Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sopiva vastuu seurustelukumppanin lapsesta?

Vierailija
08.05.2019 |

Olemme olleet yhdessä mieheni kanssa kolme vuotta, seurustelemme tiiviisti mutta asumme eri kodeissa. Vietämme aikaa miehen pojan kanssa joka toinen viikonloppu. Tykkään pojasta kovasti ja viihdyn hänen kanssaan. Vietämme lomiakin yhdessä. Poika on vasta 7-vuotias. Minua vaivaa se etten tiedä mikä on minun vastuuni hänestä. Minulla on omiakin lapsia ja suhtaudun kaikkiin lapsiin lämpimästi, olen luonteeltani lapsirakas ja äidillinen. Nyt tämä poika toi minulle äitienpäivälahjan ja perusteli että antaa sen kun emme tapaa äitienpäivänä, hän on silloin oman äitinsä kanssa. Olen myös alkanut epäillä että ehkä hänellä on äidin kotona hieman vaikeaa ja varmaan hän etsii minusta nyt jonkin verran äidillisyyttä. Minua on alkanut ahdistaa, kun olen pitänyt seurustelua miehen kanssa lähinnä aikuisten kevyenä seurusteluna. Vastuuntunne tästä suloisesta pikku pojasta painaa tunnetasolla. Haluaisin tavata pojan äidin ja jutella pojan asioista, mutta en ole koskaan tavannut hänen äitiään. Hänellä oli tosi riitainen ero pojan isästä. Olen yrittänyt puhua asiasta miehen kanssa, mutta ero on niin kipeä että hän on todella vähäpuheinen. Mies on minusta hyvä isä mutta ei oikein näitä naisten tunneasioita tunnu käsittävän. En halua pistää nokkaani asioihin joihin se ei kuulu, mutta tuntuu kummalliselta olla läheinen jonkun lapsen kanssa, kun virallinen titteli sitten suhteessa häneen on kai lähinnä isän tyttöystävä ja oikeudet nollassa. Onko kenelläkään vastaavaa tilannetta? Onko mitään vertaistukea. Tunteeni myllertävät.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se lahja oli? Mietin vain, että mitä 7v ostaa yksin kaupasta ja millä rahalla (toki voi olla omat rahat, mutta ainakaan meillä 7v ei saa ottaa rahoja mukaan kouluun tms.). Ettei vain äiti olisi ohjeistanut olemaan kohtelias, ja sinä koet sen nyt niin, että lapsella on huono suhde äitiin ja sinun satunnaiset viikonlopputapaamisesi ovat lapselle ensiarvoisen tärkeitä.

Todennäköisesti lapsi ja äiti haluavat vain kohteliaasti muistaa, ei siinä ole mukana yhtään mitään sen enempää. Paitsi että ehkä vihjaus siihen, että antaisit isälle ja pojalle yhteistä aikaa, eivät he sinua tarvitse.

lapsi teki lahjan itse meillä ollessaan, en usko että hänen äitinsä tietää siitä. Ap

Vierailija
22/23 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se lahja oli? Mietin vain, että mitä 7v ostaa yksin kaupasta ja millä rahalla (toki voi olla omat rahat, mutta ainakaan meillä 7v ei saa ottaa rahoja mukaan kouluun tms.). Ettei vain äiti olisi ohjeistanut olemaan kohtelias, ja sinä koet sen nyt niin, että lapsella on huono suhde äitiin ja sinun satunnaiset viikonlopputapaamisesi ovat lapselle ensiarvoisen tärkeitä.

Todennäköisesti lapsi ja äiti haluavat vain kohteliaasti muistaa, ei siinä ole mukana yhtään mitään sen enempää. Paitsi että ehkä vihjaus siihen, että antaisit isälle ja pojalle yhteistä aikaa, eivät he sinua tarvitse.

lapsi teki lahjan itse meillä ollessaan, en usko että hänen äitinsä tietää siitä. Ap

No se selittää kaiken. Lapsi kokee, että hänen täytyy jotenkin hyvitellä sinua ja koska lapsi joutuu luonasi olemaan paljon yksin (sinä keskityt lapsen isään), niin hän sitten teki lahjan. Se mieshän kaikesta päätellen pitää sinua jonkinlaisena piikana, jos viikonlopuiksi tulee täysihoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se selittää kaiken. Lapsi kokee, että hänen täytyy jotenkin hyvitellä sinua ja koska lapsi joutuu luonasi olemaan paljon yksin (sinä keskityt lapsen isään), niin hän sitten teki lahjan. Se mieshän kaikesta päätellen pitää sinua jonkinlaisena piikana, jos viikonlopuiksi tulee täysihoitoon.

Mistä näin päättelet? Omasta päästäsi taisit nyt keksiä nämä mieheen keskittymiset ja täyshoidot. Ollaan ihan kunnon ihmisiä joten lasten ehdoilla ollaan kun heitä on paikalla. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä