Miehellä oli suhde, miten tästä selviää?
Lyhykäisyydessään kysymys otsikossa. Mitä teit? Lähinnä kaipaan vinkkejä siihen miten saan itseni ylös ja motivoitua. Miestä en aio tässä vaiheessa jättää.
Kiitos etukäteen kaikille vastauksille ja hatunnostot saman kokeneille selviytyjille.
Kommentit (501)
Mitä ihmettä sitten kyselet, jos et meinaa jättää miestä? Mihin haluat vastauksen? Miksi roikut idiootissa? Eipä auta itkeä jälkeenpäin, jos typerää tekee ja ei lähde elämään...
Vierailija kirjoitti:
Jälkiviisaana sanoisin itselleni, että olisi pitänyt mennä parisuhdeterapiaan.
Oliko teillä mitään terapiaa? Meillä molemmat menossa yksilöterapiaan. Tässä vaiheessa en näe parisuhdeterapiaa mitenkään tehokkaana... mutta varmaan ajattelit samoin.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sitten kyselet, jos et meinaa jättää miestä? Mihin haluat vastauksen? Miksi roikut idiootissa? Eipä auta itkeä jälkeenpäin, jos typerää tekee ja ei lähde elämään...
Koska miehen jättäminen ei auta minun selviytymistä yhtään.
-Ap
Eipä siitä useinkaan selvitä.
Suosittelen eroa, etpä sitten harmittele jäämistäsi kun mies seuraavan kerran jää kiinni.
Onko mies jo satavarmasti jättänyt sen toisen naisen? Jos ei, ainoa neuvoni on jättää mies ihan heti ja välittömästi. Et välttämättä sittenkään saa miestä takaisin, mutta kärsimys lyhenee. Ja toisaalta, tuo on ainoa keino saada mies vapaaehtoisesti takaisin. Muulla tavalla kyhätyt systeemit eivät taida olla kovin kestäviä, koska mies ei tee sitä vapaasta halustaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko mies jo satavarmasti jättänyt sen toisen naisen? Jos ei, ainoa neuvoni on jättää mies ihan heti ja välittömästi. Et välttämättä sittenkään saa miestä takaisin, mutta kärsimys lyhenee. Ja toisaalta, tuo on ainoa keino saada mies vapaaehtoisesti takaisin. Muulla tavalla kyhätyt systeemit eivät taida olla kovin kestäviä, koska mies ei tee sitä vapaasta halustaan.
Kyllä on. Jätti heti kun sain tietää ja kerroin että kupit eivät ainakaan tämän takia mene jakoon. Ja olen varma että on ohi, muuten en tosiaan altistaisi itseäni tälle paskalle vaan hörppisin drinkkiä palmun alla samalla kun mies selittää lapsille mihin äiti meni ja kuka toi nainen on.
Sulla on ap. vielä helppoa. Mä otin takaisin miehen, joka siitti riidan päätteeksi toisen naisen raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa jätät miehen?
Ellei suhteemme parane entistä paremmaksi (ja kyllä, se oli todella hyvä). Syitä en avaa enempää, koska en suo kolmannelle osapuolelle sitä nautintoa, että tietäisi minun olevan rikki.
- kaksi edellistä AP
No miks et jätä, jos vaihtoehtona on hörppiä drinkkiä jonkun gigolon kanssa palmun alla. Lähtisin heti jos tuo olisi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on. Jätti heti kun sain tietää ja kerroin että kupit eivät ainakaan tämän takia mene jakoon. Ja olen varma että on ohi, muuten en tosiaan altistaisi itseäni tälle paskalle vaan hörppisin drinkkiä palmun alla samalla kun mies selittää lapsille mihin äiti meni ja kuka toi nainen on.
Mä lähtisin sinne palmun alle ja miehelle jäisi lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko teillä mitään terapiaa? Meillä molemmat menossa yksilöterapiaan. Tässä vaiheessa en näe parisuhdeterapiaa mitenkään tehokkaana... mutta varmaan ajattelit samoin.
-Ap
Ei ollut terapiaa. Keskustelimme asiasta paljon, kunnes mies ei enää jaksanut. Siirryin työstämään omaa päätäni, jotta oppisin luottamaan mieheen taas. Opinkin noin viiden vuoden kuluessa. Mutta turhaan, miehellä oli ollut virityksiä koko tuon ajan. Kertoi tämän sitten itse, kun jätti minut löydettyään uuden rakkaan.
Sanon tuon saman kokeneena, että itsesi vuoksi etsi nyt rauhassa itsellesi asunto, järjestä elämäsi ja sitten ota avioero. Tai sitten ilmoitat, että.lunastat kotinne itsellesi ja mies saa lähteä. Tuohon suhteeseen ei kannata jäädä.
Ensinnäkin, menee vuosia, että saat itsesi tuosta kasaan. Menee vuosia, että saat jonkunlaisen luottamuksen rakennettua mieheen uudelleen. Ne vuodet on hirveitä teille molemmille, vielä kamalampaa, kun lapset joutuvat sitä katsomaan.
Kerran petturi, aina petturi. Voin kertoa, että ei ole herkku olo, kun paljastuu, että mies, johon olet sitä luottamusta rakentanut uudelleen, menee ja pettää taas. Jos luonne on tuo, että oman vaimon selän takana pelaa pelejä, niin se ei siitä muutu.
Pettämisestä toipumiseen menee 2-4 vuotta. Jos jäät nyt tuohon roikkumaan, niin se on hukkaan heitettyä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa jätät miehen?
Ellei suhteemme parane entistä paremmaksi (ja kyllä, se oli todella hyvä). Syitä en avaa enempää, koska en suo kolmannelle osapuolelle sitä nautintoa, että tietäisi minun olevan rikki.
- kaksi edellistä AP
Miksi ihmeessä kolmas osapuoli siitä nauttisi? Aika vainoharhainen skenaario tai sitten defenssi (et kestä totuutta miehestäsi)
En todellakaan roikkuisi pettäjäurpossa, jos palmun alla makaaminen olisi vaihtoehto. Siellä taas esitetään niin vahvaa ja itsenäistä, mutta oikeasti nuollaan vaikka pettäjän kengänpohjat, ettei vaan tarvitsisi erota. Ja ainoa syyllinen tässä kuviossa on toinen nainen. Jep jep.
normaalisti: avioero pöytään ja uusi mies
Yksi mikä on varma: toista naista ei tosiaankaan ole jätetty, ainakaan puolta vuotta pidemmäksi aikaa. Tuskin edes tietää koko paljastumisesta.
T. Varatut miehet hyvin tunteva