Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kellä on vielä käytössä pöytämallinen PC?

Vierailija
10.05.2019 |

Tuli mieleen tuosta älypuhelinkammoisen kirjoittelusta mielleen, että kuinka monella on vielä käytössä pöytämallinen (tai tornimallinen) PC?

Itsellä on töissäkin jo neljä viimeistä konetta olleet läppäreitä. Viimeinen työkone oli tornimallinen 15 vuotta sitten ja silloinkin tilanne oli se että olisi ollut järkevämpää ottaa läppäri, mutta silloinen työnantaja oli sitä mieltä että läppäri on liian kallis.

Kotona meillä on pöytämallinen kone lapsen pelikoneena ja syynä hinta. Halvat läppärit ei tunnu pitkään kestävän, mutta halpa pöytäkone tuntuu kukkuvan pidempään.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on.

Vierailija
2/50 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja pojalla.

Koneen päivittäminen yksittäisiä komponentteja vaihtamalla muutaman vuoden välein on paljon helpompaa ja halvempaa kuin kokonaan uuden koneen hankkiminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on. Rikki menevät osat vaan vaihtoon ja toimii taas. Jo kymmenen vuotta "sama" kone.

Vierailija
4/50 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojallanikin on viisi vuotta vanha pöytäkone, juuri pelikoneena. Silloin säästi siihen pitkään rahaa, jotta sai tietyn koneen. Tosin on vaihtanut siihen jotain näytönohjainta yms. muutamaan kertaan.

Vierailija
5/50 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain puhelin, ei mitään muuta tietokonetta, kun ei ole toistaiseksi tarvetta. Tarve tulee varmaan sitten, kun lapsi aloittaa koulun. Katson siinä vaiheessa, että kannattaako hankkia läppäri vai pöytäkone. Uskoisin pöytäkoneen olevan pitkäikäisempi, kun siihen on helpompi vaihtaa osia ja parannella tarpeen tullen, niin todennäköisesti hankin sen. Itellä aika huonoja kokemuksia läppäreistä, tosin edellisestä alkaa olemaan jo 10 vuotta aikaa, mutta niitä sai olla uusimassa silloin viimeistään 3 vuoden jälkeen. Ja jos lapsi innostuu pelaamaan, niin uskoisin myös, että pöytäkone on siihen parempi. Tosin olen jo ihan out tietokoneista.

Vierailija
6/50 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona 2 kpl desktoppeja ja 1 kpl kannettava verkossa, maalla 1 kpl pöytäkone vain omia kirjoitustöitä varten. Työstömukavuus kunnon näytöllä ja näppäimistöllä on parempi.

Vierailija
7/50 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla, jotka tarvitsevat tehoja koneeseen esim. pelaamiseen tai raskaiden/isojen tiedostojen muokkaamiseen (esim. videot). Jos aika kuluu netissä tai wordia naksutellen niin ei siihen tarvitse olla edes kummoinen läppäri toimiakseen.

Vierailija
8/50 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on "pöytäkone" 20x10x4cm, jota käytän sohvalta käsin langattomalla näppiksellä ja käsihiirellä. Näyttönä 65" oled. Suosittelen kaikille, ihmettelen kun ei ole yleisempää.

Vierailija
9/50 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla. Näyttiksenä GTX 970 ja prossuna i7-4790K. Ihan hyvin pyörii uusimmatkin pelit, vaikka kone on kohta jo viisi vuotta vanha.

Vierailija
10/50 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on.

Työkoneena edelleen ylivoimainen silloin kun tarvitaan rutkasti laskentatehoa ja tallennuskapasiteettiä.

Sama juttu jos haluaa viimeisen päälle hyvän pelikoneen.

Vierailija
11/50 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi rahaa, hankkisin kunnon koneen pelailuun.

Vierailija
12/50 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla, jotka tarvitsevat tehoja koneeseen esim. pelaamiseen tai raskaiden/isojen tiedostojen muokkaamiseen (esim. videot). Jos aika kuluu netissä tai wordia naksutellen niin ei siihen tarvitse olla edes kummoinen läppäri toimiakseen.

Heikot läppärit ovat vaan niin ähkyssä wintoosan kanssa että esim. päivitykset eivät välttämättä onnistu  ja kestävät tunteja. Tehoa ei riitä wintoosan lisäksi mihinkään hommaan.

Vierailija
13/50 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on "pöytäkone" 20x10x4cm, jota käytän sohvalta käsin langattomalla näppiksellä ja käsihiirellä. Näyttönä 65" oled. Suosittelen kaikille, ihmettelen kun ei ole yleisempää.

Varmasti joo jos koneen käyttö on pelkästään Facebookin ja vauvapalstan selailua. Eri asia sitten jos haluaa tehdä jotain järkevään koneella myös.

14/50 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla. Kirjoitan paljon, joten tykkään että on erillinen näppis ja iso näyttö.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
15/50 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella videopelejä pelaavilla on, pelikonsolin sijaan.

Vierailija
16/50 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä parasta, ei ropelia ja SSD-levy, täysin ääneten, ei pihise eikä pörise. Alilta 200 eurolla ;-)

Vierailija
17/50 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy parin tonnin tehokas läppäri ja lisäks pöytäkone. Halvempi se pöytis alunperin oli, mutta ollaan vähän itse vaihdettu kalliimpia osia esim.näyttis

Vierailija
18/50 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa nämä "tietokoneen" vihaajat jotka käyttävät vain puhelinta.

Puhelinhan on tietokone jossa on olematon suorituskyky, naurettava näyttö ja surkeista surkein näppäimistö ;-)

Vierailija
19/50 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä useampikin. Mies on it-alalla ja tarvitsee työkoneessaan paljon laskutehoa ja laadukkaat komponentit. On toki työläppärikin työmatkakäyttöön, tekstinkäsittelyyn, sähköpostiin ym. Lapsilla on myös pelikoneina tehokkaat PC:t. Esim. kunnollisia formulasimulaattoripelejä ei millään läppärillä voi pelata eikä pleikkarista ole oikeaan pelaamiseen. Läppäri löytyy myös mutta sillä ei kukaan tee käytännössä mitään. Itse maksan laskuja joskus.

Vierailija
20/50 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tuo tehokkuuden tarve siitä mihin sitä käyttää... 🙄 Tarviiko esim. tehoja töissä, pelatessa tai kouluhommissa. Vai pelkkään vauviksen lukuun ja iltiksen tutkimiseen 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän