Psykoterapeutti, kokeilukäynti ja toimeentulotuki
Onko joku onnistunut saamaan harkinnanvaraista toimeentulotukea psykoterapeutin kokeilukertaan? Psykoterapiaahan ei voi aloittaa ilman kokeilukäyntiä, ja kelakorvausta saa vain kelan korvaamasta kuntoutuspsykoterapiasta. Tavoitteena selvitä taas opiskelukuntoiseksi, valmistua ja päästä työelämään. Mutta taas jää rahasta kiinni... Minulla ei ole tukiverkkoja eikä kukaan terapeutti ota asiakkaita ilman kokeilukertaa.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Minä sai tutustymiskäynnit ilmaiseksi.
Siis terapeutti ei ottanut ollenkaan maksua? Vai miksi oli ilmaista?
Otan osaa, itse en saanut vaan jouduin säästämään tt-tuesta kokeilukäyntiin. Toki voit koettaa, ehkä sossu tekee poikkeuksia joidenkin kohdalla jos perustelut tarpeeksi hyvät
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa, itse en saanut vaan jouduin säästämään tt-tuesta kokeilukäyntiin. Toki voit koettaa, ehkä sossu tekee poikkeuksia joidenkin kohdalla jos perustelut tarpeeksi hyvät
Jouduitko käymään monella terapeutilla kokeilukäynnillä vai otitko heti ensimmäisen? Toimeentulotuesta säästäminen on kohdallani hyvin vaikeaa, sillä en saa täyttä toimeentulotukea ja maksan myös opintolainaa sillä vajaalla toimeentulotuella pois (pankki ei suostunut lykkäämään enempää).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmella terpeutilla kävin jakukaan ei ottanut maksua.
en usko että maksavat kokeilukertaa, eikä ainakaan useampaa. Terapeuttia voi kyllä KELA-tuen aikana tietääkseni vaihtaa, jos perustelee hyvin.
Tämä on absurdia, koska psykiatri piti todennäköisenä että kuntoutuisin kyllä terapialla työkykyiseksi/työkykyisemmäksi ja todennäköisesti kela minulle sen terapian maksaa, mutta jostain pitäisi repiä ne rahat niihin kokeilukäynteihin. Kelassa sanottiin että todennäköisesti saisin itse terapiakulut toimeentulotuella maksetuksi, ne kokeilukerrat pitäisi vaan itse saada jotekin maksettua mutta miten. Ei minulla ole mitään arvokasta mitä voisin myydäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä päin suomea, jos haluat vastata?
Täälläpäin (itä suomi) kokeilukäynnit on kyllä olleet ilmaisia.
Vierailija kirjoitti:
en usko että maksavat kokeilukertaa, eikä ainakaan useampaa. Terapeuttia voi kyllä KELA-tuen aikana tietääkseni vaihtaa, jos perustelee hyvin.
Niin. Tuntuu vaan ihan hirveälle ajatus että joutuisin vaihtamaan terapeuttia kesken. Minulla on traumatausta ja vaikeuksia luottaa ylipäänsä ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä päin suomea, jos haluat vastata?
Itä-Suomessa.
Kesti 9 kuukautta ennen kuin sain. Pimittävät sen tiedon että voi saada, tietoisesti.
Vasta kun laitoin yhden lauseen hakemukseen, tulikin nopea päätös.
Nyt on ongelmana se etten löydä terapeutti.
Eli itä-suomessa on mahdollista saada ilmaisia kokeilukäyntejä, epäilen ettei päde täällä pk-seudulla mutta jos joku tietää paremmin kommentoikoon!
Vierailija kirjoitti:
Kesti 9 kuukautta ennen kuin sain. Pimittävät sen tiedon että voi saada, tietoisesti.
Pimittivät tietoa kelan kuntoutusterapian saannista vai siitä, että voit saada ilmaisen kokeilukerran?
Tsemppiä terapeutin etsintään, voi olla pitkä ja kivinen tie... Itseänikin hirvittää että miten tässä käy.
Pitääkö munkin käydä Itä-Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö munkin käydä Itä-Suomessa?
Muutetaan kaikki itä-suomeen! Harmi että opiskelupaikka on täällä eikä samaa alaa voi opiskella idässä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on ongelmana se etten löydä terapeutti.Pimittivät tietoa kelan kuntoutusterapian saannista vai siitä, että voit saada ilmaisen kokeilukerran?
Tsemppiä terapeutin etsintään, voi olla pitkä ja kivinen tie... Itseänikin hirvittää että miten tässä käy.
Ei Kela mitään pimitö, tieto löytyy sivuilta mutta sos.toimisto teki tuon.
Etsintä oli "jäissä" kuukausia tuon takia ja nyt tulee kesä jolloin tulee taukoja.
Meillä ainakin myönnetään harkinnanvaraista tutustumiskäynneille, jos asiakkaalla on oikeus perustoimeentulotukeen. T: sossu
Vierailija kirjoitti:
Sitkeästi vaan pommitat alueesi terapeutteja sähköpostilla, kelan sivuilta voi tarkistaa keillä on lupa antaa kelan kuntoutuspsykoterapiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on ongelmana se etten löydä terapeutti.Sitkeästi vaan pommitat alueesi terapeutteja sähköpostilla, kelan sivuilta voi tarkistaa keillä on lupa antaa kelan kuntoutuspsykoterapiaa.
Olen tehnyt niin mutta kaikki traumaterapeutit ovat varattuja.
Tuttuni vei yhden ja jään lehdelle soittelemaan.
Pakko kuitenkin vielä etsiä.