Hanne maalasi vessansa pirteän mustaksi ankean valkoisen sijaan...
Vessan värimaailman järkytti Hannea, joten päätti sitten tempaista sen mustaksi. Lisäksi näemmä ripusteli sinne jo ajat sitten muodista menneen ikkunapokan ja pehmosydämiä. Valitettavasti muusta osasta asuntoa ei ole kuvia, koska se on kuulemma tapetoitu samaan syssyyn.
Onhan toi valkoinen, kellastunut vessa ankea, mutta ei se mustana paljon parempi ole. Karmee, pimee ja ahtaan tuntuinen loukko nyt.
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/f3212d04-8cb4-495e-9bc8-ce0…
Kommentit (48)
Kodin pimein huone ja mustaksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teki kuka tahansa mitä tahansa, aina löytyy toimittaja kehumaan tulosta.
Ja teki kuka tahansa mitä tahansa, aina löytyy lauma vauva-palstalaisia haukkumaan tulosta.
Olet oikeassa, tämä on aika kaunapalsta. Olen kuitenkin muutaman vuosikymmenen aikana huomannut, että vaatteista ja asunnoista tehdään ylistäviä juttuja, olivapa ne millaisia tahansa. En mollannut tätä ratkaisua, vaikka se saa vessan tuntumaan puolet pienemmältä. Muuten ensimmäinen kerta kun musta määritellään pirteäksi.
Nyt on sokeritoukat innoissaan. Huone sisustettu heidän makuunsa: pimeää ja kosteaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi näitä juttuja tehdään?? Soittaako noi ite iltikseen et hei tein vessaani piristystä pikkurahalla, tuutteko tekeen jutun?😑
Ihan ok lopputulos, musta vaan turhan ankea ja synkkä väri pieneen vessaan ainakin noin suurissa määrin.
Todennäköisesit ovat toimitatjan kavereita tai kaverin-kavereita. Toimittaja on itse nähnyt tai joku tuttu on kertonut ja sitten asiasta tehdään juttu. Varmasti noille on se kohderyhmäkin olemassa, sillä monella ei ole hirveästi ylimääräistä rahaa, mutta silti haluaisivat jotain kodilleen tehdä. Eihän tuosta nyt mitään huippulaatua tule, mutta jos saa edullisesti tehtyä omasta mielestään tylsästä tai rumasta sellaisen, josta itse tykkää, niin parempiahan se on kuin päivittäin tuijotella sellaista sisustusta, josta ei tykkää. Ja tuossa esimerkkitapauksessa se vessa vielä oli huonossa kunnossa, joten ihan kiva, että joku kertoo, että pikkurahallakin saa nopeasti siistimpää kuin mitä nyt on, eikä tarvitse tehdä monen tonnin vessaremppaa ammattilaisten avulla. Eihä nämä tein-itse-ja-säästin -jutut ole sellaisille ihmisille kohdennettuja, jotka haluavat priimaa ja huippulaatua ja joilla on varaa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina näitä tällaisia ketjua lukiessa tulee jotenkin todella toivoton olo. Siis miten ihmiset oikeasti ovat näin ilkeitä ja itsekeskeisiä? Se, että jonkun toisen sisustusratkaisut eivät ole sinun makuusi, ei millään tavalla oikeuta sinua ilkeilemään noista ratkaisuista sen paremmin oikeassa elämässä kuin nimettömänä netissäkään. Tuskin kaikki muut maailman ihmiset sinunkaan kaikkia sisustusrakaisujasi rakastavat, mutta yhtä vähän heidän tarvitsee niistä sinulle alkaa ilkeillä. Puretaanko tällä tavalla omaa pahaa oloa vai mikä tässä käytöksessä on taustalla? Joo, voi hyvin sanoa, että ei ole ihan minun makuuni tai itse en tuollaista tekisi, mutta hei, ihan hyvähän siitä tuli, kun on siisti ja käyttäjänsä näköinen. Mitä väliä, tykkäänkö minä vai en.
Se nyt tuskin on ilkeilyä että kertoo mielipiteensä jostain jonka joku on päättänyt tehdä julkiseksi.
Ei se, että kertoo, vaan se, miten kertoo. Noista ensimmäisen sivun kommenteistakin valtaosa on todella ilkeitä ja keskittyvät tekijä ja lopputuloksen hakkumiseen, eivät kommentoi sitä, että ei ole minun makuuni (mikä tuskin pätkääkään muuten kiinnostaa rempan tekijää, koska eipä sitä remppaa jonkun random-vauvapalstalaisen maun mukaan kannata tehdä, vaan oman maun).
Haha, tein tuon jo muutama vuosi sitten. Meidän vessa tosin ei ole pimeä koppi, vaan ikkunnallinen ja korkea. Itse tykkään, muista ei väliä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on sokeritoukat innoissaan. Huone sisustettu heidän makuunsa: pimeää ja kosteaa.
Sulla on ilmeisesti valot päällä vessassa 24/7? Ja miten tuosta yhtään kosteampi tuli? Logiikkasi ontuu pahasti.
Oi, hieno musta vessa. Hyvältä näyttää silmääni. Ehkä olisin takaseinään laittanut jotain tummaa villiä tapettia tms, ettei kaikki ole samaa.
