Pelottavaa aborttien kieltämistä USAssa
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2b9d2b9d-097b-4be3-a35c-e5ba449f239a
Kyllä laittomat abortit lisääntyvät, kaikilla ei ole varaa matkustaa muualle aborttiin. Ja ei-toivottujen raskauksien myötä lapsien kaltoinkohtelut, raskauden aikainen päihteidenkäyttö...
En tajua uskovaisena, että noita järjettömiä lakimuutoksia perustellaan uskolla. Missä on näiden abortin vastustajien usko, kun pitäisi huolehtia jo syntyneistä lapsista, ja ei-toivottuina syntyneistä? Moni rebublikaani, eli taatusti vastustavat samalla kaikkea tukea köyhille. Tekopyhää.
Kommentit (98)
Ihan höpölöpöä väittää että abortit ois jossain kielletty, se että tämä siirretään samalla tasolle silikonitssien kanssa ja joka moisen haluaa maksakoot siitä itse. Mitäs meni avamaan reisiään. Kärsikööt vahingon jne.
Niitä perustellaan uskolla, koska eri kristillisten yhteisöjen kesken vallitsee yhteisymmärrys siitä, että ihminen on luotu Jumalan kuvaksi ja että ihmiselämä on arvokas.
Jos joku kristitty vastustaa köyhistä huolehtimista ja sosiaaliturvaa, on ihan perusteltua kysyä mitä hän luulee Jeesuksen ajattelevan asiasta ja että eikö hän ole lukenut Matteuksen evankeliumin jakeita 32-46 ("Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne").
Ja samalla tavalla jos joku kristitty vastustaa sitä, että lainsäädäntö tunnustaa kaikkien, myös syntymättömien, ihmisten oikeuden elää, voi kysyä että eikö hän usko jokaisen olevan Jumalan kuva ja uskooko hän että Jeesus hyväksyy pienten lasten tappamisen kohtuun.
Vierailija kirjoitti:
Sama abortin kieltämisvimma leviää Euroopassakin. Älkää naiset äänestäkö persuja. Persut ja muut vastaavat oikeistopuolueet ovat juuri niitä, jotka ajavat aborttien rajoittamista ja kieltämistä.
Olet väärässä, persujen eduskuntaryhmässä tiettävästi ainoa elämän puolella oleva on Mika Niikko. Ja pj Halla-aho on kutsunut Soinin aborttinäkemyksiä kivikautisiksi, joten eipä ole elämän puolella hänkään.
Jokainen ihmishenki on arvokas, ja aborttikielloilla niitä pelastetaan. Kuka palstailijoista olisi itse halunnut tulla abortoiduksi?
Toivottavasti ihmiset alkaa panostaa ehkäisyyn enemmän.
Näille äärikristityille muka ihmishenki tärkeä :D Naisen kontrollointia he tässä haluavat eivät mitään muuta. Lähi-idänkin haluaisivat ydinpommittaa maan tasalle joten se siitä ihmishenkien arvostamisesta.
Jos abortti on päättäjien arvoja vastaan, sitten he eivät aborttia tee. Pitäisi aina muistaa, oli oma usko mikä tahansa, kaikki eivät sitä jaa. Miksi ateistien tai vapaamielisten kristittyjen pitäisi kärsiä näiden kiihkoilijoiden arvojen takia?
Tähän se konservatiivisen uusoikeiston nousu johtaa myös Euroopassa. No toivotaan että ne meillä edes ne maltillisemmat tulevat järkiinsä, kun näkevät mihin tie on viemässä?
Ja sitten ei saisi ehkäisyä käyttää tai siitä puhua kouluissa ja itsetyydytyskin on pahasta jne. Aivan sairaita tekopyhiä k*siaivoja koko porukka.
New Yorkin laki taas sallii abortin missä tahansa vaiheessa raskautta, jos naisella on esittää siihen terveydellinen syy.
"The Reproductive Health Act is a New York statute enacted on January 22, 2019, that expanded the legality of abortionand eliminated several restrictions on abortion in the state.
Prior to the act's passage, abortion was illegal after 24 weeks of pregnancy, with limited exceptions. The act legalizes abortion "at any time when necessary to protect a woman's life or health"."
USA:n vasemmistoradikaaleilta on varmasti tulossa vielä lisää karmeita lakiehdotuksia esim. seksuaaliseen suuntautumiseen liittyvissä asioissa.
Opetellaan käyttämään sitä ehkäisyä.
Abortti ei saa olla mikään ehkäisykeino.
>90% aborteista Suomessa tapahtuu ainoastaan sosiaalisin perustein, ts. "ei huvita saada lasta juuri nyt".
Vierailija kirjoitti:
Niitä perustellaan uskolla, koska eri kristillisten yhteisöjen kesken vallitsee yhteisymmärrys siitä, että ihminen on luotu Jumalan kuvaksi ja että ihmiselämä on arvokas.
Jos joku kristitty vastustaa köyhistä huolehtimista ja sosiaaliturvaa, on ihan perusteltua kysyä mitä hän luulee Jeesuksen ajattelevan asiasta ja että eikö hän ole lukenut Matteuksen evankeliumin jakeita 32-46 ("Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne").
Ja samalla tavalla jos joku kristitty vastustaa sitä, että lainsäädäntö tunnustaa kaikkien, myös syntymättömien, ihmisten oikeuden elää, voi kysyä että eikö hän usko jokaisen olevan Jumalan kuva ja uskooko hän että Jeesus hyväksyy pienten lasten tappamisen kohtuun.
