Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autottomat kyydin pummaajat

Vierailija
06.05.2019 |

on vihoviimeisiä lokkeilijoita. Vaikka ne maksais "vähän bensarahaa" niin heidän kulunsa autokyydeistä jää tosi pieneksi verrattuna auton omistajaan. Lokkeilijat saavat vain hyödyn autoilusta ilman kuluja.
Vaikka olis sama matka, niin omistaja maksaa kulut, lokkeilija ei.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sopiva korvaus? Kertokaa esimerkkejä. Auton omistaja voisi sen suoraa pyytää.

Vierailija
2/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sopiva korvaus? Kertokaa esimerkkejä. Auton omistaja voisi sen suoraa pyytää.

Menköön taksilla. Saa samat edut kuin kaverilta kuljettajineen päivineen ja maksaa kulujen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin:

kyydin puumaajat.

4/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen sellaisenkin, joka oikein ylpeilee sillä, että ei ole autoa ja sitten on koko ajan pummaamassa kyytiä, siis sellaistakin, että taksi maksaisi 10 euroa ja bussillakin pääsisi. Lopetin kyydit ja on ollut vähän hiljasempaa sieltä päin, mikä on erinomainen asia.

Vierailija
5/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on näköjään moneen junaan. Aikanaan kun vielä auton omistin, otin mielelläni muitakin kyytiin. Huutelin esim facebookissa, että olen lähdössä lauantaina Ikeaan (90km/suunta), haluuko joku tulla samalla kyydillä. Se, että olen joka tapauksessa ajamassa tuon matkan, eikä pari lisämatkustajaa tee matkasta sen kalliimpaa vaan jopa maksavat osan bensakuluista, on minusta ihan ok eikä mitään lokkeilua kyytiläisiltä.

No minä en olekaan ikinä ollut niin penninviilaaja, että kaikki sentilleen laskettaisiin ja korot päälle jos ei maksua ihan just nyt heti saa. Minusta on myös mukava auttaa ystäviä, sillä homma meillä toimii vastavuoroisesti. Mä voin kuskata joskus jonnekin ja kaveri maksaa taksimatkat baari-iltana tms.

Myykää tekin autonne pois, niin ei kukaan pummaa enää kyytiä :).

Vierailija
6/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä on näköjään moneen junaan. Aikanaan kun vielä auton omistin, otin mielelläni muitakin kyytiin. Huutelin esim facebookissa, että olen lähdössä lauantaina Ikeaan (90km/suunta), haluuko joku tulla samalla kyydillä. Se, että olen joka tapauksessa ajamassa tuon matkan, eikä pari lisämatkustajaa tee matkasta sen kalliimpaa vaan jopa maksavat osan bensakuluista, on minusta ihan ok eikä mitään lokkeilua kyytiläisiltä.

No minä en olekaan ikinä ollut niin penninviilaaja, että kaikki sentilleen laskettaisiin ja korot päälle jos ei maksua ihan just nyt heti saa. Minusta on myös mukava auttaa ystäviä, sillä homma meillä toimii vastavuoroisesti. Mä voin kuskata joskus jonnekin ja kaveri maksaa taksimatkat baari-iltana tms.

Minun ei tarvitse luopua autosta ni tuon vuoksi. Minä osaan sanoa myös ei.

Vierailija
7/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en enää lähde hullujen kuskien kyytiin. "Ennen vanhaan" oli tapana, että mentiin samalla kyydillä esim. maaseutukouluun tai sukulaisten kyydissä juhliin jne. Sain kunnon hermareita hullujen kuskien kyydissä; hirveitä edellä olevan auton persauksissa roikkujia, riskiohituksia ja yksi törppö sitten kolaroi kun olin kyydissä. En enää lähde kyytiin, vaikka on pyydetty. Sanon vaan, että ajotapasi ei miellytä ja menen mieluummin julkisilla, nähdään perillä!

Vierailija
8/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en enää lähde hullujen kuskien kyytiin. "Ennen vanhaan" oli tapana, että mentiin samalla kyydillä esim. maaseutukouluun tai sukulaisten kyydissä juhliin jne. Sain kunnon hermareita hullujen kuskien kyydissä; hirveitä edellä olevan auton persauksissa roikkujia, riskiohituksia ja yksi törppö sitten kolaroi kun olin kyydissä. En enää lähde kyytiin, vaikka on pyydetty. Sanon vaan, että ajotapasi ei miellytä ja menen mieluummin julkisilla, nähdään perillä!

Nähdään vaan, kunhan ensin tulet sinne julkisilla sen puoli tuntia perässä.

Vierailija
9/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolliset kyydin pummaajat ne vasta vihoviimeisiä lokkeilijoita ovatkin. 

10/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt sotke mitään junia tähän, täällä puhutaan nyt autoilusta. Tosin jos hommaisin junan, niin kohta olisi kyydin pummijoita jonoksi asti.

Vierailija
11/46 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään ihminen, joka ajattelee toisen vain hyödykkeenä saa pysyä kaukana minusta. Jokainen hoitakoon omat asiansa. Ystävyys on pyyteetöntä.

Vierailija
12/46 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä riittä ja vielä oletetaan että kuskaaminen on automaatio jos yhdessä suunnitellaan jotain. Eivät edes viitsi vaivautua kysymään viitsisitkö noukkasta kyytiin tai viititkö heittää kotiin, mutta vaan tungetaan autoon ja kun minä olen siinä ihan huuli pyöränä niin tyyppi vaan toteaa, että heitätsä hänet ja istuu autoon. No mitäpä siinä sitten sanot "en heitä, ulos" .... ja ehkä heität samalla hyvästit muuten ihan mukavalle kaverille. Kyllä joillain on otsaa.

Vierailija
13/46 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pummaa ikinä kyytiä vaan vuokraan auton tarvittaessa tai tilaan taksin. 

Vierailija
14/46 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näitä toisten hyödyntäjiä on, eräskin pisti oman auton seisomaan talveksi ja pummaa sitten muilta kyytiä millon mihinkin. Todella röyhkeää ja käytät tuttujasi hyväksesi.  Niin me muutkin vaan joudutaan maksamaan auton kulut, et voi pummia jatkuvasti edes muutaman km matkoja. Kävele, se tekee sulle hyvää, et voi olettaa että jos jollakin on auto niin hän on velvoitettu sinua kuskaamaan. 

Vierailija
15/46 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommatkaa itsellenne auto saat***n toisten hyväksikäyttäjät ja hyödyntäjät.

Vierailija
16/46 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pummaa ikinä kyytiä vaan vuokraan auton tarvittaessa tai tilaan taksin. 

Just näin - kävele, fillaroi, käytä yleisiä tai tilaa taksi. Itseasiassa taksia voi käyttää aika monta kertaa kk lyhyillä matkoilla ja edelleen se on halvempaa kuin omistaa auto.

Vierailija
17/46 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanne kiristää päätä??😃

Et sitten pysty kieltäytymään vai?

Vierailija
18/46 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä joudun pyytämään kyytiä. Jos raha- ja elämäntilanne sen sallisi hankkisin oman auton. Kevättä odotellessa, että pääsen taas skootterilla kulkemaan itsenäisesti.

Vierailija
19/46 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eräs tuttu joka ei itse tarjoa minulle koskaan apua, kerran pyysin pientä jelppiä muutossa, hän yritti moneen otteeseen suibailla siitä velvoitteesta ja varmisteli ettei vaan joudu muuta tekemäänjos hän nyt tähän juttuun uhrautuu ja joutuu olemaan valmiina xxx tilanteessa.  Hän ottaa kyllä sujuvasti vastaan kaiken mitä ilmaiseksi tarjoan, mutta ei anna itse mitään vastinetta, eikä koskaan kutsu vaikka kylään ja keitä kahvia/tarjoa vaikka edes pullaa. Ei ikinä. Kyytiä kyllä odottaa aina saavansa ku  johonkin mennään yhdessä ja joka ikinen kerta tietysti pitää tuoda kotiovelle saakka takasin vaikka matkaa olisi 1 km. Olen joskus miettinyt että onko ollut aina noin röyhkeä vai eikö oikeesti ees tajua. 

Vierailija
20/46 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommatkaa itsellenne auto saat***n toisten hyväksikäyttäjät ja hyödyntäjät.

Sano ei. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme