Otanko vuokratakuusta. Vuokralainen naarmuttanut laminaattilattiaa.
Siis tumma laminaatrilattia. Siinä noin 4 puolen metsien pituista naarmua, jossa näkyy vaalea pohjaväri.
Kommentit (63)
Olen itse vuokranantaja kolmelle asunnolle jo pari vuosikymmentä. Näitä tilanteita on tullut.
Näillä vähäisillä (luin vain aloituksen) tiedoilla en missään tapauksessa lähtisi veloittamaan vuokralaista. Tavallista kulumaa, joka on voinut tulla esim. jonkin tavaran siirtämisestä.
Vuokranantajalla on omat riskinsä kuten muussakin "yritystoiminnassa". Ei voi olettaa, että vuokralaisen jälkeen asunto on TASAN siinä kunnossa kuin sinne hänen muuttaessaan.
Elämä jättää jälkiä ihan kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Naarmut ovat normaalia kulumista, eri asia jos on tahallaan jollain "haravalla" vedelty lattiaan viivoja. Esim. itse naarmutin lattiaan (omaa) isot naarmut kun siirsimme painavaa kaappia, matto oli kaapin alla, mutta oli jossin kohtaa luishaktanut alta siirron aikana, ja kulmista tuli naarmut.
Liottimilla saa liiman irti, se ei ole ongalma, jop kynsilakan poistoaine saattaa toimia.
Rikkoutuneet väliovet ei ole normaalia kulumista, joskin _yksittäinen_ kolhu voi niihinkin joskus tulla jostain.
Ihmisillä on eri tapoja elää, harva on tahallaan epäsiisti, mutta ns. "liiallinen neurottisuus" on usein sairaus, esim. yksi tuttuni kärsii bakteerikammosta, ja koti on _koko_ajan_ kuin leikkaussali. Kaikki esineetkin matonhapsuja myöten ojennuksessa _aina_, mutta ei tuo hänen tapa elää ole "normaali", ei siihen pysty juuri kukaan , tutullenikin sen aiheuttaa ns. sairaus.
Huonekalujen siirtelystä aiheutuneet naarmut eivät ole normaalia kulumista, vaan huolimattomuutta, jonka korjauskulut tulee korvata. Normaalia kulumista on esim. sohvan tai sängyn jalkojen aiheuttaman painaumat lattiassa. AP: kysyisin vuokralaiselta ensin, että mistä naarmut ovat voineet tulla. Et kerro tarkemmin, luovuttiko vuokralainen asunnon sinun läsnäollessasi. Näin tulisi aina tehdä, jotta voi ensin suullisesti huomauttaa, jos on epäselvyyksiä tai puutteita.
Ei ole normaalia kulumista :D
Ei meilläkään tule lattiaan metrien naarmuja, vaikka 5 henkinen perhe talossa asutaan ja elämää on!
Otat vakuudesta, vaan tuskin edes riittää lattian uusimiseen.