Olen VL ja juopottelen salaa. Help.
A-klinikasta ei ole ollut apua. Antabusta tms lääkitystä en saa koska en suostu verikokeisiin piikkikammon takia.
Joka perjantai tulee sama kiusaus että tekee mieli kaljaa. Nytkin kova taistelu tässä päällä etten lankeaisi ja lähtisi kauppaan.
Olen kyllä ihan luuseri :(
Tätä on jatkunut jo usiampi vuosi eikä oo ketään (vl:llää) kelle jutella tästä koska hävettää. Olen muutenkin tosi ujo ja introvertti. Kavereita kyllä on mutta ei uskovaisia.
Noniii, saimpaha avautua.
Kommentit (47)
Onneksi meille normi-ihmisille alkoholi ei ole kielletty hedelmä, joten sitä ei tee edes mieli.
Mihin ongelmaan juot? Miksi pitää paeta selvinpäin oloa vai onko sinulla joku fysiologinen riippuvuus?
Kuinka mahdotonta olisi löytää joku uskovainen ystävä? Jos ensin yrittäisi vaikka saada jonkun tuttavan?
Mikä helkkari on vl? - vammainen lapsi?
Hyvä kun myönnät holismisi, niin tervehtyminen on mahdollisempaa.
Kannattaa hakea apua.
lestathan nyt on pahimpia juoppoja
kielletty hedelmä ja sillee
Eikö vl-periaatteisiin muutenkin kuulu tekopyhyys? Olet ihan oikeassa seurassa salajuopotteluinesi.
Vierailija kirjoitti:
Mihin ongelmaan juot? Miksi pitää paeta selvinpäin oloa vai onko sinulla joku fysiologinen riippuvuus?
Kuinka mahdotonta olisi löytää joku uskovainen ystävä? Jos ensin yrittäisi vaikka saada jonkun tuttavan?
Tykkään vaan sitä humala olosta, ja kuunnella musaa siinä samalla. Ei sen kummempaa syytä.
Vaikeaa tutustua kun liian ujo. Olen myös muuttanut tosi paljon joten olen jokapaikassa aina liian ulkopuolinen ja liian ujo tyrkyttäytymään kenenkään seuraan. Yksi tuttava pariskunta on, mutta ei olla läheisiä eikä varmaa koskaa tulla olemaan. Liian erilaisia ehkä.
Ap
No joskus pitää vaan valita. Jos olet naimisissa ja vaan tykkäät käydä panemassa naapuriakin niin ongelmaa pukkaa.
Kukaan ei pakota sinua valitsemaan, koska eristäydyt muista, mutta varmaan tuo juopottelusi on syy siihen, että eristäydyt, jotta voisit jatkaa sitä rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö vl-periaatteisiin muutenkin kuulu tekopyhyys? Olet ihan oikeassa seurassa salajuopotteluinesi.
Tiiätkö sinä ees mitä tekopyhyys tarkottaa...?
Minä en todellakaa oo tekopyhä. Olen nöyrä ja häpeän tekemisiäni, enkä todellakaa pidä itseäni muitten yläpuolella tai parempana
Ap
Siis jos juo vaan kerran viikossa niin mikä edes on ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Koska se on syntiä. Lukee raamatussa että ei saa juopua. Se vieroittaa jumalasta.
Ap
Kippistä vaan! Minäkin juon punkkua vaikka olen uskovainen. Jeesuskin joi punaviiniä, jatka samaan malliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on syntiä. Lukee raamatussa että ei saa juopua. Se vieroittaa jumalasta.
Ap
Uskonto joo. Mutta psyykkiseen riippuvuuteen tuskin saa aa:n apua eikä siihen perinteinen vieroitus auta. Mene keskustelemaan johonkin terapiaan.
Jos olet ujo, olisi varmaan helpompaa löytää ystäviä joiden kanssa kaataa kuppia? Mutta jos se kerran on syntiä niin ei kai auta muuta kuin rukoilla. Onhan jeesus pelastanut monta paatunutta juoppoa/narkkaria.
No eihän tuo aivan tuntematon ongelma ole vl:en parissa. Alkoholismi on sairaus. Riippuvuuteen kannattaa hakea apua terveydenhuollosta. Oletko yksinäinen?
Eroa haitallisesta bimbokultista ja juopottele hyvillä mielin mutta kohtuudella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jumalasi loi synnin käsitteen. Jumalasi siis haluaa, että jotkut syntiin sortuvat.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet ujo, olisi varmaan helpompaa löytää ystäviä joiden kanssa kaataa kuppia? Mutta jos se kerran on syntiä niin ei kai auta muuta kuin rukoilla. Onhan jeesus pelastanut monta paatunutta juoppoa/narkkaria.
Niin valitettavasti. Epäuskoisia kavereita saa helpommin koska niitä on tarjolla joka kulman takana, esim niitä juopottelevia kavereita on tullu koulusta, menneisyydestä, netistä, omat sisarukset (epäuskoisia), jne. Sehä se tässä onki ongelmallista ku kaikki nuo juopottelee ja saa minutki provosoitua mukaan koska olen niin yksinäinen omassa pienessä rotankolossani kissani kans. Ja nyt sit saatan liian helposti yksinäänkin juua - ei oo enää ainoastaan kavereitten/sisaruksien ”vika”.
Ap
Noh? Haukkukaa mua. Se ois mulle iha oikkee.
:)
Ap