Kaverin kanssa riita, kun vitsailin oravista kaverin lapselle, mitä mieltä??
Mun kaverin 5-vuotias lapsi siis oli mulla päivän ajan viikonloppuna hoidossa. Mulla on pihalla lintulauta, jolla käy 2 oravaakin lähes päivittäin syömässä. Katseltiin sitten ikkunasta näiden oravien puuhia ja heitin lapselle, että ne oravat on mun lemmikkejä. No lapsihan otti tämän aika kirjaimellisesti ja luuli, että ne on mulla jotenkin täällä sisällä ja ovat siis ihan oikeita lemmikkejä. Oli sitten kotonaan höpöttänyt tästä äidilleen, kuinka mulla on oravia lemmikkinä ja on nyt parin viime päivän ajan kärttänyt äidiltään, että hekin ottaisivat oravan. Ei oikein ymmärrä, että se oli vaan heitto multa ja että niitä ei oikeasti voi lemmikkinä pitää. Kaveri on nyt aivan raivoissaan mulle, kuulemma olen näyttänyt huonoa esimerkkiä, kun olen liiaksi inhimillistänyt lapselle villejä luontokappaleita. Kuulemma ei hyvä ja ajattelee, että lapsi alkaa kuvitella nyt kesyksi muitakin luonnoneläimiä. Minusta kaverin suuttuminen on aika naurettavaa, tuohan on lapsilla ihan normaalia, että hetken aikaa on jostain asiasta innoissaan. Kohta hän ei varmaan muistakaan koko oravaa. Mitä te olette mieltä, olenko tosiaan nyt toiminut jotenkin väärin tässä?
Kommentit (6)
No jos se kaveris vaikka selittäs lapselle, että villieläimiä ei voi ottaa sisälle, mutta voi ruokkia ja seurata niiden puuhia ja sillälailla pitää lemmikkinä. Sillähän tuosta selviää.
Lasten kanssa kannattaa olla todella tarkkana mitä puhuu, koska uskovat lähes kaiken. Tiedät ainakin vastaisuudessa.
Kyllä ruokkimiaan lintuja ja oravia voi sanoa lemmikeikseen.
Monille ne ovat myös se mahdollisuus eläinystävään, jos ei allergian takia voi ottaa kissoja, koiria, marsuja.
Eivät ole sen oudompia lemmikkejä kuin vaikka käärmeet tai vastaavat, joita niitäkään ei kauheasti voi rutistella ja vuoteenlämmittimiksi ottaa. Itse kyllä mieluummin oravan kanssa pihalla vähän kaveeraan kuin jonkin terraarioelukan kanssa.
AP:n kaveri on hieman rajoittunut.
Huutis :D Suuttuu tuollaisesta, vaikuttaa lapselta itsekin :D
Kyllä, kaverisi on tässä asiassa hölmö tosikko. Kyllä hän joutuu selittämään lapselle vielä vaativampiakin asioita ja korjaamaan muitakin väärinkäsityksiä, kannattaisi opetella.