Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen VL ja juopottelen salaa. Help.

Vierailija
10.05.2019 |

A-klinikasta ei ole ollut apua. Antabusta tms lääkitystä en saa koska en suostu verikokeisiin piikkikammon takia.

Joka perjantai tulee sama kiusaus että tekee mieli kaljaa. Nytkin kova taistelu tässä päällä etten lankeaisi ja lähtisi kauppaan.

Olen kyllä ihan luuseri :(

Tätä on jatkunut jo usiampi vuosi eikä oo ketään (vl:llää) kelle jutella tästä koska hävettää. Olen muutenkin tosi ujo ja introvertti. Kavereita kyllä on mutta ei uskovaisia.

Noniii, saimpaha avautua.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh? Haukkukaa mua. Se ois mulle iha oikkee.

:)

Ap

Vierailija
2/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meille normi-ihmisille alkoholi ei ole kielletty hedelmä, joten sitä ei tee edes mieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ongelmaan juot? Miksi pitää paeta selvinpäin oloa vai onko sinulla joku fysiologinen riippuvuus?

Kuinka mahdotonta olisi löytää joku uskovainen ystävä? Jos ensin yrittäisi vaikka saada jonkun tuttavan?

Vierailija
4/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helkkari on vl? - vammainen lapsi?

Vierailija
5/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun myönnät holismisi, niin tervehtyminen on mahdollisempaa.

Kannattaa hakea apua.

Vierailija
6/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lestathan nyt on pahimpia juoppoja

kielletty hedelmä ja sillee

Vierailija
7/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vl-periaatteisiin muutenkin kuulu tekopyhyys? Olet ihan oikeassa seurassa salajuopotteluinesi.

Vierailija
8/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ongelmaan juot? Miksi pitää paeta selvinpäin oloa vai onko sinulla joku fysiologinen riippuvuus?

Kuinka mahdotonta olisi löytää joku uskovainen ystävä? Jos ensin yrittäisi vaikka saada jonkun tuttavan?

Tykkään vaan sitä humala olosta, ja kuunnella musaa siinä samalla. Ei sen kummempaa syytä.

Vaikeaa tutustua kun liian ujo. Olen myös muuttanut tosi paljon joten olen jokapaikassa aina liian ulkopuolinen ja liian ujo tyrkyttäytymään kenenkään seuraan. Yksi tuttava pariskunta on, mutta ei olla läheisiä eikä varmaa koskaa tulla olemaan. Liian erilaisia ehkä.

Ap

Vierailija
9/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joskus pitää vaan valita. Jos olet naimisissa ja vaan tykkäät käydä panemassa naapuriakin niin ongelmaa pukkaa. 

Kukaan ei pakota sinua valitsemaan, koska eristäydyt muista, mutta varmaan tuo juopottelusi on syy siihen, että eristäydyt, jotta voisit jatkaa sitä rauhassa. 

Vierailija
10/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö vl-periaatteisiin muutenkin kuulu tekopyhyys? Olet ihan oikeassa seurassa salajuopotteluinesi.

Tiiätkö sinä ees mitä tekopyhyys tarkottaa...?

Minä en todellakaa oo tekopyhä. Olen nöyrä ja häpeän tekemisiäni, enkä todellakaa pidä itseäni muitten yläpuolella tai parempana

Ap

Vierailija
11/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos juo vaan kerran viikossa niin mikä edes on ongelma?

Vierailija
12/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se on syntiä. Lukee raamatussa että ei saa juopua. Se vieroittaa jumalasta.

Ap

Vierailija
13/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kippistä vaan! Minäkin juon punkkua vaikka olen uskovainen. Jeesuskin joi punaviiniä, jatka samaan malliin.

Vierailija
14/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on syntiä. Lukee raamatussa että ei saa juopua. Se vieroittaa jumalasta.

Ap

Uskonto joo. Mutta psyykkiseen riippuvuuteen tuskin saa aa:n apua eikä siihen perinteinen vieroitus auta. Mene keskustelemaan johonkin terapiaan.

Vierailija
15/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ujo, olisi varmaan helpompaa löytää ystäviä joiden kanssa kaataa kuppia? Mutta jos se kerran on syntiä niin ei kai auta muuta kuin rukoilla. Onhan jeesus pelastanut monta paatunutta juoppoa/narkkaria.

Vierailija
16/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo aivan tuntematon ongelma ole vl:en parissa. Alkoholismi on sairaus. Riippuvuuteen kannattaa hakea apua terveydenhuollosta. Oletko yksinäinen?

Vierailija
17/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa haitallisesta bimbokultista ja juopottele hyvillä mielin mutta kohtuudella?

Vierailija
18/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jumalasi loi synnin käsitteen. Jumalasi siis haluaa, että jotkut syntiin sortuvat. 

Vierailija
19/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet ujo, olisi varmaan helpompaa löytää ystäviä joiden kanssa kaataa kuppia? Mutta jos se kerran on syntiä niin ei kai auta muuta kuin rukoilla. Onhan jeesus pelastanut monta paatunutta juoppoa/narkkaria.

Niin valitettavasti. Epäuskoisia kavereita saa helpommin koska niitä on tarjolla joka kulman takana, esim niitä juopottelevia kavereita on tullu koulusta, menneisyydestä, netistä, omat sisarukset (epäuskoisia), jne. Sehä se tässä onki ongelmallista ku kaikki nuo juopottelee ja saa minutki provosoitua mukaan koska olen niin yksinäinen omassa pienessä rotankolossani kissani kans. Ja nyt sit saatan liian helposti yksinäänkin juua - ei oo enää ainoastaan kavereitten/sisaruksien ”vika”.

Ap

Vierailija
20/47 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on VL?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi