Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoret ja keski-ikäiset opiskelemaan tai töihin - Yli 55-vuotiaat pitkäaikaistyöttömät perusrahalle!!!

Vierailija
09.05.2019 |

Tässä on mielestäni järkevä idea yhteiskunnalle - mitä niitä iäkkäitä pitkäaikaistyöttömiä siellä kortistossa roikottaa, kun ei kerran töitä ole nuoremmillekaan. Sitten jos jotenkin ihmeellisesti saavat töitä, voi perusrahan lopettaa.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanteellinen tavoite, mutta mistäs kaivat työ- ja opiskelupaikat niille kaikille nuorille ja keski-ikäisille. 

Opiskelu maksaa myös yhteiskunnalle, mistä tulee rahat? Opiskelu maksaa yhteiskunnalle?

Tietysti maksaa. Mutta se opiskelija voi maksaa opintonsa takaisin verorahoina, jos opintojen avulla työllistyy eläkeikään saakka. 

Tottahan toki voi maksaa takaisin veroina, jos sitten työllistyy. Kaikki kun eivät työllisty. Lisäksi siihen asti kun vielä opiskelee, jonkun pitää maksaa se.

Tietenkään ei työllisty oikeassa maailmassa. Puhuinkin tuosta ihannemaailmasta, jossa kaikki nuoret ja keski-ikäiset saisivat opiskelu- ja työpaikan. Ne opiskelut maksaisi verotuloilla luonnollisesti ne, jotka jo ovat työelämässä. Niinhän se nykyisinkin menee. 

Vierailija
22/52 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

55+ joutavat kaikki eläkkeelle. Vanhaa nahkaa ja hajoavaa lihaa. Työt nuorille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 56-vuotias ja mielelläni jäisin eläkkeelle, koska olen niin vanha, mutta en vain pääse. Toisaalta en sitten tiedä, kuka maksaisi kaikkien meidän eläkeläisten kulut, kun tosi vanhojakin on aika paljon, eikä heille riitä hoitajia. 

Itselläni laskennallinen eläkeikä on 67 vuotta eli näin päättäjät ovat viisaudessaan päättäneet.

Toisaalta nuorten kyllä nyt pitäisi tehdä niitä lapsia enemmän, että tulisi niitä veronmaksajia.

Miksi tekisivät kun ei ole vakituisia työpaikkoja. Lisäksi palkalla pitäisi myös pystyä elämään ilman mitään tukia.

Ihan samanlaista vitkuttelua se on ollut silloin, kun non 55-vuotiaat ovat saaneet lapsia. Joillakin on ehkä vielä yli 10-vuotiaita lapsia elätettävänä tuossa iässä. On pitänyt tinkiä monesta asiasta, jotta pystyisi lapset kasvattamaan.  EI ole ollut meilläkään vakituisia työpaikkoja.  Lähes kaikki yli 55-vuotiaat, jotka eivät ole eläkkeellä, ovat tottuneet kitkutteluun ja pätkätöihin. Tämä on ollut totta jo tosi pitkään.   

Kuitenkin on uskallettava ottaa riskejä.....

Ne on niitä omia valintoja jos haluaa pätkätyö- ja tukielämään keski-ikäisenä lapsia pukata. Mikään pakko se ei ole, vaan oma valinta.

Ei todellakaan ole ollut oma valinta, vaan köyhät lähtökohdat. Kyllä ikävä kyllä olen pätkätöiden uhri ollut koko elämäni.  En  taas vaikean sairauden takia saanut lapsia aiemmin ja jouduin vielä maksamaan hoidoista aika paljon.  Lapsikin tuli maksamaan ja ikävä kyllä näitä hoitoja joutuu ottaman tosi monet ja nuorenakin. Ei ole oma valinta, vaikka niin luulet. 

Vierailija
24/52 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terästäisin ideaa sillä, että KAIKILLE esim. 55+ vuotiaille työelämässä tai sen ulkopuolella oleville tarjottaisiin mahdollisuus eläkkeelle siirtymiselle. Ei tietenkään täydelle eläkkeelle, mutta aika lähelle kai sitä. Ikä ei ole niin tiukka tässä, sitä voitaisiin vähän säätää.

Näin vanhat pääsisi huilaamaan ja nuoremmille vapautuisi HUIKEA MÄÄRÄ työpaikkoja, joihin työttömät voitaisiin sitten palkata. Kasvaneet eläkekulut kuitattaisiin pienentyneillä sosiaalikuluilla, kun kortistot tyhjenisivät lähes kokonaan.

