HSL:n mobiililiput ovat maanvaiva!
Tuntuu ettei ole yhtäkään päivää kun bussilla kuljen, etteikö joku olisi älylaite ojossa "tää sovellus meni jumiin/mun täytyy käynnistää tää uusiks/lisätä pankkikortti". Sitten vaan kävellään istumaan penkille istumaan ja huudellaan kuskille "Mä tuun kohta näyttämään sen lipun!" Ei edes kysytä, sopiiko, että tullaan kyytiin jo, hoidetaan lippuasia kuntoon ja tullaan näyttämään. Kävellään istumaan kun se olisi joku itseisarvo ja näin voi tehdä.
En yhtään ihmettele jos bussikuskit alkaa olemaan epäystävällisiä. Mikä siinä on ongelmana ymmärtää, että ensin lippu, sitten kyytiin?!
Kommentit (16)
Mä taas en ymmärrä mikä vika vanhassa kunnon matkakortissa oli? Tänä päivänä jos jätät puhelimen kotiin, oot pulassa.
Siis ongelmahan ei ole se mobiilisivellus vaan tyhmät käyttäjät...
Mitä ihmettä, näytetään kuljettajalle? En ole siis joukkoliikenteen käyttäjä itse joten en tiennyt. Luulin että niissä on sellaiset jotkut QR koodit tai vastaavat jotka vaan vilautetaan lukijaan eikä tarvi kuljettajalle mitään näyttää. Joissain kaukobusseissa tiedän sellaisia olevan.
Paras toki olisi sellainen kuin Lontoossa, että voi ihan lähimaksuominaisuudellisella pankki- tai luottokortilla maksaa vain näyttämällä korttia lukijaan. Tai että HSL:llä olisi oma samaa teknologiaa käyttävä kortti, jonka lukeminen kävisi paljon helpommin kuin joku kuskille näyttäminen.
Vierailija kirjoitti:
Ja susta ois näppärämpää jos kaikki hakis ne liput aamulla ärrältä?
Ei, vaan huolehtisivat ne siihen sovellukseensa kun seisovat siellä bussipysäkillä/juoksevat siihen bussiin tai ihan vain sillon kun astuvat kotiovesta ulos.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Mä taas en ymmärrä mikä vika vanhassa kunnon matkakortissa oli? Tänä päivänä jos jätät puhelimen kotiin, oot pulassa.
No miten se eroaa sen matkakortin unohtamisesta?
Joka kerta melkein jokaisella pysäkillä bussissa joku seisoa jäkittää etuovella ja näpelöi sitä mobiililippua esiin ja kuski odottaa ja muut matkustajat mukana odotuksessa. Eikö tämä jo hidasta busseja kauheasti? Aikataulut ei pidä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan huolehtisivat ne siihen sovellukseensa kun seisovat siellä bussipysäkillä/juoksevat siihen bussiin tai ihan vain sillon kun astuvat kotiovesta ulos.
-ap
Eli ongelma ei olekaan mobiililiput vaan ihmiset... No onnea jos siihen haluat muutosta :D
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä, näytetään kuljettajalle? En ole siis joukkoliikenteen käyttäjä itse joten en tiennyt. Luulin että niissä on sellaiset jotkut QR koodit tai vastaavat jotka vaan vilautetaan lukijaan eikä tarvi kuljettajalle mitään näyttää. Joissain kaukobusseissa tiedän sellaisia olevan.
Paras toki olisi sellainen kuin Lontoossa, että voi ihan lähimaksuominaisuudellisella pankki- tai luottokortilla maksaa vain näyttämällä korttia lukijaan. Tai että HSL:llä olisi oma samaa teknologiaa käyttävä kortti, jonka lukeminen kävisi paljon helpommin kuin joku kuskille näyttäminen.
Joo, sovelluksessa on lippu, jossa näkyy aktiivinen aika, jolloin lippu on voimassa ja se näytetään kuljettajalle puhelimen näytöltä.
En oo kertaakaan törmännyt tämmöseen. Kuljetko lähinnä idän linjoilla?
Vierailija kirjoitti:
Se HSLn oma matkaKORTTI näytetään lukijalle, mobiilisovelluksella ostettu lippu näytetään kuljettajalle...
kannattais ehkä useemmin kulkea julkisilla...
Ja Lontoossa ei ole mitään järkeä maksaa pankki-/luottokortilla matkoja kun omaa Oystercardin, tulee halvemmaksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se HSLn oma matkaKORTTI näytetään lukijalle, mobiilisovelluksella ostettu lippu näytetään kuljettajalle...
kannattais ehkä useemmin kulkea julkisilla...
Ja Lontoossa ei ole mitään järkeä maksaa pankki-/luottokortilla matkoja kun omaa Oystercardin, tulee halvemmaksi...
Päin vastoin. Mitään ostereita kannata ostaa ja latailla
Vilauttamalla helpompaa ja ihan samat hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko oikeasti että tässä tekniikan kehitysmaassa tuollaiset toimisivat
Vierailija kirjoitti:
En ole käynyt Kalasatamaa idempänä 4 vuoteen. Ihan lännen puolella näkyy joka päivä tämä ilmiö.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole käynyt Kalasatamaa idempänä 4 vuoteen. Ihan lännen puolella näkyy joka päivä tämä ilmiö.
-ap
Hassua. Kuljen itse lännen puolella enkä ole tosiaan koskaan törmännyt moiseen. Ihmeellistä menoa.