Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ohhoh! Huoltoyhtiö veloittaa kaikilta koiranomistajilta erikseen, jos

Vierailija
08.05.2019 |

omistaja ei ole paikalla, kun käyvät tekemässä viiden minuutin homman ilmoittamanaan päivänä. Eivät myöskään halua sopia tarkempaa aikaa, vaan tulevat neljän tunnin haarukalla.

Jos omistaja ei ole kotona, niin eivät tule ollenkaan, vaan tulevat joku toinen kerta ja veloittavat tästä erikseen, vaikka muuten homma on ilmainen.

Meneekö ihan oikein? Ja tähänkö on oikeasti tultu, kun ihmisillä on koiria ihan väärissä käsissä? Opetelkaa kouluttamaan ne koiranne, niin ei tarvitse meidän kaikkien muidenkin koiranomistajien kärsiä ja olla puoli päivää kotona ihan turhaan.

Järjetöntä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veloittaa mistä? Siis että huoltomies käy katsomassa jonkun putken, säädön tai muun pikkuhomman?

Kyllä mun tuttuni hommasi aina koiralleen hoitajan tai hoitopaikan, jos oli tällainen tiedossa.

Vierailija
2/18 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä viestistä mitään.

Huoltoyhtiö ei ole verovirasto, joka voi määrätä muille maksettavaa omalla päätöksellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyseessä vuosittainen pikkuhomma. Kaikilla koirilla oltava omistajat heidän ilmoittamanaan aikana paikalla, tai vaihtoehtoisesti sopivat erillisen käynnin, josta myös veloittavat erikseen.

Ap

Vierailija
4/18 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen jossa koira oli puolustanut reviiriään ja käynyt huoltomieheen kiinni, onneksi vain vaatteisiin.

Tässä tapauksessa asukas oli ilmoittanut että asunnossa on koira, mutta asuntoon voi mennä omin päin.

Ehkä tälläisten tapausten takia halutaan, että asukas on aina itse paikalla.

Vierailija
5/18 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan mitään normaalia vastiketta enempää veloiteta taloyhtiön toimista, vaan huolto hoidetaan silloin, kun löytyy yhteinen aika huollolle ja minulle, jolloin olen kotona tai lemmikit hoidossa. Oletko jättänyt ilmoittamatta lemmikeistä useasti ja ovat nyt kyllästyneet tähän? Ole vuokranantajaan tai taloyhtiön hallitukseen yhteydessä, riippuen oletko vuokralla vai omassa.

Vierailija
6/18 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ehkä heillä on sitä muutakin hommaa. Tottakai velottavat kun koko taloyhtiötä ei voi hoitaa samalla vaan pitää juosta eläinten omistajien pillin mukaan.

Vierailija
7/18 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tuo sama, kun tulivat vaihtamaan ilmanvaihtokoneen suodattamia. Sillä erolla että koiranomistajan tuli varata tähän toimitukseen kaksi kokonaista arkipäivää, klo. 8-16.

Muutin sittemmin pois. 

Vierailija
8/18 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi käytäntö koskee koko taloyhtiötä (useampi kerrostalo), ei vain minua. Meillä ei ole aiemmin edes ollut koiraa, joten ei voi siitäkään olla kyse.

Ihmettelen vain tätä uutta käytäntöä, kun kaikilla ei varmasti ole mahdollisuutta muutaman päivän varoitusajalla ottaa montaa tuntia vapaaksi ja olla kotona koiran kanssa.

Minulla onneksi on se mahdollisuus, mutta mitä naapureiden kanssa juteltiin, niin moni on helisemässä.

Kun ei kaikki koirat ole ongelmakoiria tai vartioi reviiriään, mutta tässä nyt laitetaan kaikki koiranomistajat maksamaan, vaikka ongelmia ei olisi.

Ap

Vierailija
9/18 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskulla voi pyyhkiä perseen.

Minun asuntoon tulaan minun kanssa sovittuna aikana, eikä sillä ole mitään tekemistä koiran kanssa.

Vierailija
10/18 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kyseessä vuosittainen pikkuhomma. Kaikilla koirilla oltava omistajat heidän ilmoittamanaan aikana paikalla, tai vaihtoehtoisesti sopivat erillisen käynnin, josta myös veloittavat erikseen.

Ap

Jos huoltoyhtiö ei ole minuutilleen sovittuna aikana paikalla, niin minä kirjoitan heille laskun.

Vierailija
11/18 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi käytäntö koskee koko taloyhtiötä (useampi kerrostalo), ei vain minua. Meillä ei ole aiemmin edes ollut koiraa, joten ei voi siitäkään olla kyse.

Ihmettelen vain tätä uutta käytäntöä, kun kaikilla ei varmasti ole mahdollisuutta muutaman päivän varoitusajalla ottaa montaa tuntia vapaaksi ja olla kotona koiran kanssa.

Minulla onneksi on se mahdollisuus, mutta mitä naapureiden kanssa juteltiin, niin moni on helisemässä.

Kun ei kaikki koirat ole ongelmakoiria tai vartioi reviiriään, mutta tässä nyt laitetaan kaikki koiranomistajat maksamaan, vaikka ongelmia ei olisi.

Ap

Taitaa joku vatipäähuoltoyhtiöyrittäjä testata täällä uutta ideaansa. Laskutus perustuu aina sopimukseen ja jos sopparissa ei lue tuollaista ehtoa. niin siitä ei voi laskuttaa.

Vierailija
12/18 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän tapauksen jossa huoltomies ajettiin pois, kun perheen vauva oli päiväunilla. Jotakin yhteistä näillä.

Vierailija
13/18 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuin kerrostalossa, niin minulla ei ollut koiraa, mutta kotiini ei ole mitään asiaa omilla avaimilla. Sinne mennään vain minun kanssa sovittuna aikana, jolloin olen itse paikalla. Muulloin on turvalukko kiinni, eikä siihen olle huollolla avainta, eikä tule koskaan olemaankaan.

Vierailija
14/18 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koiran voisi laittaa myös portin tai oven taakse omaan huoneeseen siksi aikaa, ja se ei pääse sieltä tervehtimään huoltomiehiä. Mutta sekään ei käy, vaan omistajan on oltava paikalla joka tapauksessa, jos asunnossa on koira. Tätä ihmettelen, kun aiemmin tuo käytäntö on naapureiden mukaan ollut ok.

Tulee mieleen, että noin koirapelkoinen huoltomies on ehkä väärällä alalla, kun lemmikkejä nyt kuitenkin on aika paljon.

Ap

Vierailija
15/18 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ainakaan mitään normaalia vastiketta enempää veloiteta taloyhtiön toimista, vaan huolto hoidetaan silloin, kun löytyy yhteinen aika huollolle ja minulle, jolloin olen kotona tai lemmikit hoidossa. Oletko jättänyt ilmoittamatta lemmikeistä useasti ja ovat nyt kyllästyneet tähän? Ole vuokranantajaan tai taloyhtiön hallitukseen yhteydessä, riippuen oletko vuokralla vai omassa.

Mikään ei kai velvoita ilmoittamaan lemmikeistä yhtään mihinkään?

Vierailija
16/18 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle just ilmoitettiin, että huoltoyhtiö on tulossa 2 viikon aikana jossain vaiheessa tekemään tarkistustyötä ja että lemmikit pitäisi olla silloin poissa tieltä.

Ärsyttää, että eivät voi laittaa MINÄ päivänä ovat tulossa. 

Vierailija
17/18 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Muuten olen kanssasi samaa mieltä, mutta kissaa/koiraa/kania (ehkä jotain muutakin) ei tulisi jättää asuntoon yksin, jos sinne tulee vieras. On kohtuutonta huoltomiehelle joutua stressaamaan eläimen käytöksestä tai mahdollisesta karkaamisesta ja on liikaa eläimelle aiheuttaa stressiä reviirille tunkeutuvasta vieraasta. Vaikka koirasi ei suoraan purisi jalkaan, niin tilanne on stressaava.

Vierailija
18/18 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen monissa eri asunnoissa asunut lemmikkien kanssa eikä koskaan ole ollut ongelmana tuo huolto- tai rakennusmiesten käyminen asunnossamme.

Usein tulee etukäteen lappu, että minä päivänä/ päivinä mahtavat tulla käymään. Aikahaarukka on ollut aina vähintään sen 8h (8-16 välillä), toisinaan jopa koko viikon ajan kaikki arkipäivät (klo 08-16 välillä) saattavat tulla. Lemmikeistä on pyydetty ilmoittamaan ja että saako tulla vaikka omistaja ei ole paikalla.

Meillä vielä isoja koiria, mutta liian kilttejä niin aina aina saanut huoltomiehet tulla heidän aikanaan. Yleensä mennyt oikein hyvin, mutta vain kerran oli kaksi huoltomiestä säikähtänyt koiran kokoa, ja soittivat sitten sopiakseen sellaisen ajan kun olen paikalla. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän