Olen yrittänyt työskennellä ystävän kanssa ja haluan lopettaa bisnessuhteen
Olemme työstäneet erästä tapahtumaa yhdessä jo pitkään. Mitään sopimuksia emme ole kirjoittaneet eikä ole ollut vielä kovin suuria kuluja eikä mitään tuloja.
Alan nyt epäillä, ettei koko tapahtuma toteudu ollenkaan koska ystäväni pelkää liikaa itsensä esille tuomista. Hän on parempi kirjoittamisessa, joten hän on halunnut kirjoittaa kaikki nettisivujen ja sähköpostien sisällöt - mitä ei koskaan ole julkaistu hänen perfektionisminsa takia. Olisin halunnut ottaa vetovastuun julkaisuista, mutta hän haluaa hallita tätä osa-aluetta.
Laitoimme hankkeen talvella jo jäähylle kun sopimamme päivä lähestyi eikä mitään ollut julkaistu.
Miten voin laittaa bisnessuhteen poikki ja säästää ystävyyden?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Sanoin kaverilleni eilen Charissa, ettei tapahtuma taida toteutua. "ai niin, minun piti lähettää sinulle luonnokset teksteistä. FUCK!"
Sanoin, että on liian myöhäistä.
Sen jälkeen....hiljaisuus.
Toivon että provoilet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoin kaverilleni eilen Charissa, ettei tapahtuma taida toteutua. "ai niin, minun piti lähettää sinulle luonnokset teksteistä. FUCK!"
Sanoin, että on liian myöhäistä.
Sen jälkeen....hiljaisuus.Toivon että provoilet.
Tosi on.
Oi, kuulostat itse kivalta ja uskolliselta työkaverilta. Harmi kun työpanostasi ei arvosteta.
Päivitys:
Olen ollut hiljaa ja odotellut, että kaverini selittäisi tai ainakin pyytäisi anteeksi.
kaverini kysyi nyt muina naisina ihan muusta asiasta "oletko menossa katsomaan x:n puhetta tänään?"
Vastasin vain lyhyesti "en, olen käymässä Helsingissä"
Hän vain "mitä siellä on?"
Eli ei sano mitään perumisesta ja siitä miten hän jätti tekemättä mitä lupasi.
Tuhlasin tähän projektiin niin paljon suunnittelussa. Nyt tuntuu, että kaverini myös käytti 'kokouksismme' omien henkilökohtaisten ongelmiensa purkamiseen. Tiedän liikaa hänen äitisuhteestaan ja miesongelmistaan.
Äitisuhde ja miesongelmat kuuluu terapiaan, ei bisnessuhteeseen eikä edes kaverille.
Eli et halua enää olla edes ystävä?
Vierailija kirjoitti:
Eli et halua enää olla edes ystävä?
Ei ystävän tarvitse olla terapeutti
Vaikuttaa selkeästi siltä, että kaverisi ei myöskaan halua tapahtumaa järjestää. Hän on välttelevällä kannalla ja haluaisi vain unohtaa koko homman, joten turha odottaa että hän jotenkin asiaan palaisi tai pyytäisi anteeksi. Jatkakaa ystävyyttä ihan ilman bisneksiä tai jos tapahtumat ovat sinua haitanneet liikaa niin voit ottaa asian ihan suoraan puheeksi ja kertoa miten asia on sinua loukannut.
Ei tuo ystävyyspuolikaan kuulosta kovin tasapainoiselta
Vierailija kirjoitti:
Oliko kyseessä polttarit?
Ei ne ole bisnes?
Jos sinua on jo pitkään epäilyttänyt ko. yhteistyö ja viimeisen viikon tapahtumat eivät ainakaan vaikuta siltä että kaverisi olisi tehnyt parannuksen, lienee perusteltua lopettaa leikki. Olet antanut jo monta tilaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä AP saa tuosta?
Puheenaiheena AV:lle
Koette molemmat helpotuksen jos lopetatte tuon leikin.
Kaverini laittoi viestiä jossa syytti minua 'ghostauksesta'. Olin hiljaa 4 päivää!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kaverini laittoi viestiä jossa syytti minua 'ghostauksesta'. Olin hiljaa 4 päivää!
Ap
https://www.ksml.fi/kotimaa/Mihinkään-ei-pääse-karkuun-–-Kun-väkivallan-välineenä-on-teknologia-pelko-ja-kontrolli-ulottuvat-kaikkialle/1352744
Ei ole kaverisuhteesta, mutta samat periaatteet pätevät ystäviin.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Aika tehokkaasti se itse ghostasi tuon kutsuasian.
Ja samaa mieltä aiempien kanssa siitä, että kaverin kanssa ei pidä aloittaa bisnestouhuja. Ei sittenkään, vaikka olisit ihan varma, että juuri teidän kohdalla se onnistuu. Niin minäkin olin.
Jos minkään tasoinen yhteistyökumppani puhuisi noin, hän olisi entinen yhteistyökumppani. Ei mitään vastuuta saati pahoittelua? Ja kiroilee kuin teini?