? Sopiiko että minä tulen joka viikko hakemaan oman siivuni esimerkiksi teidän jääkaapin sisällöstä? kyllähän niistä teidän jääkaapin sisällöstä voi ihan kirjaimellisestikin leikata. Ai ei käykään? miksi ei käy? Miksi sitten toisten omaisuus on eri asemaassa kuin teidän omaisuus?
-Sopii, mä voin antaa mua VIELÄ köyhemmille vaikka leivänpalan viikossa, todellakin. Mutta mun tulot on vielä niin pienet, ettei näistä voi paljoa antaa. Sellanen, jolla on ylimäärästä rahaa, sieltä voi myöskin sitä rahaa leikata, tottakai, sehän on ihan loogista. Jos meet kampaajalle, ja sulla on tosi pitkät ja paksut hiukset, sulta voi leikata hiuksia enemmän, kun ihmiseltä, joka on jo valmiiksi kalju. Myöskään lyhythiuksiselta ei voi leikata niin paljoa, kun pitkähiuksiselta.
Vierailija kirjoitti:
Minustakaan se ei ole ihmisarvon mittari, mutta kummasti näiden väitteiden esittäjä haluaa aina toisilta rahaa tämän ihmisarvonsa todistamiseen, ja tämä vaatimus tulee aina poliittisesti vasemmalta. Aina.
-Ymmärrätsä edes kuinka suoraan sä sanot, että sulle raha ON = ihmisarvon mittari. :D
Sitä rahaa ei pidä jakaa ihmisille siks, että niillä ois helppoa vaan siks, että niillä ei olis VAIKEETA.
Itse asiassa sanoin suoraan vain sen, että vasemmistolla on tietty kaksinaismoralismi näissä asioissa. "Rahasta ei pidä välittää, joten anna rahasi meille."
Miten ihmeessä puhutaan, että (köyhien, vasemmistolaisten) käsi on toisten taskussa? Kun nyt maailma pyörii niin, että jo lähtökohtaisesti rikkaille annetaan lisää rahaa tosta vaan. Kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi puhutte edes vasemmistosta kun persuistahan tossa listassa oli kyse?
Listalla on vasemmistolaisia, siksi niistä keskustellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä höpiset?
Höpisee mitä höpisee, kun ei tiedä talous- ja rahapolitiikasta oikein mitään. :)
Tiedän sen verran, että jos annan ilmaiseksi yhdelle, kohta on kymmenen pyytäjää sitä yhtä kohti.
Oikeistossa ne rikokset onkin tehty perinteisesti ihan rehdisti toisten rahoilla sekä yhteisiä rahoja kähmimällä.... :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi puhutte edes vasemmistosta kun persuistahan tossa listassa oli kyse?
Listalla on vasemmistolaisia, siksi niistä keskustellaan.
Listalla on joka puolueesta mutta eniten persuja, joten miksi keskustelemme vasemmistosta?
Tietyn pisteen jälkeen rahasta ei pidä välittää.
Valitettavasti kun katsoo millaisia ne vassarit tyypillisesti on niin ne on justiinsa näitä pinkkitukkaisia sekopäitä mitkä riehuu miten sattuu kuka milläkin tekosyyllä ja oma kontribuutio maalle on nolla. Jossain twitterissä vain rääytään että eat the rich ja sitten ostellaan sossumasseilla uusia i-tuotteita.