Mitä antihistamiinia käytätte? Mitä haittavaikutuksia saatte?
Se tunne kun setiritsiini vetää vatsan väkivaltaisesti ruikulille ja loratadiini väsyttää, välillä pyörryttää ja hermostuttaa niin että sen saavat kyllä läheisetkin tuntea. Mutta ilmankaan ei voi olla jos ei halua olla silmät punaisena ja turvonneina, aivastella monta kertaa tunnissa, yskiä, nenä vettä valuvana ja nenä tukossa. Varmasti moni teistä siitepölyallergisista pystyy samaistumaan tähän.
Mitä te mammat käytätte ja tuleeko haittavaikutuksia?
Kommentit (31)
Uudissjdkdjd kirjoitti:
Ratiopharm cetiritzin. Halvin allergialääke mitä löydät
Apteekista (sama kuin zyrtec ja histec mutta halvempi). Ei tule mitään sivuvaikutuksia.
Tästä minulla menee vatsa todella kivuliaasti sekaisin, setiritsiini ei sovi minulle. Että joo kyllä tulee sivuvaikutuksia. Ap
Kestine. Jostain syystä Kestox ei toimi minulla yhtä hyvin, vaikutus kestää lyhyemmän aikaa, vaikka vaikuttava aine (ebastiini) on sama. Ilmeisesti erilaiset apuaineet tekevät vaikutuseron.
Antihistamiinit vaikuttavat yksilöllisesti, se mikä sopii yhdelle ei välttämättä ole hyvä toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Uudissjdkdjd kirjoitti:
Apteekista (sama kuin zyrtec ja histec mutta halvempi). Ei tule mitään sivuvaikutuksia.Tästä minulla menee vatsa todella kivuliaasti sekaisin, setiritsiini ei sovi minulle. Että joo kyllä tulee sivuvaikutuksia. Ap
Sinulle ehkä mutta ei minulle. Ei minkäänlaisia.
Antihistamiinit kannattaisi ilmeisesti ottaa ruoan kanssa, ainakin Kestinestä minulle on kerrottu näin apteekissa. Saattaa kuulemma ärsyttää vatsaa.
Atarax, mutta mä kyllä syön sitä nukahtamislääkkeenä eli ei voi ehkä suositella sivuvaikutusten minimoimisen merkeissä. :D
(Lisäksi syön välillä Duactia sen piristävien vaikutusten takia.)
Ei kannata ottaa allergialääkettä illalla, paras teho osuu silloin yölle, eikä päivälle kun altistus on pahin. Mua väsyttää kaikki mainitut lääkkeet, lisäksi duactista nään hallusinaatoita. Pitää jatkaa etsintöjä. Lääkärit väittää, että nykylääkkeet ei väsytä, mutta niin vaan iltapäivästä on ihan koomassa, jos aamulla lääkkeen ottaa. Toiset pitää ottaa ruuan kanssa, toisissa lukee, että tunti ennen tai kaksi tuntia ruuan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Desloratadine 5 mg Sandoz - No nyt olet kuullut/lukenut, että voit uskoa lääkkeen olemassaoloon.
Tuohan on parempi versio loratadinesta, sisältää vain molekyylin vaikuttavaa ainesosaa ja säästää maksaa. Kuten Setiritsiini -> levosetiritsiini.
Tämä taitaa olla sama kuin Aerius. Sopii minulle hyvin, ei väsytä yhtään kuten heinixit ja histecit. Lämmin suositus. Sain aluksi reseptillä erikoislääkäriltä ja nythän tuota saa reseptittä Desloratadine-nimellä.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri määräsi Deslorataniini-nimistä, uskaltaako sitä ottaa? Yleensä Benandrylia olen vetänyt.
Minä olen käyttänyt, eikä mitään oireita. Ei loratadiinistakaan. Zyrtec joskus väsytti.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ottaa allergialääkettä illalla, paras teho osuu silloin yölle, eikä päivälle kun altistus on pahin. Mua väsyttää kaikki mainitut lääkkeet, lisäksi duactista nään hallusinaatoita. Pitää jatkaa etsintöjä. Lääkärit väittää, että nykylääkkeet ei väsytä, mutta niin vaan iltapäivästä on ihan koomassa, jos aamulla lääkkeen ottaa. Toiset pitää ottaa ruuan kanssa, toisissa lukee, että tunti ennen tai kaksi tuntia ruuan jälkeen.
Mä just luin, että kannattaa ottaa illalla, koska allergiaoireet ovat yleensä pahimmillaan yöllä, en sitten tiedä. Mä otan illalla sen takia, että siinä hoituu samalla niin uni- kuin allergiaongelmatkin.
Heinix. Ei sivuoireita. En ole joka päivä syönyt, koska oireeni ovat toistaiseksi melko lieviä, enkä ole huomannut edes väsymyksen suhteen mitään eroa. Kai mua väsyttää koko ajan ilman mitään lääkkeitäkin.
Apteekista (sama kuin zyrtec ja histec mutta halvempi). Ei tule mitään sivuvaikutuksia.