Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan tavannut kokonimikaimaasi?

Vierailija
08.05.2019 |

Miltä tuntui? Onko outoa, että jollain on "sinun nimi"?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on muutamia samalla nimellä. Sukunimi ei kovin yleinen. Myös aiemmalla sukunimellä olevia useita. Toisista/ muista nimistä en tiedä.

Vierailija
42/51 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esiäitini, hän eli 1800-luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täysnimikaima, jolla on täysin sama yrityskin ja kaiken lisäksi samalla toimialueella. 

Tuli ihan sattumalta esille juuri, kun aloin firmalle etsimään asiakkaita. 

Eikä tuo meidän ala ole kovin yleinen.

Vierailija
44/51 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska tämän sukunimisiä on vain minä...olen vaihtanut sukunimeni ihan itse keksittyyn!

Vierailija
45/51 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen, käytiin samaa yläastetta. Tämä toinen oli vuotta nuorempi, mutta tunnettiin yhteisten kavereiden kautta. Hänen lisäkseen tiedän ainakin 5 muuta, joista yksi on ollut kohujulkkis.

Mulla ihan sama juttu.... mesessä meni aina sekaisin meidän nimet, koska mä en ollut suosittu, mutta tämä toinen oli, joten jos joku vahingossa juttelikin kanssani ja paljastuin minuksi.. he suunnilleen halusivat kutsua manaajan pelastamaan heidät. 

(Sori Ot: Hauskaahan tästä tekee, olin sellainen ''sala''kaveri, että piilossa ja muilta salassa, minusta tykättiin ja halusivat suunnilleen joka päivä nähdä. Mutta tuttujen ilmoilla olin kuin ruttoa.. Yksi Elina tykkäsi minusta ja halusi hengata kanssani ja tuolla mesessä jutteli ihan oikeasti minun kanssani. Mutta jos hänen veljensä sai tietää, hän sanoi erehtyneensä henkilöstä. Mutta jos hengattiin ulkona ja hän näki muita luokkalaisia, hän ihan oikeasti työnsi minut jonnekkin piiloon. Kerran olin Elinan luona kylässä, kun Tuomas eli hänen veljensä tuli kotiin kavereiden kanssa. Elina hätääntyi ja viskasi mun kamat pihalle ja sanoi, että he lähtevät nyt kaupunkiin, joten mun pitää lähteä. Tuomaksen kavereista yksi hätääntyi, ettei heillä ole kyytiä kotiin.. Elina sanoi 'Ei me oikeesti lähdetä, haluan vaan ton Hannan pois täältä'

Mutta kun muutettiin pois tämä Elina jatkoi netissä kiusaamistani, vaikka olin vaihtanut nimimerkkiä jne. Että miks halusi hengata kanssani jos ei oikeasti halunnut...??)

Vierailija
46/51 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole, minulla ei ole kokonimikaimaa. Harvinainen sukunimi selittää asiaa.

Sama täällä. Sukunimeni on alle kymmenellä henkilöllä Suomessa.

Vierailija
47/51 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mutta mulla oli luokkakavereina kokonimikaimat. Oli vähän hankalaa opettajille. Piti aina katsoa että kumpaan tyttöön ope katsoo puhuessaan.

Vierailija
48/51 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etunimeni on aivan tuikitavallinen mutta samaa sukunimeä kantaa noin 30 hlöä. Yhtään kokonimikaimaa ei ole tullut vastaan koska sellaisia ei ole.

Vierailija
49/51 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa pikkukaupungissa asuu kokonimikaima, jonka toimiala on osittain sama kuin minun. Muita samannimisiä ei luultavasti Suomessa ole. Ainakaan google ei tunnista. Etunimemme on meidän ikäisillemme melko tavallinen. Sukunimi taas melko harvinainen.

Vierailija
50/51 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vanhalla enkä uudella sukunimellä. Etunimellä ja vanhalla sukunimellä ei löydy ketään tämän nimistä ainakaan netistä, toiseen ja kolmanteen nimeen sitten katsomattakaan. Lähinnä on ihminen, jolla oli etunimi sama mutta yhdellä vokaalilla, ja sukunimeni mutta nen-päätteisenä. Tyyliin minä Liisa Virta, toinen henkilö Lisa Virtanen, paitsi oikea sukunimeni on pidempi ja etunimi harvinaisempi. Olen kyllä tavannut ihmisiä, joilla on kaksi ensimmäistä etunimeäni yhdysnimenä tyyliin Liisa-Maria.

Uusi sukunimi on saksalainen eli varmaan käytössä useammalla kuin vanha, mutta en usko että täyskaimaa silti löytyy, koska etunimeni on suomalainen, maailmalla tunnettu vain yksivokaalisena versiona. Usein porukka yrittää omaanikin ääntää yksivokaalisena.

Vierailija
51/51 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähellä oli.

Minulla on harvinainen etunimi, oman syntymäni jälkeen on kastettu vain vähän yli sata saman nimistä. Sukunimeni on suht yleinen ja törmäsin tyttöön, jolla oli vain yhden kirjaimen heitto sukunimessä. Jännä juttu, sillä hänen lisäkseen en ole tainnut tavata yhtään etunimikaimaa.