Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi (11) huutelee ettei häntä tarvitse koko ajan muistutella, ettei ole tyhmä ja osaa kyllä pukea ja lähteä. No, nyt klo on 7.12 ja istuu pyjamassa keittiössä, bussi lähtee 7.20

Vierailija
10.05.2019 |

Mutta en sano mitään. Katsotaan miten käy, kun menee pysäkille ja hoksaa ettei bussia tule. Saa kävellä kouluun, minä en ala kuskailemaan kun pitää väittää että osaa ja ehtii.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän 3,5 veellä sama meininki. Luulen et kyse myös temperamentista, joten hommaan ei tule tulemaan muutosta ihan pian. Joillain on vaan hankalaa ajankäyttö (korreloi myös rahankäytön kanssa, eli hassaa myös rahansa). Itse aikoinaan samanlainen.

3,5-vuotias hassaa rahansa?

Vierailija
62/69 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkää pinnaa ap:lle. Tänään meidän 17v oli vielä suihkussa 7:40, kun koulussa piti olla 8:00. Matkaan pyörällä menee n. 15 min. Kaippa tuo ehti, kun mitään merkintää ei tullut. Itse lähdin töihin ennen häntä eli en tiedä minkä enkan pyörällä veti aamulla.

Kumpikin lapsista on ollut samanlaisia viime tipassa lähtijöitä aina. Oikeasti hermoja koettavaa katsoa vierestä tuota touhua. Vanhempi asuu jo omillaan ja käy töissä. On jo toista vuotta samassa paikassa. Ilmeisesti ehtii töihin silloin kun pitää, kun on siellä edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei tämä nyt niin vakavaa ole. Itsekin olin vielä lukioaikanakin sellainen joka sai usein juosta pysäkille, mutta yleensä ehdin. Ei kaikkessa tarvi aina olla niin tiukka. Itsekin hoidan kyllä opiskelun muuten hyvin. 

Vierailija
64/69 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehti juuri ja juuri, laittoi autosta viestin että bussi oli ollut jo lähdössä mutta  joku koulukaverinsa oli nähnyt tytön juoksevan  ja huikannut kuskille.

Ap

Ihana😂 kyllä ne asiat hoituu, jos on hoituakseen

Vierailija
65/69 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama meillä. Näprätään kännykkää ja kaakao jäähtyy mukissa, puuro lautasella. Kun kehotat syömään tai pukemaan , tulee hermostunut "kyllä mä osaan !" vastaus. Ja sitten vartti ennen koulunalku apinan raivolla vaatteet päälle, hammaspesu ja lähtö pihasta niin vauhdilla että on paristi kaatunut pyörineen.

Ja poika on 10v, voisi luulla että 13v!

Mua nauratti tää kommentti ihan törkeesti, meillä on tismalleen samanlaista ollut monena aamuna! 😁 pojat 12 ja 11 heräävät kyllä ajoissa, mutta sitten se aamu menee juuri siihen puhelimen selaamiseen/telkkarin katsomiseen tms ja havahtuvat sitten kun pitäisi lähteä. Sitten helvetin kyytiä vaatteet niskaan ja sotkevat pyörillä kouluun minkä jaloistaan pääsevät 😂

Hehhe, kun on hauskaa ja söpöä, kun ollaan noin riippuvaisia ruudusta.

Vierailija
66/69 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä jälkeen jäänyt lapsi jos ei 11 vuotiaana osaa kelloa katsoa. Taas yksi vapaan kasvatuksen lapsi, jonka äidiltä on vihdoin mennyt hermo ja on tullut järkiinsä. Olisko tää "kokeilu" pitänyt tehdä 4v sitten?

Vierailija
67/69 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lukiolainen ei vieläkään tajua ajankulua. Jää meikkaamaan vessaan, vaikka pitäisi olla jo menossa. Menee suihkuun siinä vaiheessa, kun pitäisi jo pukea kenkiä jalkaan. Olen kokeillut kaikki keinot siitä asti, kun hän meni ekalle luokalle kouluun. Mikään ei tehoa, koska kyse on aivofysiologiasta. Hänellä on selvästi jotain häikkää, mutta ei ole koskaan jäänyt kiinni mihinkään erityisyyshaaviin, koska pärjää niin hyvin koulussa ja on sosiaalisesti taitava. Ja onneksi hän on tosi nopea juoksemaan ja ehtii hämmästyttävissä ajoissa bussipysäkille eli myöhästyy harvoin tai vain vähän. Olen jo luovuttanut, käännän sängyssä kylkeä, kun hänen herätyskellonsa soi. Minulla on toinenkin lapsi, joka on samalla kasvatuksella ollut alusta asti ihan erilainen.

Vierailija
68/69 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehti juuri ja juuri, laittoi autosta viestin että bussi oli ollut jo lähdössä mutta  joku koulukaverinsa oli nähnyt tytön juoksevan  ja huikannut kuskille.

Ap

Bussikuskina en olisi odottanut. Tulkaa ajoissa pysäkille, iästä viis.

Aika usein on bussi arvioitua merkittävästi ennen pysäkillä, turhauttavaa lähteä paljon ennakkoon kävelemään, koska saattaa olla aikataulusta ajoissa. Arvioituja aikoja joo, mutta ...

Vierailija
69/69 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiinsä tullut lapsi. Äiti istui klo 7.12 vauvapalstailemassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän