Istun täällä tk:n odotushuoneessa piereskellen ja maha turvoksissa, menen (taas kerran) kuulemaan ettei voi olla mitään vikaa kun keliakitesti nega ja tähystyksessä ei näkynyt mitään
Mulla on äitiyshousut jalassa, kun muut ei mahtuneet. Ja perse paukkuu. Oli varmaan virhe se jugurtti, mutta pakkohan sitä on aamulla jotain syödä!
Kommentit (32)
Kaljankin voisit jättää pois.
Sitäpaitsi jos ei lääkärit pysty auttamaan niin mitä sä siellä terkkarissa teet ilmaa pilaamassa. Mee kotiin piereskelemään.
Eikö ärtynyt suoli näy tähystyksessä? Siitä siis ei voisi olla kyse. Monella osa huonosti sulavista aiheuttaa oireita. Itse en kestä yhtään koivusokeria. Siis ihan pari pientä xylitol-oayillia saa aikaan valtavat oireet. En ymmärrä miten se voi olla mahdollista. Melkein mitä muuta tahansa siedä.
Itselläni laktoosi intoleranssi ja vilja allergia ei keliakkia. Jätin nämä aiheuttajat pois ja pieruvaivat ja turvotus jatkui. Lopulta tajusin sen että sokeri aiheutti vaivoja. Pahin on fruktoosi ja zylitoli. Hedelmät nyt minimissä ja sokerit myös. Zylitoli purkka oli jätettävä ja niin jäi ilmaa tuottava purkkakin pois.
Olen opetellut vedenjuojaksi joskus laktoositonta piimää. Viljoista ohra menettelee ei kuitenkaan kaljana. Marjat ovat sopineet paremmin hedelmistä en enään välitä.
Ihmekyllä hapankaali ei pieretä ja vatsani pitää siitä.
Mahavaivaiselta ihmiseltä ilmeisesti loppuu myös käytöstavat. Hyi.
Kahvi ja alkoholi pois. Voisi olla kolonoskopia tarpeen. Veikkaan että on ibs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun vatsavaivat helpottivat kun jätin sokerin pois. Söin Vappuna munkkeja ja heti vaivat palasivat... paljon kasviksia, vähän hiilihydraatteja ja sopivasti erilaisia proteineja
Sen verran tähän että totta kai vatsa oireilee jos on pitkään jotain vältellyt ja sitten sitä syö.
Itse karppasin pitkään ja kun söin palan normi kinkkupiirakkaa niin vatsa sekaisin siitä meni. Nyt hiilarit taas ok kun niitä on syönyt.Mutta kyllähän sokerin, nimenomaan valkoisen sokerin pois jättö on hyväksi ja kaiken muun höttöhiilarin.
Punainen liha runsaasti syötynä on itsellä ainakin yksi. Joku haudutettu naudanlihakastike niin kyllä on ilmavaivoja pari päivää! Tai pihvi 😅
Taisi olla viime viikolla jossain uutisessa, että ravintoteraupeutit joutuu nykyään neuvomaan aikuisia ihmisiä käymään reilusti paskalla ja tosisissaan kertovat, että ILMAVAIVAT on ihan normaalia eikä mikään sairaus. On normaalia piereskellä jonkin verran riippuen siitä aina mitä syö. Se on hei normaalia kun perse välillä paukkuu !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun vatsavaivat helpottivat kun jätin sokerin pois. Söin Vappuna munkkeja ja heti vaivat palasivat... paljon kasviksia, vähän hiilihydraatteja ja sopivasti erilaisia proteineja
Sen verran tähän että totta kai vatsa oireilee jos on pitkään jotain vältellyt ja sitten sitä syö.
Itse karppasin pitkään ja kun söin palan normi kinkkupiirakkaa niin vatsa sekaisin siitä meni. Nyt hiilarit taas ok kun niitä on syönyt.Mutta kyllähän sokerin, nimenomaan valkoisen sokerin pois jättö on hyväksi ja kaiken muun höttöhiilarin.
Punainen liha runsaasti syötynä on itsellä ainakin yksi. Joku haudutettu naudanlihakastike niin kyllä on ilmavaivoja pari päivää! Tai pihvi 😅Taisi olla viime viikolla jossain uutisessa, että ravintoteraupeutit joutuu nykyään neuvomaan aikuisia ihmisiä käymään reilusti paskalla ja tosisissaan kertovat, että ILMAVAIVAT on ihan normaalia eikä mikään sairaus. On normaalia piereskellä jonkin verran riippuen siitä aina mitä syö. Se on hei normaalia kun perse välillä paukkuu !
Minäkin luin sen.
https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/5bce8b22-88af-4b2a-b74e-eaf2aceb18…
Maitoproteiini allergia? maito ei sovi lainkaan? vaikea todeta, pitää vain kokeilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punainen liha runsaasti syötynä on itsellä ainakin yksi. Joku haudutettu naudanlihakastike niin kyllä on ilmavaivoja pari päivää! Tai pihvi 😅Taisi olla viime viikolla jossain uutisessa, että ravintoteraupeutit joutuu nykyään neuvomaan aikuisia ihmisiä käymään reilusti paskalla ja tosisissaan kertovat, että ILMAVAIVAT on ihan normaalia eikä mikään sairaus. On normaalia piereskellä jonkin verran riippuen siitä aina mitä syö. Se on hei normaalia kun perse välillä paukkuu !
Kyllähän täälläkin jotkut väittää, että piereskelyn voi välttää kokonaan jollain tietyllä ruokavaliolla, vaikka oikeasti jokainen kyllä piereskelee, jos ei hereillä ollessaan niin, sitten nukkuessaan.
Sama täällä, vatsavaivoja ollut vuosia ja viime aikoina tilanne pahentunut, lääkärit eivät löydä syytä. Nyt kolme päivää krampannut ja ollut vesiripulilla, ainoa mitä sietää on gluteeniton kaurapuuro. Välillä on hyviä jaksoja, ja sitten tilanne taas pahenee. Miehestäkin varmaan kivaa kun vaimoke lemuaa mätänevältä raadolta saati sitten pomosta ja työkavereista, kun yksi varaa vessaa ja kaasuttaa sen niin etteivät muut pysty käyttämään...
Pas""t on pari kertaa ollut tulla julkisilla paikoilla housuun, aina pitää selvittää missä lähin vessa ja nopein reitti sinne. Joskus tullut syöksyttyä miesten vessaan tai invavessaan.
Keliakia suljettu pois verikokeella, chrohnin tauti kamalan kivuliaalla peräsuolen tähystyksellä ja harmittaa kun siitä kidutuksesta ei tullut palkaksi diagnoosia :(
Olen nyt 40 vee ja usein mietin, tätäkö on loppuelämäni?
Kaljankin voisit jättää pois.
Sitäpaitsi jos ei lääkärit pysty auttamaan niin mitä sä siellä terkkarissa teet ilmaa pilaamassa. Mee kotiin piereskelemään.