Mutta hieno ja rohkea joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina näitä tällaisia ketjua lukiessa tulee jotenkin todella toivoton olo. Siis miten ihmiset oikeasti ovat näin ilkeitä ja itsekeskeisiä? Se, että jonkun toisen sisustusratkaisut eivät ole sinun makuusi, ei millään tavalla oikeuta sinua ilkeilemään noista ratkaisuista sen paremmin oikeassa elämässä kuin nimettömänä netissäkään. Tuskin kaikki muut maailman ihmiset sinunkaan kaikkia sisustusrakaisujasi rakastavat, mutta yhtä vähän heidän tarvitsee niistä sinulle alkaa ilkeillä. Puretaanko tällä tavalla omaa pahaa oloa vai mikä tässä käytöksessä on taustalla? Joo, voi hyvin sanoa, että ei ole ihan minun makuuni tai itse en tuollaista tekisi, mutta hei, ihan hyvähän siitä tuli, kun on siisti ja käyttäjänsä näköinen. Mitä väliä, tykkäänkö minä vai en.
Se nyt tuskin on ilkeilyä että kertoo mielipiteensä jostain jonka joku on päättänyt tehdä julkiseksi.
Ei sinänsä eikä itsessään, mutta sillä on merkitystä, millä tavalla sen tekee. En itsekään tykkää mustasta vessasta, enkä kyllä valkoisestakaan, olisin sen sijaan voinut maalata sen vaikka kelta-vihreäksi, mitä yhdistelmää joku ekalla sivulla kammoksui. Makuja on monia, riittää kun itse tykkää. Mustassa on toki se haaste, että sen piiloon maalaaminen voi olla hankalampaa kuin hillitympien värien.
Mun mielestä näyttää hyvältä. En kyllä muutenkaan ymmärrä sitä, että kaiken pitäisi aina olla vaaleaa ja näyttää suuremmalta. Ei se pieni vessa isommaksi valkoisella maalilla muutu, onpahan viihtyisämpi (minun ja hannen mielestä).
Ainoa muutos minkä itse tekisin on ikkunanpokat, valitsisin tilalle mieluummin värikkään taulun. Ja ehkä lisää valoja, jos vessassa tulee meikattua.
Siistimpi olisi tullut vaaleammalla värillä.
Mutta noi mustafanit ovat tuollaisia.
Livija kirjoitti:
Miusta tuo musta vessa on hieno.
Minustakin! Asuttiin pari vuotta sitten väliaikaisesti 70-luvun rivitalossa jossa oli aivan upea, mustalla kaakeloitu vessa
Minusta musta vessa/kylppäri on hieno. Meillä on tämän tyyppinen vessa kotona: https://cdn.trendir.com/wp-content/uploads/old/interiors/black-bathroom… ja tämän tyyppinen suihku: https://decor10blog.com/wp-content/uploads/2016/06/4240c__Room-Decor-Id…
Valkoinen on minusta kylpyhuoneessa ikävä väri, näyttää tietyssä valossa keltaiselta ja jotenkin likaiselta vaikka olisi puhtaaksi tuntikausia hinkattu. Vessanpytty ja lavuaari saa olla valkoiset.
Ihan hyvä. Kyllähän tuolla kakisi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta musta vessa/kylppäri on hieno. Meillä on tämän tyyppinen vessa kotona: https://cdn.trendir.com/wp-content/uploads/old/interiors/black-bathroom… ja tämän tyyppinen suihku: https://decor10blog.com/wp-content/uploads/2016/06/4240c__Room-Decor-Id…
Valkoinen on minusta kylpyhuoneessa ikävä väri, näyttää tietyssä valossa keltaiselta ja jotenkin likaiselta vaikka olisi puhtaaksi tuntikausia hinkattu. Vessanpytty ja lavuaari saa olla valkoiset.
Mä tykkään kanssa todella paljon juuri tuollaisesta vessa/kylppärityylistä. Vaalea on ihan ok mutta armottoman pliisu. Beige on vanhojen miesten shortsien väri, ei ikinä.
Makunsa mukaan kukin laittakoon kämppänsä. Mun huomio kiinnittyi tuohon karvalankamattoon kostean tilan lattialla. Onko jollakulla kokemusta, onko kuinka käytännöllinen?
Tumma väri suorastaan 'imee' valon itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivempi tuo mustana on. Voisinpa itsekin maalata vessan, se on aivan jäätävä suoraan kasarilta oleva viritelmä ja nuhjuinen. Muutenkin tää kämppä kaipais maalia kipeästi. Kirkkaan vihreät ja oranssit kaapit, vihertävä muovimatto yms. Onneksi tässä tarvitsee asua enää vuosi.
No kyllähän toi kellertäväksi kääntynyt maali tartti jotain päivitystä, mutta musta nyt vaan ei ole se paras värivalinta pieneen koppiin, tai vaatisi edes enemmän panostusta valaistukseen.
Ei tossa mikään muu ollut kääntynyt kellertäväksi kuin kusenkeltainen lamppu! Loisteputken vaihtamalla olisi siis jo parantunut paljon.
Tuo on tekstin mukaan harmaa, ei musta.