Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen yrittänyt työskennellä ystävän kanssa ja haluan lopettaa bisnessuhteen

Vierailija
09.05.2019 |

Olemme työstäneet erästä tapahtumaa yhdessä jo pitkään. Mitään sopimuksia emme ole kirjoittaneet eikä ole ollut vielä kovin suuria kuluja eikä mitään tuloja.
Alan nyt epäillä, ettei koko tapahtuma toteudu ollenkaan koska ystäväni pelkää liikaa itsensä esille tuomista. Hän on parempi kirjoittamisessa, joten hän on halunnut kirjoittaa kaikki nettisivujen ja sähköpostien sisällöt - mitä ei koskaan ole julkaistu hänen perfektionisminsa takia. Olisin halunnut ottaa vetovastuun julkaisuista, mutta hän haluaa hallita tätä osa-aluetta.
Laitoimme hankkeen talvella jo jäähylle kun sopimamme päivä lähestyi eikä mitään ollut julkaistu.
Miten voin laittaa bisnessuhteen poikki ja säästää ystävyyden?

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghostasi itse kutsuasian. Milloin lie olisi kertonut sinulle, ellet olisi kysellyt?

Vierailija
82/88 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et itse lähettänyt kutsuja, kun oli ilmiselvää että kaverisi ei saa sitä aikaiseksi? 

Pois kaveripiiristä tuollainen kaveri, joka sabotoi toiminnallaan kaiken. 

Miksi muka sietäisit ystävyyttä tapahtuneen jälkeen? Miksi et uskalla sanoa suoraan, miten koko homma kusi kaverisi ansiosta, etkä enää myöskään jaksa olla ystävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et itse lähettänyt kutsuja, kun oli ilmiselvää että kaverisi ei saa sitä aikaiseksi? 

Pois kaveripiiristä tuollainen kaveri, joka sabotoi toiminnallaan kaiken. 

Miksi muka sietäisit ystävyyttä tapahtuneen jälkeen? Miksi et uskalla sanoa suoraan, miten koko homma kusi kaverisi ansiosta, etkä enää myöskään jaksa olla ystävä.

Koska kaverilleni ei kelvannut minun kirjoitukseni ja olisin kokenut kirjoittavani myös hänen nimissään, en kokenut että voisin niin tehdä hänen "ohitseen".

Vierailija
84/88 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus edelliseen kommenttiin: Miksi olet liian kiltti? Tottakai voit tehdä hänen "ohitseen", jos hän ei saa sitä aikaiseksi. Vaikuttaa kiusanteolta, tuon kaverisi käytös. Teki sen tahallaan, pompottaa sinua.

Vierailija
85/88 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus edelliseen kommenttiin: Miksi olet liian kiltti? Tottakai voit tehdä hänen "ohitseen", jos hän ei saa sitä aikaiseksi. Vaikuttaa kiusanteolta, tuon kaverisi käytös. Teki sen tahallaan, pompottaa sinua.

Niin pompottaa. Ja minä olen käynyt katsomassa jos jonkinlaista salia ja tarkistanut täyttääkö ne kaverini vaatimuslistan. minun vaatimuslista: siisti, oikean kokoinen, valoisa, saa kaiuttimet ja projektorin, kahvinkeitin. Kaverini vaatimukset olivat sitten pitkä lista ja joitain turhiakin asioita eikä ehdotukset ole kelvanneet.

Pompottaa siis. Mutta ei enää.

Vierailija
86/88 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis näe tulevaisuudessa työskenteleväni hänen kanssaan. Vaikka tapahtuman puitteet saataisi vihdoin kuntoon ja ihmiset paikalle, minulla on jo niin paljon hampaankolossa että kaikki aistisivat vitutukseni.

Ja kyllä, olin liian kiltti liian pitkään. Oppia ikä kaikki!

Ap

Vierailija
87/88 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olit kiltti?

Vierailija
88/88 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päädyin tänne tuolta ghostaus-keskustelusta.

Ystävästäsi tulee ihan mieleen minun yksi nuoruudenystäväni. Annoin välien viiletä aikuistuttuani, kun ymmärsin että en minä voi tätä ihmistä auttaa ja saan ystävyyssuhteesta itselleni aina vain pahan mielen. Kyllästyin valehteluun, manipulointiin ja jatkuvaan stressiin. 

Meni pari vuotta, kun kuulin puskaradion kautta siinä vaiheessa jo ex-ystäväni joutuneen erään tapahtumajärjestäjän mustalle listalle. Syy: ystävä oli sössinyt perusteellisesti, yllätys yllätys, erään luottamustehtävän, jota oli lupautunut hoitamaan. Tuntiessani tämän ihmisen hän oli aina esiintynyt eri alojen moniosaajana, mutta kun osaaminen piti todistaa tai osoittaa, alkoi hän vyöryttää tekosyitä sille, miksei juuri nyt pystynytkään sitä tekemään...

Tässä tapauksessa vaikuttaa minun silmääni siltä, että ystäväsi on joko a) aidosti uskonut pystyvänsä hoitamaan tehtävän, mutta hätääntynyt huomatessaan ettei osaakaan ja esittää nyt tekosyitä tai b) lähtenyt hommaan vain siksi, että saisi roikotettua sinua löysässä hirressä asian tiimoilta. Toisen keskustelun perusteella ystäväsi vaikuttaa olevan myös malliesimerkki energiaa vievästä takertujasta, ja onhan mahdollista että hän on lähtenyt mukaan saadakseen olla kanssasi enemmän tekemisissä ja laajentaakseen mahdollisuuksiaan omien ongelmiensa kaatamiseen sinun niskaasi. 

Ystäväsi on toiminnallaan osoittanut, että hän ei kykene kanssasi tasapainoiseen ystävyyssuhteeseen, puhumattakaan ammatillisesta suhteesta. Et ole velvollinen jatkamaan ihmissuhdetta, josta sinulle koituu näin paljon stressiä ja hankalia tilanteita.