Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan tavannut kokonimikaimaasi?

Vierailija
08.05.2019 |

Miltä tuntui? Onko outoa, että jollain on "sinun nimi"?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Sen verran erikoinen sukunimi.

Vierailija
2/51 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enkä usko että sellaista on olemassakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Minun nimisiä on kaikkinensa parisenkymmentä. Toisaalta kokonimikaimani piti tv:ssä talk showta...

Vierailija
4/51 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, mikä on ihmeellistä, koska ilmeisesti mulla on niitä aika paljon.

Vierailija
5/51 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puhunut puhelimessa, oltiin samassa firmassa töissä vähän aikaa. Mulla on vielä suht harvinainen sukunimi. Hän meni sittemmin naimisiin ja vaihtoi sukunimeä. 

Vierailija
6/51 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla paikkakunnalla on yksi. En ole tavannut.

Vierailija
7/51 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tavannut, mutta veljellä on facekaverina mun kokonimikaima.

Vierailija
8/51 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Vaikka tiedän että niitä on, jopa sellaisia joilla on sama toinenkin nimi kuin mulla. Kaikki mun nimet on niin yleisia että itkettäisi jos ei naurattaisi.

Vierailija
9/51 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, ettei niitä ole.

En muuten todellakaan ymmärrä vanhempia, joiden sukunimi on tyyliin Virtanen ja jotka antavat hyvin tavallisen etunimen lapselle. Työelämässä olen sivusta seurannut, mitä hankaluuksia voi tuottaa, kun kunnalla on useampi Mikko Virtanen töissä. Tai jos on olemassa kaksi Minna Korhosta, jotka molemmat ovat esimerkiksi matikanopettajia.

Vierailija
10/51 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Tunnen kaikki tällä sukunimellä olevat ihmiset, yksikään ei ole edes etunimikaimani.

Vierailija
11/51 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi julkkis on mun kokonimikaima paitsi, että hänellä on vielä kolmaskin etunimi, ja se on taas mun serkun etunimi. Julkkiksen toinen etunimi on mun ja mun serkun toinen etunimi. Sukunimi on sama kun mulla. Eli hänen koko nimensä on mun ja mun serkun hybridi. Mutta julkkis ei - Luojan kiitos - käytä oikeaa nimeänsä. Kyllä hätkähdin kun luin, sillä olemme osittain samalla alalla.

Mun isällä on erään tunnetun turvallisuushommissa olevan julkkiksen nimi. Ja se saa aina onnettomuustilanteissa tosi outoja puheluita. On joskus vitsaillut, että mitä jos kuuntelisikin puhelut kokonaan ja vastailisi niihin, eikä heti alkuunsa kertoisi soittajalle tämän erehtyneen henkilöstä. Ei toki tee niin. Mutta aika kauhea skenaario, kun ihmiset ei varmista toisen henkilöllisyyttä tärkeissäkään tai salaisissa puheluissa. Isälläni on tosi yleinen nimi, että näitä vikapuheluja menee varmasti muillekin.

Vierailija
12/51 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entinen sukunimi on tosi harvinainen ja ärsyttävä, toivoin aina pääseväni eroon siitä. Nyt minulla on helpompi nimi ja samalta isolta työpaikaltakin löytyy kolme kaimaa (tosin kaikkia etunimiä en heiltä tiedä). Olen niin tyytyväinen.

Vierailija
13/51 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, minulla ei ole kokonimikaimaa. Harvinainen sukunimi selittää asiaa.

Vierailija
14/51 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietääkseni. Enkä tiedä onko meillä sama toinen nimi, epäilen että ei. Googlella olen löytänyt yhden etunimi-sukunimikaiman. Hän asuu Hämeenlinnassa ja minä Kouvolassa.

Vierailija
15/51 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yksi jolle ei löydy kaimaa. Sukunimi on niin harvinainen että meitä on 5 suomessa ja kaikki sukulaisia. olen ainut nainen tällä sukunimellä.

Vierailija
16/51 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaima on stand up-koomikko, en tosin oo henk koht tavannut.

Toinen kaimani on 3-vuotias, lehtijutusta luin.

Vierailija
17/51 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Luulin pitkään, ettei minulla olisi kokonimikaimaa, mutta Google tiesi kertoa muuta.

Vierailija
18/51 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole. Luulin pitkään, ettei minulla olisi kokonimikaimaa, mutta Google tiesi kertoa muuta.

Tai siis näin olikin, mutta yhdellä 90-luvun lopulla syntyneellä on sama nimi kuin minulla. 

Vierailija
19/51 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden Nina Simosen, ja totesin joskus että vanhempasi taitavat tykätä jatsista. Eivät kuulemma ole ainoat, kaimoja piisaa, hankala oli keksiä sähköpostiosoitetta kun kaikki variaatiotkin varattuja.

Mullakin on kokonimikaimoja, googlettelin joskus. Vaikuttavat profiilien perusteella normaaleilta ihmisiltä, mikä on jees, sillä itse käytän somessa pseudonyymejä, joten uteliaat eivät saa kummempia selville.

Vierailija
20/51 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain molempien etunimien osalta. Lisäksi meillä on sama syntymävuosi ja -päivä:) Olimme kavereita teineinä.