Eikä! Minä saan 2,5 miljoonaa euroa tililleni eläinklinikan perustamista varten! Wau!
En tunne sähköpostin lähettäjää, mutta pakkohan tämän on olla totta. Olen todellakin oikea henkilö johtamaan tätä projektia. Kyllä elämä on nyt mahtavaa!!
"Rakkain,
Nimeni on Miss Prisca Nzi Ranskasta.
Haluan lahjoittaa 2,5 miljoonaa euroa pankkitilillesi kotimaasi hoitoon. Olen lukenut kaiken sinusta verkossa ja mielestäni voit hallita tätä projektia. Tähän kuuluu eläinklinikan perustaminen, eläinten pitäjien koulutus, hyvän eläinympäristön luominen ja ambulanssin käyttö.
Haluan, että tiedätte, ettette vakuuttanut minua tekemään tästä lahjoituksesta. Haluan teidän tietävän, että olen valinnut sinut sydämeni osastolta tähän hankkeeseen. Haluan teidän tietävän, että ponnistelut ihmiskunnassa ovat koskettaneet sydäntäni ja antaneet tämän rahaston sinulle. Tämä ei ole sattumaa, vaan täydellinen tahto. Kykysi ja omistautumisenne palvella yritystäsi kosketti sydäntäni ja valitsi sinut ainoaksi, joka osallistuu näihin humanitaarisiin hankkeisiin.
Mieheni ja minä olemme työskennelleet kovasti elämäämme hyvin, ja rakastamme eläimiä intohimoineen. Menetimme tulipalon katastrofissa 3 lasta, mutta se on elämää.
Mieheni on kuollut, mutta ennen kuin hän kuoli, päätimme, että rahamme annetaan jollekin, joka voisi käyttää tätä rahaa eläinten hoitoon. Kerron teille, että eläimet ovat erittäin hyviä ihmisille, ja meidän on koottava huolehtia niistä.
Jos haluat saada tämän lahjoituksen, anna meille täydelliset nimet, osoitteet ja puhelinnumerot.
Terveiset,
Mrs Prisca Nzi"
Kommentit (57)
Meillä naapuri kertoo saaneensa oikeasti perintöä ulkomailta ja nyt on maksanut etukäteen veroja 50 000€.
Rahat on mennyt ihan toisen maan pankkiin...
Voi olla kyseessä ihan oikea perintö, mutta ihmetyttää tuo etukäteen rahojen siirto aika kovasti.
Voisiksä pyytää siltä rahaa mullekin? Mäkin rakastan intohimoisia eläimiä.
On hämmentävää, miten joillekin ihmisille tuo viesti on ilmiselvä huijaus ja jotkut oikeasti epäilevät sen olevan totta. Ihan esimerkkinä Facebookin 'klikkaa tästä ja saa iPhoneX eurolla' ja muut huijaukset. Työkaverini, joka lähestyy kuuttakymppiä, on mielestäni skarppi ja fiksu, tohtoriksi asti opiskellut, seuraa ympäristöään, lukee lehtiä. Ja silti se haksahti sekä iPhoneX eurolla että 'aidot Ray Banit ilmaiseksi, kun kirjoitat vain luottokorttisi numeron' -huijauksiin. En ymmärrä. On kai niin sinisilmäinen, ettei edes osaa epäillä, että joku voisi huijata.
Mikä saa ihmisen uskomaan näin selviin huijauksiin? En oikeasti tajua.
Vierailija kirjoitti:
Voisiksä pyytää siltä rahaa mullekin? Mäkin rakastan intohimoisia eläimiä.
No itse asiassa nyt kun tätä asiaa olen päässäni hetken aikaa pyöritellyt, niin voisin jopa siirtää projektin hoidon kokonaan sinulle. Olen nimittäin todella allerginen monille eläimille ja sen lisäksi vielä pelkään lähes foobisesti mm. koiria ja hevosia, lepakoita ja hyönteisiä. En tiedä, olisinko ihan oikea henkilö hoitamaan eläinklinikkaa :D
ap
Mä voisin tulla töihin sinne eläinklinikalle. On niin vaikea löytää töitä. Rakastan myös intohimoisia eläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin tulla töihin sinne eläinklinikalle. On niin vaikea löytää töitä. Rakastan myös intohimoisia eläimiä.
You're hired! We care about passionate animals.
