Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi (11) huutelee ettei häntä tarvitse koko ajan muistutella, ettei ole tyhmä ja osaa kyllä pukea ja lähteä. No, nyt klo on 7.12 ja istuu pyjamassa keittiössä, bussi lähtee 7.20

Vierailija
10.05.2019 |

Mutta en sano mitään. Katsotaan miten käy, kun menee pysäkille ja hoksaa ettei bussia tule. Saa kävellä kouluun, minä en ala kuskailemaan kun pitää väittää että osaa ja ehtii.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka teidän kävi???

Vierailija
2/69 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sitten miten kävi. On hyvä, että annat lapsen ottaa itse vastuun ehtimisestään. Niin se menee tulevaisuudessakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esipuberteettia pukkaa 😀

Ihan hyvä kun annoit olla, siinäpähän myöhästyy.

Vierailija
4/69 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kello on jäljessä.

Vierailija
5/69 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jo itse antaa tehdä.

Vierailija
6/69 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä koko ajan lapsiaan muistuttavia vanhempia. Miten se lapsi muuten oppii sitä vastuuta ottamaan, kuin sillä että sitä annettaan?

Vierailija
7/69 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilota huolenpitosi, niin ettei hän huomaa sinun huolehtivan.

Vierailija
8/69 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehti juuri ja juuri, laittoi autosta viestin että bussi oli ollut jo lähdössä mutta  joku koulukaverinsa oli nähnyt tytön juoksevan  ja huikannut kuskille.

Ap

Vierailija
9/69 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin käy kun on muistutettu ja vahdittu vähän liikaakin. Useat lapset hoitavat itse aamutoimensa ja oppivat siihen paljon aiemmin, jos ei ole kukaan vieressä neuvomassa.

Vierailija
10/69 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin käy kun on muistutettu ja vahdittu vähän liikaakin. Useat lapset hoitavat itse aamutoimensa ja oppivat siihen paljon aiemmin, jos ei ole kukaan vieressä neuvomassa.

Mä tein joskus ajoittain etätöitä, ja tuli huomattua, että jos olen kotona (vaikkakin työhuoneessa tietokoneen ääressä kiinnittämättä mitään huomiota siihen, miten lapsen aamutoimet menee) niin lapsella ei tuntunut tapahtuvan mikään. Jos taas lapsi oli yksin kotona (eli minäkin konttorilla), niin hoiti omat hommansa sujuvammin.

Siihen "venymiseen" kun tuntui riittävän se, että äiti on fyysisesti läsnä.

Vierailija
11/69 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tein joskus ajoittain etätöitä, ja tuli huomattua, että jos olen kotona (vaikkakin työhuoneessa tietokoneen ääressä kiinnittämättä mitään huomiota siihen, miten lapsen aamutoimet menee) niin lapsella ei tuntunut tapahtuvan mikään. Jos taas lapsi oli yksin kotona (eli minäkin konttorilla), niin hoiti omat hommansa sujuvammin.

Ja lapset kyllä oppii muutamasta myöhästymisestä itse ryhdistäytymään, jos vain antaa heidän itse kantaa vastuun. Juuri kukaan ei halua olla usein myöhässä, etenkin kun siitä tulee Wilma-merkintä.

Vierailija
12/69 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehti juuri ja juuri, laittoi autosta viestin että bussi oli ollut jo lähdössä mutta  joku koulukaverinsa oli nähnyt tytön juoksevan  ja huikannut kuskille.

Ap

Bussikuskina en olisi odottanut. Tulkaa ajoissa pysäkille, iästä viis.

Vierailija
13/69 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lapset kyllä oppii muutamasta myöhästymisestä itse ryhdistäytymään, jos vain antaa heidän itse kantaa vastuun. Juuri kukaan ei halua olla usein myöhässä, etenkin kun siitä tulee Wilma-merkintä.

Jep. Ei meillä lapsi ikinä myöhästynyt, mutta oli huvittavaa seurata kelloa ja kuunnella, missä on menossa milloinkin. Tuossa toki vaikutti 300 metrin koulumatka, eli lapsi olisi voinut lähteä vaikka kahta vaille kouluun ja ehtiä silti.

Vierailija
14/69 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinusta ei ole aspaksi. Väärä paikka osoitta mieltä.

Vierailija
15/69 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa on salainen poikaystävä tai tyttöystävä, jonka kanssa mennään yhtämatkaa awwww ;)

Vierailija
16/69 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

😁 ❤️

Vierailija
17/69 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. 😀

Vierailija
18/69 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama meillä. Näprätään kännykkää ja kaakao jäähtyy mukissa, puuro lautasella. Kun kehotat syömään tai pukemaan , tulee hermostunut "kyllä mä osaan !" vastaus. Ja sitten vartti ennen koulunalku apinan raivolla vaatteet päälle, hammaspesu ja lähtö pihasta niin vauhdilla että on paristi kaatunut pyörineen.

Ja poika on 10v, voisi luulla että 13v!

Vierailija
19/69 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee seuraavalla. Jos sellaista ei ole, kärsii seuraukset.

Vaikka ei minusta ole neuvojaksi, olen vain kaksi ihmistä kasvattanut isoiksi. Enkä ollut täydellinen, kaukana siitä.

Vierailija
20/69 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Bussit on ensisijaisesti laitettu reitilleen kuljettamaan ihmisiä paikasta toiseen ja aikataulussa pysyminen on toissijaista. Ongelmat alkavat vasta siinä kohtaa, kun järjestys vaihtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän