Miksi kutsutte jauhelihamakaronilaatikkoa makaronilaatikoksi
Ne ovat kaksi eri asiaa. Arkiruoka ja perinneruoka.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Osalle näyttää tulleen yllätyksenä, että makaronilaatikko ja jauhelihamakaronilaatikko ovat kaksi eri asiaa.
Mä kyllä virallisesti tiedostan eron, mutta näin äkkiseltään tulee aina ajatelleeksi makaronilaatikkoa jauhelihamakaronilaatikkona. Ehkä johtuu myös siitä, että ihmiset ovat sekoittaneet asiat eikä itsekään osaa niin tarkasti ajatella enää koko asiaa.
Sanotko ajavasi autoa vai henkilöautoa?
Vierailija kirjoitti:
Koska makaronilaatikko on ihan sama kuin jauhelihamakaronilaatikko. Aina on ollut, ja on jatkossa myöskin.
ei ne ole sama asia. makaronilaatikossa ei ole lihaa. mutta vastauksesi antoi selityksen kysymykseen, eli siis nuoret ihmiset eivät tunne makaronilaatikkoa.
Koska se on lyhyempi sanoa ja kuulijat tietävät mitä ruokaa tarkoitan. Myös lasteni koulun ruokalistassa lukee Makaronilaatikko ja myös siellä he ovat oppineet tuntemaan sen sillä nimellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun makaronilaatikkooni ei tule lihaa
Se on munamaitomakaronilaatikkoa.
Siihen ei tule myöskään munaa eikä maitoa.
Mitäs sitten? Makaronia ja laatikko?
Soijarouhemakaronikasvisliemipippuria ja uunivuoka
Sitten en kutsuisi sitä makaronilaatikoksi. Sopivampi nimi voisi mun mielestä olla vaikkapa makaronivuoka tai soijarouhe-makaronivuoka.
Koska en tee numeroa mitä lihaa makaronilaatikossa ehkä on. Kuten en myös erittele siinä olevaa juustoa ja mahdollisia kasviksia.
Tilaatteko myös pitseriassa tuotteen "PI22A" kertomatta mitä täytteitä laitetaan?
Vierailija kirjoitti:
Tilaatteko myös pitseriassa tuotteen "PI22A" kertomatta mitä täytteitä laitetaan?
Ootko sä joku vihervassari?
Sivistymätöntä jos ei tiedä että makaronilaatikko ei sisällä lihaa.
Koska en ole koskaan nähnyt/maistanut missään lihatonta makaronilaatikkoa, on lihamakaronilaatikko "oletusmakaronilaatikko".
Ajattelin tänään laittaa lihamakaronivuokaa. En valmista ruokaani missään laatikoissa.
Koska siinä on yleensä enemmän makaroonia kuin lihaa. Ja ruuan ainesosat mainitaan siinä järjestyksessä kuinka paljon niitä ruuassa on.