Vierailija kirjoitti:
On hämmentävää, miten joillekin ihmisille tuo viesti on ilmiselvä huijaus ja jotkut oikeasti epäilevät sen olevan totta. Ihan esimerkkinä Facebookin 'klikkaa tästä ja saa iPhoneX eurolla' ja muut huijaukset. Työkaverini, joka lähestyy kuuttakymppiä, on mielestäni skarppi ja fiksu, tohtoriksi asti opiskellut, seuraa ympäristöään, lukee lehtiä. Ja silti se haksahti sekä iPhoneX eurolla että 'aidot Ray Banit ilmaiseksi, kun kirjoitat vain luottokorttisi numeron' -huijauksiin. En ymmärrä. On kai niin sinisilmäinen, ettei edes osaa epäillä, että joku voisi huijata.
Mun esimies haksahti myös! Selitys oli, että yön tunteina pienessä viinihiprakassa tuntui niin hyvältä tarjoukselta. häneltä alkoi mennä 60€ tililtä joka kuukausi. En tiedä miten tarina jatkui, kun olin juuri vaihtamassa työpaikkaa. Ihan mukava ja fiksu ihminen oli tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan tulikin jo firman mainos valmiina :D. Tuo teipataan klinikan ikkunoihin, ambulanssiin ja mä voin kähistä sen radiomainoksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun esimies haksahti myös! Selitys oli, että yön tunteina pienessä viinihiprakassa tuntui niin hyvältä tarjoukselta. häneltä alkoi mennä 60€ tililtä joka kuukausi. En tiedä miten tarina jatkui, kun olin juuri vaihtamassa työpaikkaa. Ihan mukava ja fiksu ihminen oli tämäkin.
Tiedän myös yrittäjänä toimineen naisen joka oli antanut visakortin numeron Ikean arpajaisiin...
Edelleen ihmettelee miten ikea huijasi vaikka eihän ikealla ole asian kanssa mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan tulikin jo firman mainos valmiina :D. Tuo teipataan klinikan ikkunoihin, ambulanssiin ja mä voin kähistä sen radiomainoksessa.
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän myös yrittäjänä toimineen naisen joka oli antanut visakortin numeron Ikean arpajaisiin...
Edelleen ihmettelee miten ikea huijasi vaikka eihän ikealla ole asian kanssa mitään tekemistä.
Ja mun käly. Fiksu, nuori, tosin ehkä hieman sinisilmäinen koulutettu nainen sai netissä surffatessaan pop-uppina RayBan-tarjouksen ja tarttui siihen. Onneksi tililtä lähti vain se joku 30 euroa ja sai kyllä aurinkolasit, mutta eivät olleet tietenkään RayBanit, vaan jotkut thaimaalaiset muovihärpäkkeet.
Annatko pankkitunnuksesi, niin laitan tilillesi myös pari miljoonaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen ihmettelee miten ikea huijasi vaikka eihän ikealla ole asian kanssa mitään tekemistä.Ja mun käly. Fiksu, nuori, tosin ehkä hieman sinisilmäinen koulutettu nainen sai netissä surffatessaan pop-uppina RayBan-tarjouksen ja tarttui siihen. Onneksi tililtä lähti vain se joku 30 euroa ja sai kyllä aurinkolasit, mutta eivät olleet tietenkään RayBanit, vaan jotkut thaimaalaiset muovihärpäkkeet.
Minunkin ystäväni tilasi vastaavasta tarjouksesta hienon kellon. No, sai kyllä jonkunlaisen kympin arvoisen onnettoman virityksen.
Jos saat rahat niin todennäköisesti kyseessä on rahanpesu ja Krp soittaa seuraavana päivänä.
Ei tarvita kuin yksi (vale)eläinlääkäri ja klinikka-asia on heti hoidossa. Vuokratilat vois hankkia jostakin Mustin ja Mirrin kulmasta.
Google kääntäjällä käännetty. Ja kuka idiootti luovuttaa osoite ym. tiedot tuollaiselle? Hohhoijjaa.
Ahneus.
Vierailija kirjoitti:
Ahneus.
Mutta eikö oikeasti hälytyskellot soi missään vaiheessa? Miten voi olla niin sinisilmäinen??
Miten se tekee kirjoittajan tyhmäksi, jos sinä et ymmärrä hänen huumoriaan?