Oletko koskaan tavannut kokonimikaimaasi?
Miltä tuntui? Onko outoa, että jollain on "sinun nimi"?
Kommentit (51)
Tiedän että sellaisia ei ole olemassa.
Olen kyllä, ja asuukin 3 km päässä minusta. Mitään sukua ei olla. Ei siinä mitään ihmeellistä ollut.
m-44 kirjoitti:
Olen kyllä, ja asuukin 3 km päässä minusta. Mitään sukua ei olla. Ei siinä mitään ihmeellistä ollut.
Tai no vedän takaisin... On siinä sillai ihmeellistä että on syntynyt samana vuonnakin kuin minä, samaa kouluakin käytiin.
Meitä on tällä sukunimellä n. 30 henkiöä suomessa, ja ulkomailla on tätä sukunimeä, muttei suomalaista etuniemäni siihen yhdisettynä, joten en :D
En, vaikka minulla on melko tavalliset nimet. Ei ihan yleisimmätkään tosin.
Eräs ministeri on kokonimikaimani.
Minua ihmetyttää miten voitte tietää tuollaista asiaa? Kun tapaatte kadulla ihmisiä, niin kysyttekö muka heiltä kaikilta nimet? Itsehän olen tavannut täyskaimani kerran eräässä palvelupisteessä, kun molemmilla oli aika varattuna - siinä olikin selvittely kummalle se oli :D
En. Sukunimeäni kantaa vain parisenkymmentä henkilöä Suomessa.
En ole, koska Suomessa ei ole ketään samannimistä kuin minä.
Netistä on löytynyt. Minulle on jopa tullut tälle ihmiselle tarkoitettuja puheluita.
Olen, käytiin samaa yläastetta. Tämä toinen oli vuotta nuorempi, mutta tunnettiin yhteisten kavereiden kautta. Hänen lisäkseen tiedän ainakin 5 muuta, joista yksi on ollut kohujulkkis.
En ole. Googlailujen perusteella on 97-vuotias Michiganissa asuva nainen.
En, nimeni on harvinainen. Sukunimeni omaavia on Suomessa vain jotain 30.
Hyvin samanlaiseen nimeen kyllä olen törmännyt - sanotaan, että nimeni on vaikkapa Maiju Korhonen, niin tämä toinen oli Meiju Koronen. Tämä toinenkin nimi oli hyvin harvinainen, mutta kahden kirjaimen ero. Huvitti :D
Yläasteella koulussamme oli kolme Jukka Virtasta. En ole itse sen niminen, mutta tuli vain mieleen.
En usko että on. Sukunimeä on Suomessa joku 5 kpl. Ulkomaalaisia saattaa olla samalla sukunimellä, mutta tuskin löytyy samaa supisuomalaista etunimeä.
Olen. Asutaan jopa samalla kylällä. Mukava ihminen.
Kerran näin eräällä hautausmaalla kiven, jossa myös oli koko nimeni. Ainoastaan toinen nimi oli eri kuin minulla. Se oli jotenkin pysäyttävä kokemus.
Kokonimikaimaa (siis kaikki etunimet ja sukunimi samat) en ole tavannut, mutta vaikka samaa sukunimeä on vain noin 300 suomalaisella, on sama etunimi + sukunimi -yhdistelmä neljällä. Ja kyllä, olen tavannut kaikki kokonimikaimani.
Vierailija kirjoitti:
Kokonimikaimaa (siis kaikki etunimet ja sukunimi samat) en ole tavannut, mutta vaikka samaa sukunimeä on vain noin 300 suomalaisella, on sama etunimi + sukunimi -yhdistelmä neljällä. Ja kyllä, olen tavannut kaikki kokonimikaimani.
Tarkennus, olen tavannut kaikki näin suppeasti määritellyt kokonimikaimani.
Ruotsissa asuu kaima. Selvisi, kun aikoinaan tein sähköpostitiliä gmailiin ja se ilmoitti osoitteen (etunimi.sukunimi) olevan jo varattu. Olin kärmeissäni, kun olin koko ikäni tottunut siihen, ettei muita samannimisiä ole.
Olen tavannut, kun olin pieni (noin 4-5vuotias) meidän naapurissamme asui aikuinen jolla sattui olemaan sama etu -ja sukunimi.