Olen VL ja juopottelen salaa. Help.
A-klinikasta ei ole ollut apua. Antabusta tms lääkitystä en saa koska en suostu verikokeisiin piikkikammon takia.
Joka perjantai tulee sama kiusaus että tekee mieli kaljaa. Nytkin kova taistelu tässä päällä etten lankeaisi ja lähtisi kauppaan.
Olen kyllä ihan luuseri :(
Tätä on jatkunut jo usiampi vuosi eikä oo ketään (vl:llää) kelle jutella tästä koska hävettää. Olen muutenkin tosi ujo ja introvertti. Kavereita kyllä on mutta ei uskovaisia.
Noniii, saimpaha avautua.
Kommentit (47)
olen itsekkin aivan samanlainen. Yritän parhaani olla lestaadiolainen mutta vaikeaa tekee kun ei ole yhtään lesta kaveria.. Olisi kiva tutustua sinuun enemmän. itse asustelen Jyväskylässä. Missä itse? jos vain juttuseura kelpaa niin minulle saa aina tulla juttelemaan. jos voisit antaa jotain yhteistietoja itsestäsi. vaikka snäppisi tai jtnn
Olen tällainen toisen suunnan kristitty, uskova, absolutisti itse mutta oikeasti- onhan se Raamatussa, kuinka Jeesuksen ensimmäinen ihmeteko oli muuttaa jo valmiiksi humaltuneelle hääväelle vesitynnyrilliset viiniksi. Hän ymmärtää sinua. Ja katsoo sinne sydämeen. Näkee sen, että haluat pitää Hänestä kiinni. Jeesukselta saat voimaa tehdä valintoja, joiden kanssa elät rauhassa. Kuulen sanoissasi sen, että enempi tässä saattaa olla pulmana se toisenlaisen tekemisen puute ja lohduttautuminen. Mikä voisi olla ensimmäinen askeleesi kohti uusia tapoja, jos tämä vaivaa?
Ja, et ole koskaan yksin. Nytkään. Sulla on suurin ja voimakkain Kuningas maailmassa juttukumppanina, Hän on milloin tahansa valmis kulkemaan kanssasi. Puhu Hänelle tästä, viisaimmat neuvot saat.
Toi uskonto on sekoittanut sun pääsi ja tehnyt juopon.
Aloittaja, ymmärrän sinua hyvin. Alkoholi ja sen tuoma humala on sinun ristisi, kompastuskivesi. Pyydä Taivaan Isältä apua. Käy pyytämässä tk:sta antabusresepti. Yritä keksiä pe-illoille menoa ja toimintaa, jotta et jää yksin kotiin... Käy vaikka jollain uskovaisella vanhemmalla pariskunnalla kylässä tai luonnossa retkellä. Edellä joku seuraa kaipaava yksinäinen vl jätti pyyntönsä tutustua... ole aktiivinen itse ja rukoile Taivaan Isältä apua.
Vl nainen
Rakas aloittaja :) Riippuvuuksissa on usein kyse syvistä tarpeista, ja siksi monia on auttanut jos he ovat tulleet syvästi kosketetuiksi siinä "ydintarpeessa", joka on jäänyt täyttymättä; tämä lyhyt mutta koskettava voi auttaa siinä
Viherliberaalit nyt on niin liberaaleja.