Voisiko tässä olla ratkaisu 1) työttömyyteen, 2) kasvavan sossujonon purkamiseen ja 3) yleiseen yhteiskunnan & työelämän pahoinvoitiin?

tämä! Muttakun ne työttömät eivät mene töihin. kun työttömyyteen on totuttu niin ei enää ole paluuta työelämään kuin erittäin harvalla. työtön ei yritä eikä viitsi joten tyhjä idea. Äkkiä työttömäällä kesä pilalla jos aletaan työstä puhumaan, työtön on  muiden vapaa-aikaa imevä loinen

Kauanpa menikin ennen kuin joku idiootti tuli taas jauhamaan tätä samaa p'skaa. Se siitä järkevästä keskustelusta sitten. 

Vierailija
25/52 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinäkään ole ikuisesti nuori, ikävä kyllä. Pian olet vanhaa haisevaa lihaa.

Vierailija
26/52 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ideana hyvä, mutta 55v ei ole vielä liian vanha töihin. Hänellä on työaikaa jäljellä vielä n. 7 vuotta.

Tietenkin kortissa roikkuneet 55 ilman muuta eläkkeelle.

55 vuotiaalla on kyllä 10 vuotta vielä eläkeikään jäljellä. Olen itse 55v ja alin eläkeikä 65v ja suosituseläkeikä 67v eli 12 vuotta sinne.

Vierailija
27/52 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 56-vuotias ja mielelläni jäisin eläkkeelle, koska olen niin vanha, mutta en vain pääse. Toisaalta en sitten tiedä, kuka maksaisi kaikkien meidän eläkeläisten kulut, kun tosi vanhojakin on aika paljon, eikä heille riitä hoitajia. 

Itselläni laskennallinen eläkeikä on 67 vuotta eli näin päättäjät ovat viisaudessaan päättäneet.

Toisaalta nuorten kyllä nyt pitäisi tehdä niitä lapsia enemmän, että tulisi niitä veronmaksajia.

Miksi tekisivät kun ei ole vakituisia työpaikkoja. Lisäksi palkalla pitäisi myös pystyä elämään ilman mitään tukia.

Ihan samanlaista vitkuttelua se on ollut silloin, kun non 55-vuotiaat ovat saaneet lapsia. Joillakin on ehkä vielä yli 10-vuotiaita lapsia elätettävänä tuossa iässä. On pitänyt tinkiä monesta asiasta, jotta pystyisi lapset kasvattamaan.  EI ole ollut meilläkään vakituisia työpaikkoja.  Lähes kaikki yli 55-vuotiaat, jotka eivät ole eläkkeellä, ovat tottuneet kitkutteluun ja pätkätöihin. Tämä on ollut totta jo tosi pitkään.   

Ne on niitä omia valintoja jos haluaa pätkätyö- ja tukielämään keski-ikäisenä lapsia pukata. Mikään pakko se ei ole, vaan oma valinta.

Ei todellakaan ole ollut oma valinta, vaan köyhät lähtökohdat. Kyllä ikävä kyllä olen pätkätöiden uhri ollut koko elämäni.  En  taas vaikean sairauden takia saanut lapsia aiemmin ja jouduin vielä maksamaan hoidoista aika paljon.  Lapsikin tuli maksamaan ja ikävä kyllä näitä hoitoja joutuu ottaman tosi monet ja nuorenakin. Ei ole oma valinta, vaikka niin luulet. 

Omia valintoja: opiskelu tai opiskelematta jättäminen sekä lisääntyminen. Muu on pelkästään selittelyä.

Vierailija
28/52 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuun sitten haudan takaa katsomaan, kun sinä mätänet ja nuoret vie sun työpaikat. Olet pian entisen päivän nuori, etkä kelpaa kenellekään. Luuletko tosiaan olevasi ikuisesti nuori?

Vierailija
29/52 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terästäisin ideaa sillä, että KAIKILLE esim. 55+ vuotiaille työelämässä tai sen ulkopuolella oleville tarjottaisiin mahdollisuus eläkkeelle siirtymiselle. Ei tietenkään täydelle eläkkeelle, mutta aika lähelle kai sitä. Ikä ei ole niin tiukka tässä, sitä voitaisiin vähän säätää.

Näin vanhat pääsisi huilaamaan ja nuoremmille vapautuisi HUIKEA MÄÄRÄ työpaikkoja, joihin työttömät voitaisiin sitten palkata. Kasvaneet eläkekulut kuitattaisiin pienentyneillä sosiaalikuluilla, kun kortistot tyhjenisivät lähes kokonaan.

Voisiko tässä olla ratkaisu 1) työttömyyteen, 2) kasvavan sossujonon purkamiseen ja 3) yleiseen yhteiskunnan & työelämän pahoinvoitiin?

Työnantajatkin tykkäisi kun kaikista isopalkkaisin porukka jäisi suureksi osaksi eläkkeelle ja tilalle tulisi samoihin hommiin vetreää väkeä pienemmällä liksalla (pienemmät ikä- ja kokemuslisät).  EIKÖ NIMENOMAAN TÄMÄ OLISI SITÄ KILPAILUKYVYN PARANTAMISTA ja kaikenlisäksi vielä tavalla, jossa kaikki voittaisi ainakin jossain määrin jotain?

Vierailija
30/52 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omia valintoja: opiskelu tai opiskelematta jättäminen sekä lisääntyminen. Muu on pelkästään selittelyä.

No sinähän sen paremmin tiedät. Minä tiedän oman tilanteeni, enkä kyllä itse valinnut yhtään tilannetta. Sairautta ei voi valita, se ikävä kyllä tulee valitsematta.  

Vierailija
31/52 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ideana hyvä, mutta 55v ei ole vielä liian vanha töihin. Hänellä on työaikaa jäljellä vielä n. 7 vuotta.

Tietenkin kortissa roikkuneet 55 ilman muuta eläkkeelle.

55 vuotiaalla on kyllä 10 vuotta vielä eläkeikään jäljellä. Olen itse 55v ja alin eläkeikä 65v ja suosituseläkeikä 67v eli 12 vuotta sinne.

Älkää hirttäytykö liiaksi tuohon 55v ikärajaan. Kuten mainitsin niin se oli esimerkki ja olisi kyllä säädettävissä optimaalisemmaksi jos niin halutaan.

Vierailija
32/52 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajatkin tykkäisi kun kaikista isopalkkaisin porukka jäisi suureksi osaksi eläkkeelle ja tilalle tulisi samoihin hommiin vetreää väkeä pienemmällä liksalla (pienemmät ikä- ja kokemuslisät).  EIKÖ NIMENOMAAN TÄMÄ OLISI SITÄ KILPAILUKYVYN PARANTAMISTA ja kaikenlisäksi vielä tavalla, jossa kaikki voittaisi ainakin jossain määrin jotain?

No kun ei auta, kun pitää olla tietyt pätevyydet. Erikoislääkärinäkään ei voi toimia suoraan peruskoulusta päässyt. 

Vierailija
33/52 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä katkeruus? Olen jo - ja eläkkeellä. Jokaisen pitäisi ymmärtää realiteetit. Maailma muuttuu.

Vierailija
34/52 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun ei auta, kun pitää olla tietyt pätevyydet. Erikoislääkärinäkään ei voi toimia suoraan peruskoulusta päässyt. 

Erikoislääkäri on kohta keski-ikäinen valmistuttuaan eli vanha mikä vanha, ei kun eläkkeelle heti.  Peruskolusta suoraan lääkäriksi niin päästään näistä väestöongelmista.

Vierailija
35/52 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä katkeruus? Olen jo - ja eläkkeellä. Jokaisen pitäisi ymmärtää realiteetit. Maailma muuttuu.

Mäkin oon ollut eläkkeellä jo 30-vuotiaasta lähtien. 

Vierailija
36/52 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaapa kahdesti, jäisinkö eläkkeelle, joka olisi noin 1400 e/kk brutto, kun palkkani on nyt noin 4000 e/kk brutto? Ja sama tilanne monilla noin 57v ikäisillä.

Vierailija
37/52 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se, että juuri 55+ porukka on maan ahneinta p-askasakkia. Pakkoeläke olisi hyvä oppi näille kaiken saaneille ja kaiken ahnehtineille kermaperseille.

Vierailija
38/52 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvaapa kahdesti, jäisinkö eläkkeelle, joka olisi noin 1400 e/kk brutto, kun palkkani on nyt noin 4000 e/kk brutto? Ja sama tilanne monilla noin 57v ikäisillä.

Ahneelle on ripulinen loppu. Ehkä sinullakin. Karma.

Vierailija
39/52 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahneelle on ripulinen loppu. Ehkä sinullakin. Karma.

Kouluttaudu jollekin hyvälle alalle, jolla tienaa hyvin (lääkäri, lakimies). Heillä on hyvä palkka. Saat heti tuon 4.000 vähintään kuussa. Kuule se on nyt sun oma valinta. 

Vierailija
40/52 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iästä riippumatta työkyvyttömät työttömät myös eläkkeelle. Nyt esim. minua roikotetaan työttömänä aktiivimallin leikkaamalla työmarkkinatuella, vaikka jokainen tietää, että olen liian sairas useamman diagnoosin vuoksi töihin. Rajoittuneisuus ei ole pelkästää työnteossa, vaan koko elämä ylipäätään on vaikeutunut sairauksien myötä. Mutta ei, lääkärit eivät tee eläkepapereita, koska olen kuulemma liian nuori. Samalla kun myöntävät, etten tule työllistymään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan