Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen VL ja juopottelen salaa. Help.

Vierailija
10.05.2019 |

A-klinikasta ei ole ollut apua. Antabusta tms lääkitystä en saa koska en suostu verikokeisiin piikkikammon takia.

Joka perjantai tulee sama kiusaus että tekee mieli kaljaa. Nytkin kova taistelu tässä päällä etten lankeaisi ja lähtisi kauppaan.

Olen kyllä ihan luuseri :(

Tätä on jatkunut jo usiampi vuosi eikä oo ketään (vl:llää) kelle jutella tästä koska hävettää. Olen muutenkin tosi ujo ja introvertti. Kavereita kyllä on mutta ei uskovaisia.

Noniii, saimpaha avautua.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Kavereita kyllä on, muttei uskovaisia." Jaa, minä kun olen luullut ettei muiden kuin uskonveljien ja -sisarten kanssa passaa kaveerata.

Vierailija
22/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vähälaktoosinen ja juot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuo aivan tuntematon ongelma ole vl:en parissa. Alkoholismi on sairaus. Riippuvuuteen kannattaa hakea apua terveydenhuollosta. Oletko yksinäinen?

Joo , ja joo. Mut ei oo auttanu. Koska ne ei ymmärrä mun vakaumusta, nii on mennyt vaan sanaharkaksi. Heidän mielestä ei haittaa jos juo muutamat kaljat viikonloppuisin. Lääkitystä ovat ehottaneet, mutta siihe tarvii verikokeet, ja en halua koska pelkään piikkejä. Olen vaikea tapaus :D

Ap

Vierailija
24/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos juo vaan kerran viikossa niin mikä edes on ongelma?

Koska se on syntiä. Lukee raamatussa että ei saa juopua. Se vieroittaa jumalasta.

Ap

Näkisin että hyötyisit enemmän VL:sta luopumisesta kuin kerran viikossa alkoholin juomisesta luopumisesta. Saattaisi muukin elämä ja maailma aueta aivopestylle.

Vierailija
25/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Kavereita kyllä on, muttei uskovaisia." Jaa, minä kun olen luullut ettei muiden kuin uskonveljien ja -sisarten kanssa passaa kaveerata.

No luulo ei vastaa aitoa tietoa. Ei ole mitään kieltoa. 

Vierailija
26/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet vähälaktoosinen ja juot.

Haha 😂

Ap

Vierailija
27/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuo aivan tuntematon ongelma ole vl:en parissa. Alkoholismi on sairaus. Riippuvuuteen kannattaa hakea apua terveydenhuollosta. Oletko yksinäinen?

Joo , ja joo. Mut ei oo auttanu. Koska ne ei ymmärrä mun vakaumusta, nii on mennyt vaan sanaharkaksi. Heidän mielestä ei haittaa jos juo muutamat kaljat viikonloppuisin. Lääkitystä ovat ehottaneet, mutta siihe tarvii verikokeet, ja en halua koska pelkään piikkejä. Olen vaikea tapaus :D

Ap

No mitä jos vaihtaisit viikonloppukaljat ykkösolueen?

Vierailija
28/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa Antabusta ilman verikoetta? Mulle lyötiin Antabus resepti ja merkintä alkon väärinkäytöstä kun sanoin ottavani 2 kertaa kuussa. Ilmeisesti jos juo kahtena viikonloppuna neljästä on väärinkäyttäjä (tähän myös vaikutti se, etten juo baarissa kaverien kanssa vaan mielummin katson elokuvaa kotona).

On se kumma jos ne, jotka haluaa apua ei sitä saa ja meitä muita kiusataan. Mulla on nyt uusi lääkäri ja hän kirjoittanut, ettei havainnut väärinkäyttöä, mutta diagnoosi on ja pysyy.

Vierailija
29/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on syntiä. Lukee raamatussa että ei saa juopua. Se vieroittaa jumalasta.

Ap

Näkisin että hyötyisit enemmän VL:sta luopumisesta kuin kerran viikossa alkoholin juomisesta luopumisesta. Saattaisi muukin elämä ja maailma aueta aivopestylle.

No en halua enkä aijo luopua. Uskossa on turvallista olla. Ois pelottavaa ja synkkää elää epäuskoisena.

Ap

Vierailija
30/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et saa Antabusta ilman verikoetta? Mulle lyötiin Antabus resepti ja merkintä alkon väärinkäytöstä kun sanoin ottavani 2 kertaa kuussa. Ilmeisesti jos juo kahtena viikonloppuna neljästä on väärinkäyttäjä (tähän myös vaikutti se, etten juo baarissa kaverien kanssa vaan mielummin katson elokuvaa kotona).

On se kumma jos ne, jotka haluaa apua ei sitä saa ja meitä muita kiusataan. Mulla on nyt uusi lääkäri ja hän kirjoittanut, ettei havainnut väärinkäyttöä, mutta diagnoosi on ja pysyy.

Yepp , niin se A-klinikan täti sanoi. Kuulemma pitää maksa-arvot verikokeessa katsoa ennenkuin saisi reseptin.

Ap

Vierailija
31/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No mitä jos vaihtaisit viikonloppukaljat ykkösolueen?

No sehän se oiski, mutta kun siitä ei sitten tuu sitä humalaa.