Raamattu ei aborttiin kommentoi muuta kuin yhdessä kohdassa, eli tarinassa jossa aviomies epäilee vaimonsa kantavan toisen miehen lasta. Tässä tapauksessa raamattu ohjeistaa antamaan naiselle abortoitavaa myrkkyä, jos lapsi abortoituu niin se ei ollut aviomiehen lapsi, ja jos lapsi säästyy niin se on aviomiehen siittämä. Tästä tarinasta voisi päätellä, että ainakaan kaikissa tapauksissa Jahve ei suinkaan vastusta lapsen abortointia.
Vierailija kirjoitti:
>90% aborteista Suomessa tapahtuu ainoastaan sosiaalisin perustein, ts. "ei huvita saada lasta juuri nyt".
Olisiko sun mielestä hyvä, että lapsia syntyisi sellaisille vanhemmille, jotka eivät osaa käyttää edes ehkäisyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko sun mielestä hyvä, että lapsia syntyisi sellaisille vanhemmille, jotka eivät osaa käyttää edes ehkäisyä?
Kun juuri kirjoitin että jospa ihmiset opettelisi käyttämään sitä.
ehkä naisetkin alkaa käyttämään sitä kondomia, eivätkä odota sen olevan vain miesten vastuulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja samalla tavalla jos joku kristitty vastustaa sitä, että lainsäädäntö tunnustaa kaikkien, myös syntymättömien, ihmisten oikeuden elää, voi kysyä että eikö hän usko jokaisen olevan Jumalan kuva ja uskooko hän että Jeesus hyväksyy pienten lasten tappamisen kohtuun.Raamattu ei aborttiin kommentoi muuta kuin yhdessä kohdassa, eli tarinassa jossa aviomies epäilee vaimonsa kantavan toisen miehen lasta. Tässä tapauksessa raamattu ohjeistaa antamaan naiselle abortoitavaa myrkkyä, jos lapsi abortoituu niin se ei ollut aviomiehen lapsi, ja jos lapsi säästyy niin se on aviomiehen siittämä. Tästä tarinasta voisi päätellä, että ainakaan kaikissa tapauksissa Jahve ei suinkaan vastusta lapsen abortointia.
Mainitaanpa missä kohtaa Raamatussa tällainen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun juuri kirjoitin että jospa ihmiset opettelisi käyttämään sitä.
Osa ei kuitenkaan opi. On paljon parempi, että näille ihmisille on abortti "ehkäisykeinona" kuin että nämä ihmiset saavat lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja samalla tavalla jos joku kristitty vastustaa sitä, että lainsäädäntö tunnustaa kaikkien, myös syntymättömien, ihmisten oikeuden elää, voi kysyä että eikö hän usko jokaisen olevan Jumalan kuva ja uskooko hän että Jeesus hyväksyy pienten lasten tappamisen kohtuun.Raamattu ei aborttiin kommentoi muuta kuin yhdessä kohdassa, eli tarinassa jossa aviomies epäilee vaimonsa kantavan toisen miehen lasta. Tässä tapauksessa raamattu ohjeistaa antamaan naiselle abortoitavaa myrkkyä, jos lapsi abortoituu niin se ei ollut aviomiehen lapsi, ja jos lapsi säästyy niin se on aviomiehen siittämä. Tästä tarinasta voisi päätellä, että ainakaan kaikissa tapauksissa Jahve ei suinkaan vastusta lapsen abortointia.
Mainitaanpa missä kohtaa Raamatussa tällainen on.
En tiedä suomeksi mikä kohta tuo on Raamatussa, mutta englanniksi löytyy näin: Law and the Prophets. The first five books constitute the Law (containing many proscriptions described by Moses) and then this is followed by the Prophets (containing many more books from Joshua onwards). The fourth book of the Law is Numbers, and it contains the Test for an Unfaithful Wife.
Heidi Hautala kertoi joku aika sitten abortinvastustamisen koneistosta Euroopassa, joka saa rahoitusta Yhdysvalloista ja Venäjältä. Tähän mennessä 50 miljoonaa euroa. Puhutaan ihan tietoisesta globaalista kampanjoinnista. Joku hyötyy siitä, että naiset saadaan alistettua ja heidän itsemäärämisoikeuttaan rajoitetaan.
Ohiossa republikaanit kampanjoivat pakollisen äitiyden puolesta: https://www.salon.com/2018/11/21/ohio-republicans-declare-motherhood-ne…
Trump on juuri rajoittanut 62 miljoonan naisen ehkäisyn saantia; https://www.plannedparenthood.org/about-us/newsroom/press-releases/trum…
Just tänään luin uutisen siitä, että ainakin yksi abortinvastustajien korkeamman tahon nainen oli mölöyttänyt uutisissa, että ehkäisy on tarkoitus saada laittomaksi Yhdysvalloissa/heidän osavaltiossaan.
Olkaa naiset todella, todella huolissanne näistä muumiojäänteistä, joille nainen on hallittava esine ilman tahtoa.
Nämä samat tahot vouhkaavat suu vaahdossa samaan aikaan islamisaatiosta ja miten hirveää naisten alistamista se on. LOL.
https://rewire.news/article/2019/05/08/in-alabama-an-anti-choice-protes…
Laitaoikeiston pro-life meininkiä 🤪