Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita joita ferritiini ei nouse?

rauta
06.05.2019 |

Olin 3kk rautakuurilla 100-300 milligrammaa päivässä ja kolmessa kuukaudessa ferritiini nousi ainoasta 4:stä 12:sta. Tsekattu keliakiat, helicobakteerit, vitamiinit ym. mutta ei löytynyt selittävää tekijää. Nyt yritetään nestemäisellä raudalla toiset kolme kuukautta mutta en ole turhan toiveikas

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se rautainfuusio annos maksaa n. 550 euroa! Aika kallista...

Vierailija
22/51 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut caprilonista että itseasiassa ei vähennä vuotoa vaan vuoto kestää kauemmin. Lisäksi aiheuttaa päänsärkyä ja saa pelätä verisuonitukoksia. Sivuvaikutusten takia en halua käyttää lääkkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rautatabletteihin saa helposti menemään 550 ja sen lisäksi niillä ei välttämättä arvot nouse.

Vierailija
24/51 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs onko kellään mielipidettä siihen, että ferritiini nousi noin 40 yksikköä alle puolessa vuodessa? Alkuarvo oli 10. Itsestäni tuntuu todella paljolta, etenkin kun samaan aikaan menkat olivat runsaat edelleen. Rautaa söin kyllä säännöllisesti ja otin ohjeen mukaan erillään aterioista. Mietin vaan kun minulle meinasi tulla flunssa siinä 1,5 viikkoa ennen noita viimeisimpiä labrakokeita, että voiko se vaikuttaa niin paljon. Ei ollut siis kuumetta tai mitään, mutta pari päivää oli muita flunssan oireita.

Tulehdusarvot olisi hyvä mitata samalla ferritiinin kanssa koska tulehdus voi nostaa ferritiiniarvoa virheellisesti.

Vierailija
25/51 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Caprilon vähensi vuodon määrää radikaalisti ja 7 vuotopäivää muuttui neljäksi. Ei mitään haittoja tullu. Erittäin siedetty lääke

Vierailija
26/51 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ferritiini nousi vuodessa 1 -> 26. Hemppa nousi 162 ja lääkäri käski lopettaa rautatablettien syömisen korkean hbn riskien takia. Rautavarastoa pitäisi saada vielä täydennettyä mutta miten...?

Vierailija
27/51 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ferritiini nousi vuodessa 1 -> 26. Hemppa nousi 162 ja lääkäri käski lopettaa rautatablettien syömisen korkean hbn riskien takia. Rautavarastoa pitäisi saada vielä täydennettyä mutta miten...?

Hieman samat ongelmat. Hb oli parhaimmillaan 165. Ja ennen pienet ja kalpeat punasolut olivat jo liiankin isoja ja punaisia, eli yli viiterajojen. Sanotaan että rautaa ei voi saada liikaa ja hb ei nouse yli luontaisen tason. Kuitenkin olen pitänyt taukoja raudan syönnissä vaikka ferritiini lähtee heti laskuun.korkeimmillaan ferritiinin olen saanut nostettua 29.

Vierailija
28/51 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs onko kellään mielipidettä siihen, että ferritiini nousi noin 40 yksikköä alle puolessa vuodessa? Alkuarvo oli 10. Itsestäni tuntuu todella paljolta, etenkin kun samaan aikaan menkat olivat runsaat edelleen. Rautaa söin kyllä säännöllisesti ja otin ohjeen mukaan erillään aterioista. Mietin vaan kun minulle meinasi tulla flunssa siinä 1,5 viikkoa ennen noita viimeisimpiä labrakokeita, että voiko se vaikuttaa niin paljon. Ei ollut siis kuumetta tai mitään, mutta pari päivää oli muita flunssan oireita.

Tulehdusarvot olisi hyvä mitata samalla ferritiinin kanssa koska tulehdus voi nostaa ferritiiniarvoa virheellisesti.

Sitä mietinkin, että mitähän tulehdusarvot olisivat olleet...samalla otettiin vain pvk ja punasoluindeksit ainakin olivat ihan viitteiden alarajoilla, mutta korjaantuneet rauta-arvot eivät varmaan ihan heti paranna punasoluindeksejä?

Vierailija
29/51 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkäri määräsi raitakuurin lisäksi caprilonin. Ferritiini nousee nyt mut hemoglobiini pysyy samana

Vierailija
30/51 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rautatabletteihin saa helposti menemään 550 ja sen lisäksi niillä ei välttämättä arvot nouse.

Mutta siitä nestemäisestä raudasta jonka saa ivnä suoneen et maksa kuin sairaalan laskun hieman yli 40 euroa.

Vierailija
31/51 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsaat menkat on todellinen ongelma tässä. Suurimmalla osalla ne ja mahdolliset raskaudet syöksee raudanpuutteeseen

Vierailija
32/51 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä mietinkin, että mitähän tulehdusarvot olisivat olleet...samalla otettiin vain pvk ja punasoluindeksit ainakin olivat ihan viitteiden alarajoilla, mutta korjaantuneet rauta-arvot eivät varmaan ihan heti paranna punasoluindeksejä?

Ensin nousee hb, sitten punasoluarvot mch ja mcv. Lopuksi varastorauta eli ferritiini.

Vierailija
33/51 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nouse, mutta pippeli kyllä vielä nousee.

Vierailija
34/51 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kyllä kokeilla caprilonia. Miten saa reseptin, eli minkälaiselle lääkärille pitäisi päästä, riittääkö tk, yleis vai mikä?

Vierailija
35/51 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin nousee hb, sitten punasoluarvot mch ja mcv. Lopuksi varastorauta eli ferritiini.

Hei kiitos tästä! Uutta tietoa minulle. Voi olla, että pitää käydä otattamassa ferritiini uudestaan jonkin ajan kuluttua, jos tulos oli silloin viimeksi vähän virheellinen.

Vierailija
36/51 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tuo otsikossa mainittu 'joita' on?

Vierailija
37/51 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Caprilon niminen lääke. Ei ole mikään ehkäisy tai hormoniaine.

Caprilonia otetaan vuodon ekoina päivinä, siinä se. Minimoi runsaan vuodon todella tehokkaasti (vaikuttaa kohdun seinämään). Jos aiemmin vuosit desin tunnissa, tällä lääkkeellä vuodat desin koko kierron aikana. Miten teille tällaista ei ole kerrottu?!

Miksi luulet ettei olisi käytössä? Se vaan ei riitä.

Vierailija
38/51 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nousi aika hitaasti suoliston huonosta kunnosta johtuen.

Superior Source Just women iron nostaa ferritiiniä hyvin eikä ärsytä vatsaa. En olisi uskonut. Lisäksi muistaakseni Futmedillä on tippoja, jotka laitetaan veteen. Pieni pullo on kallis, mutta on tehokas.

Vierailija
39/51 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tehokas magneetti housun perstaskuun, alkaa rauta pikkuhiljaa kertyä pakaroihin eikä valu ulosteen mukana ulos.

Vierailija
40/51 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa lääkäri voi määrätä Caprilonia. Esim. gynekologi