Ap

Vierailija
32/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat onnettomalta ja siltä, että sinulla on tarve hävittää itsesi humalaan. Mitä sinä oikeasti haluat? Itseltäsi ja elämältäsi?

Vierailija
33/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yepp , niin se A-klinikan täti sanoi. Kuulemma pitää maksa-arvot verikokeessa katsoa ennenkuin saisi reseptin.

Ap

Tuo kuulostaa nyt todella kummalliselta. Antabushan ei vie sitä alkon himoa pois, mutta jos sen lääkkeen oikeasti haluat niin mitä jos menisit ihan terveyskeskukseen jos sitä kautta saisit? On se nyt kumma kun muille se pakotetaan lääkkeeksi, mutta ihminen, joka kokee alkoholin ongelmaksi ei saa apua sitä pyytäessä.

Ellei sitten johdu siitä, että eikai maksa ole mennyt jo liian koville ja pamahda. Lääkkeethän alkon lisäksi kuormittaa sitä kovin. Mutta ei multa mitään maksa-arvoja katsottu vaikka oonkin kamala alkkis kun otan muutaman samalla kun katon jotain Leijonakuningasta. :D Vähän ot, mutta lääkäri myös totesi, että diagnoosia ei olisi tullut jos olisin ottanut saman määrän alkoa baarissa.

Vierailija
34/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovut joko VL (VainLuusereille) höpöhöpöstä tai ryypiskelystä, muuta vaihtoehtoa ei ole jos kerran järkiisi tuleminen poissuljettua ja silloin vaihtoehtoja näppärästi jääkin ainostaan yksi. 

Vierailija
35/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No en halua enkä aijo luopua. Uskossa on turvallista olla. Ois pelottavaa ja synkkää elää epäuskoisena.

Ap

Mikä siinä pelottaa? Itse olen entinen uskovainen ja nykyään kokonaan uskonnoton.

Kun sain erottua uskonnon tuomasta (valheellisesta) mukavuudentunteesta, se ei ollut uskon menetys minulle, vaan silloin vasta löysin itseni. Uskon, että olen kykenevä käsittelemään mitä tahansa tilannetta. Tunnen rauhaa ymmärryksessä, että minulla on vain yksi elämä, tässä ja nyt, ja olen itse siitä vastuussa.

Vierailija
36/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kaikki me olemme syntisiä. Sekin on raamatussa. Vaikka et joisi, ei se sinua jumalan silmissä yhtään paremmaksi ihmiseksi tekisi. Armosta kaikki syntiset pelastetaan, eikä kukaan pelastu omien tekojensa tähden.

Se, että tunnistat yhden syntisi, on jo kuitenkin jotain ihan itsetuntemuksen kannalta. Elä vain ihmisiksi, se aika mikä sinulla täällä maan päällä on. Se minusta on surullista, että jout yksinäsi, ja saat siitä vielä syyllisyyden tunteita. Se ei ole ihmiselle hyväksi.

Vierailija
37/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäinhimmillistä, ilotonta ja onnetontonta kaksoiselämää on jokaisen mihin tahansa satukirjaan uskovan rivirönttösen elettävä, ellei kerran järki perästäkään päätä pakota tai vastuu omasta elämästä maistu.

Vierailija
38/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat onnettomalta ja siltä, että sinulla on tarve hävittää itsesi humalaan. Mitä sinä oikeasti haluat? Itseltäsi ja elämältäsi?

Hmmmmm... voipi olla että pitkäaikainen sydänsuruki (yksipuolinen ihastuminen) taustalla, vaikka en sitä itselleni myönnäkkää syyksi juopotteluun. Ehkä minulla vain on liian tylsää ja yksinäistä. Juopottelu halut unohtuukin kyllä jos on menoa jonnekki missä ei juopotella. Mutta liian harvoin perjantaisin koska ihmiset haluaa sillo levätä. Yleesä vaan lauantaisin tai sunnuntaisin pääsen.

Ja niin, tiedän kyllä mitä haluan ja haaveita sekä tavotteita kyllä löytyy elämässä onneksi :)

Ap

Vierailija
39/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Mikä siinä pelottaa? Itse olen entinen uskovainen ja nykyään kokonaan uskonnoton.

Kun sain erottua uskonnon tuomasta (valheellisesta) mukavuudentunteesta, se ei ollut uskon menetys minulle, vaan silloin vasta löysin itseni. Uskon, että olen kykenevä käsittelemään mitä tahansa tilannetta. Tunnen rauhaa ymmärryksessä, että minulla on vain yksi elämä, tässä ja nyt, ja olen itse siitä vastuussa.

Koska uskon kadotuksen ja taivaan olemassaoloon, ja pelkään että en pääse taivaaseen jos en ole uskomassa. Ja onha se nyt tsiljoonaa kertaa mukavampi olla, kun saa syntejä uskoa anteeksi.

Ap

Vierailija
40/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Koska uskon kadotuksen ja taivaan olemassaoloon, ja pelkään että en pääse taivaaseen jos en ole uskomassa. Ja onha se nyt tsiljoonaa kertaa mukavampi olla, kun saa syntejä uskoa anteeksi.

Ap

Voi sinua ressukkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme