Peilistä näyttää hyvältä ja kuvissa he.lvetin rumalta.
Minusta ei ole saanut ottaa kuvia moniin vuosiin. Rakastan silti katsoa itseäni peilistä. Uskomatonta miten peili voi vääristää niin paljon.
Kommentit (27)
En tiedä mikä vääristää. Itsekin näytän peilistä sangen komealta ja charmantilta, mutta kuvissa aina jotenkin pliisulta. Toisaalta tosielämän puolella huomiota tulee ja toisinaan jopa naisväen silmät muljahtelevat mukavasti ensikohtaamisilla.
Itse näytän peilistä mielestäni ok:lta, kuvissa taas vaihdellen hirvittävältä tai jopa yllättävän hyvältä. Ehkä totuus on jossain näiden välimaastossa.
Sama. Peilistä katson itseäni niin pidän itseäni komeana mutta jos vaikka ottaisin selfien tai joku ottaisi kuvan minusta niin näytän rumalta jolla on typerä ilme ja naamataulu.
Kuvat vääristää, jos oikeasti haluat hyvän kuvan nii käy ammatti valokuvaajalla ottamassa
Mieheni on tosi komea. Jostakin syystä aina kuvissa kasvot näyttää uupuneelta ja vihaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Kuvat vääristää, jos oikeasti haluat hyvän kuvan nii käy ammatti valokuvaajalla ottamassa
Miten se ammatinkäyminen tähän vaikuttaa???
Sama homma... Uskon että kuvissa näkyy totuus - valitettavasti.
Olen saanut aina paljon kehuja ulkonäöstäni ja saan niitä edelleen näin 42-vuotiaana. Isossa kaveriporukassani minä olen aina se kenelle miehet tulevat juttelemaan ja saan esimerkiksi paljon kaikenmaailman ”terveisiä” esim. vanhoilta koulukavereilta. Mutta kuvissa näytän ihan kauhealta, selkeästi porukan pliisuimmalta.
Mutta olisko se jokin juttu sitten olemuksessa tai jossain ihmeen karismassa, en osaa itsekään sanoa. Mutta kuvausta välttelen koko ajan ja inhoan yhteiskuvien ottamista ja kun ne kaikki menevät jonkun toimesta kuitenkin nettiin. En viitsi asiasta kavereille mainita, kun kuulostaa niin pikkumaiselta. Samapa tuo toisaalta...
Vierailija kirjoitti:
Kuvissa näkyy hyvin pieni osa totuudesta. Vain se yksi hetki, vain se tietty kuvakulma. Tottakai peili kertoo enemmän.
Tunnen yhden naisen mikä on luonnossa tosi kaunis ja kaikki miehet kuolaa sen perään, mutta kuvissa näyttää aina jotenkin oudolta??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvissa näkyy hyvin pieni osa totuudesta. Vain se yksi hetki, vain se tietty kuvakulma. Tottakai peili kertoo enemmän.
Totta. Lohdutukseksi voin muistuttaa, että supermalleistakin otetaan aivan kymmeniä ellei satoja otoksia, joista vain parhaimmat julkaistaan.
M kirjoitti:
Tunnen yhden naisen mikä on luonnossa tosi kaunis ja kaikki miehet kuolaa sen perään, mutta kuvissa näyttää aina jotenkin oudolta??
Hei, se olen minä!!
Minäkin olen muiden mielestä kaunis ja itsenikin mielestä, mutta silti vain harvat kuvat onnistuvat.
Vanhempani ovat aina ihan yhtä hyvännäköisiä niin kuvissa kuin luonnossakin, mutta minä en kuvissa. Harmittaa aina.
Mulla sama! Kuvissa aina ihan kamala suohirviö, mutta sitten esim. videoissa paremman näköinen ja enemmän ”oman itseni”.
Itse koen että se kuva on valitettavasti totuus. Peilistä sitä katsoo itseään aina vaistomaisesti edullisesta kulmasta, ja ilmeenkin säätää sen mukaan miltä se peili näyttää. Valokuvissa mulla ainakin ilme on usein ihan myrtynyt ja v-mäinen, kun se on mun perusilme. Sen sijaan kun menen peilin eteen niin heti kun huomaan sen surkean ilmeen, automaattisesti korjaan sen surkean ilmeen iloisemmaksi. En vaan osaa tehdä sitä ilman peiliä, tulee outoja tekovirnistyksiä jos yritän.
Syy: olemme tottuneet peilikuvaamme ja siksi ei-peilikuvana itsemme näyttävä valokuva näyttää omaan silmään oudolta ja väärältä.
Vierailija kirjoitti:
Syy: olemme tottuneet peilikuvaamme ja siksi ei-peilikuvana itsemme näyttävä valokuva näyttää omaan silmään oudolta ja väärältä.
Mutta miten selität jos muutkin ihmettelevät kuinka oudolta henkilö näyttää kuvissa, ei yhtään samalta kuin tosielämässä?
Minä näytä kuvissa todella hyvältä, suorastaan kaunottarelta, mutta totuus on ihan toista. En ymmärrä miten kuvat voivat niin vääristää totutta vaikka ei ole mitään filttereitä käytössä? Tämän takia en halua juurikaan ottaaa kuvia itsestäni.
Mulla taas vaihtelee. Mulla on luonnostaan tummat piirteet ja moni on niistä kehunnutkin mutta sitten joissain kuvissa olen tosi pliisun näköinen kun taas joissain kunnon karvamörkö. Kyllä omat symmetriset piirteet on aina samat mutta kulmakarvat, silmät ja huulet näyttää erilaisilta. Kampaamon peilissä kasvot näyttääkin todella leveältä.
Eiköhän ne ole ne kuvat jotka enemmän vääristää.