Kuvittelin, että jos otan (saan) oikein hyvän ja kiltin miehen, niin en raivostuisi hänelle
Väärin meni. En tajua miten kiltille ja ihmisenäkin hyvälle miehelle voi raivostua? Vika ei ole minussa, minusta minua on aina pakotettu olemaan "kiltti" ja nielemään p*skaa. Aina kun mua on loukattu, se ei ole hetkauttanut ketään muuta kuin minua, mikä on totaalisen väärin minua kohtaan jne. Mun mielestä se on henkistä väkivaltaa, että kilteille raivostujia haukutaan. Raivostujalla on paha olla, ja vaikka se ei johdu kiltistäkäön, niin eipä se johdu raivostujastakaan. Ei kukaan aiheuta itselleen pahaa oloa, vaan toiset.
Kommentit (40)
Varmaan kyrsii kun taas pimahdit ja toinen vain hymyilee.
Vierailija kirjoitti:
Narsistista paskanjauhantaa.
Sua ei ole vain koskaan loukattu tarpeeksi ja läheltä tajutaksesi asiaa. Tajuan tänä päivänä, että kiltteyden vaatimus ja hyvät tavat ovat vain ilkeiden ihmisten keino hallita heikompiaan. Ei mikä.n pyrkimys olla hyvä ihminen. En arvosta sellaista laisinkaan. Parhaimmat tapaamani ihmiset eivät oleta muiden olevan hillittyjä ja hyviä, eivätkä kuvittele sellaista itsestäänkään koko aikaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Teen selväksi, että hymyilijällä on kyrsittävää.
Ap
Kyllä jokainen vastaa omista tunteistaan
Vierailija kirjoitti:
Eikä tässä mistään hymyilystä ollut kyse, vaan siitä, ettei provosoidu, eikä ala itse huutaa – eikä muutu, vaikka hänelle miten huomautellaan asioista. Kuka sellaisen hölmön kanssa haluaa olla.
Ap
Tasapain(o) kirjoitti:
Periaatteessa. Siksi huutaminen tasaveroiselle ei olekaan paha asia. Eri asia, kun sitä tehdään lapsille.
Ap
Et sä ole mikään kiltti väärinkohdeltu ihminen. Sä et ole mikään uhri. Kuulostat inhottavalta ihmiseltä, joka harjoittaa henkistä väkivaltaa muita ihmisiä kohtaan.
Ja nyt alan vain ihmetellä, että miksi ihmeessä ajattelin, että olisin paha, jos huudan tai suutun kumppanilleni? Ei kellään ole oikeutta aiheuttaa minulle ensin pahaa oloa, ja sitten kieltää minua purkamasta sitä tai antamasta takaisin paha olo.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Et sä ole mikään kiltti väärinkohdeltu ihminen. Sä et ole mikään uhri. Kuulostat inhottavalta ihmiseltä, joka harjoittaa henkistä väkivaltaa muita ihmisiä kohtaan.
Olen nimenomaan VÄÄRINKOHDELTU ihminen. Sinä sen sanoit, hyvin. Olen väärinkohdeltu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tasapain(o) kirjoitti:
Periaatteessa. Siksi huutaminen tasaveroiselle ei olekaan paha asia. Eri asia, kun sitä tehdään lapsille.
Ap
Huutaminen ja toisten huono kohtelu ei ole oikein vaikka miten oisitte molemmat aikuisia. Ihme logiikka sulla. Et todellakaan ole valmis parisuhteeseen noilla henkisillä edellytyksillä.
Vierailija kirjoitti:
Ja outoa, että liität sanaan väärinkohdeltu sanan kiltti. Eli muitako saa mielestäsi kohdellakin väärin? Tajuatko, ettei ketään saa kohdella väärin? Ei ihme, ettäsinä oikeutat p*skaisen käytöksesi, koska päätät vain, ettei toinen olekaan kiltti, niin SINÄ SAAT KYLLÄ OLLA ILKEÄ ELI KOHDELLA SITÄ TOISTA VÄÄRIN. ET SAA.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasapain(o) kirjoitti:
ApHuutaminen ja toisten huono kohtelu ei ole oikein vaikka miten oisitte molemmat aikuisia. Ihme logiikka sulla. Et todellakaan ole valmis parisuhteeseen noilla henkisillä edellytyksillä.
On se ihan oikein, jos toinen ei korjaa tapojaan, kun hänelle sanoo jostain asiasta, tai ei alaedes selvittää, miksi toimii ihan päin v*ttua.
Ap
Se ei ole mitään väärinkohtelua, että tasaveroisessa suhteessa suuttuu toiselle ja alkaa huutaa.
Ap
Tasapain(o) kirjoitti:
Juuri näin. Kukaan ei ole vastuussa toisen teoista, tunteista tai ajatuksista, mutta jokainen on vastuussa omista.
Apn tapaus kuulostaa läheisriippuvuudelta, jossa rajat on epäselvät.
Raivostupa minulle, niin heräät sairaalasta. Ehkä.
Mua ärsyttää se, että kiltit eivät ota koskaan mitään vastuuta mistään, koska ottavat vain haukkuja vastaan, mutta eivät muutu. Aivan totaaliraivostuttavaa. Eivät siis piittaa siitä yhtään, että käytöksensä kllä loukkaa, vaikka miten olisivatkin kilttejä ja ystävällisiä ja hyväntahtoisia. Olevinaan, tai vaikka heille sanoisikin aika pahasti. Se ei muuta sitä väärää toimintaa!
Ap