Millaiset asumiskulut olisivat sinulle maksimi jos palkkasi olisi 1750 eur käteen?
Kommentit (18)
No mun palkka on nykyään suunnilleen tuon ja maksan nyt 650+sähköt. Jonkin verran kalliimpaankin olisi varaa näillä tuloilla, kun olen asunut tässä samassa pienemmilläkin tuloilla.
Onko puoliso jakamassa kuluja vai ihan yksin?
Itsellä 700e ja suunnilleen samat tulot. Harrastan ja matkustelen, eli jää vielä säästöönkin.
Pauttiarallaa 80% kuten nykyiselläänkin, eli nopeasti laskettuna pauttiarallaa 1400 eur.
Minulla on netto 1880 euroa ja asumiseen menee minun tuloista 650 euroa. Toinen 650 euroa sitten mieheltä, jonka netto n. 2000 euroa. TUo 1300 euroa kattaa myös lämmityksen, veden ym. asumisen kulut.
380e/kk mulla on parempaakin käyttöä rahalle. Kipuraja on 450e mutta sen pitää sitten oikeasti olla hyvällä paikalla tai muuten tosi hyvä.
Noh, nykyiset tuloni ovat 950e ja vuokra 650e. Eli kyllä noilla tuloilla voisi maksaa vaikka tonnin vuokraa.
Minulle maksimi noilla tuloilla olisi 250e kk. Varmaankaa sellaista asuntoa ei lötyisi, mutta tuskinpa tulisin toimeen jos asuminen olisi kallimpaa.
Täältä päin ei saa kunnollista asuntoa alle 600e/kk, joten se on ehdoton minimi vuokralle. Maksimi olisi noilla tuloilla 850-900e riippuen asunnon sijainnista ja muista puolista.
Vierailija kirjoitti:
Onko puoliso jakamassa kuluja vai ihan yksin?
Yksin. Ja tarkoituksena on säästää mahdollisimman paljon.
Eipä taida porukka budjata pääkaapunnissa. Noilla suolarahoilla ei täältä saa mitään :o
On juurikin tuo ja tuntuu, että tämä.vajaa 500e vesilaskuineen, vuokrineen on maksimi.
About 700. Mulla on nettopalkka 1700€/kk ja maksan vuokraa 670 + muut laskut eli sähkö, puhelin, netti ja terapia. Jos en maksais terapiasta 100-170€/kk niin voisin maksaa vuokraa varmaan 800€.
Mulle tulee aika tasan tarkkaan tuo summa, ja asumiskulut ovat 730 euroa/kk + 50 euroa sähkö/kk. Hyvin pystyn maksamaan laskut, ruoat, matkustelun, harrastukset, auton vakuutuksineen. Asun yksin, eikä mulla ole lemmikkejä, joten pystyn pitämään hyvin budjetin kasassa.
Tuostahan jää helposti 1000e/kk säästöön.