Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kivulias synnytys ja kiireinen anestesialääkäri - huh huh...

Vierailija
22.05.2006 |

Enpä osannut omassa synnytyksessäni varautua siihen, että anestesialääkäri ei ehkä pääsekään paikalle silloin kun spinaalin tarvitsisin. Näin kävi. Oli ns suunniteltu kätilön kanssa että kun olen n 8 cm auki niin laitetaan spinaali, jotta ponnistaminen olisi mahdollisimman siedettävää (aiemmassa synnytyksessäni vaikea ponnistus josta traumat)... Kärvistelin 8 sentissä mielettömissä tuskissa niin sanottiin että anestesialääkäri on joutunut sektioon eikä tiedetä milloin tulee vai ehtiikö tulla ollenkaan... Voi taivas. Olin varma että kuolen. Kätilöt ilmoittivat tuon asian vieläpä erittäin töykeästi. Itkua väänsin. Mutta kuinka ollakaan, anestesialääkäri ehtikin sitten jonkin ajan päästä kuitenkin tulla laittamaan spinaalin (ja se laitettiin mulle vielä myöhemmin uudelleen...). Mutta todellakin, ei voi olla 100-varma että lääkäri ehtisi puudutuksia laittamaan!!! Tätä en osannut ottaa huomioon kun menin synnyttämään.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tiennytkään että synnytyksessä käytetään spinaalipuudutusta. Miten siinä voi ponnistaa, kun kroppa on ihan tunnoton?

Vierailija
2/7 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voin sanoa että siinä on sellainen jännä tunto jäljellä, en osaa selittää tarkemmin..kipua ei tunne millään lailla, mutta ruumiinsa kyllä tuntee.. siitä synnyttämisestä en osaa sanoa mitään, mutta kyllä sitä käytetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että kassallakin on aina sua varten odottamassa myyjä ettei tarvi jonottaa jos on ruuhkaa...??

Vierailija
4/7 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se kesti yli 11h. Seuraavissa ei ehtinyt vaikka oli sairaalassakin 4h.

Vierailija
5/7 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti sit pahin vaihe vaihe hoitaa ilman mitään kivunlievityksiä kun toi spinaali loppu ennen aikojaan.

Vierailija
6/7 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni joku kätilö sanoi, että anestesialääkäriltä menee 10 min tulla, mutta sekin oli jo liian pitkä aika.

Ei näin jälkeenpäin haittaa lainkaan. Olen iloinen että synnytin täysin luonnollisesti.

Vierailija
7/7 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en saanut epiduraalia kun anestesialääkäri ei sitä uskaltanutkaan sairauteni takia pistää. Kovasti oli pahoillaan tilanteesta, samoin kätilö. Minulle jäi ihan hyvä mieli heidän suhtautumisensa ansiosta vaikka kivut oli kovat eikä niihin lievitystä tullut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän