Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keitä ovat siistit nuoret pukumiehet kadulla? Pk-seutu

Vierailija
06.05.2019 |

Keitä ovat kadulla sellaiset erittäin siistit ja tyylikkäät mustaan pukuun pukeutuneet nuorehkot pukumiehet? En tarkoita nyt mistään toimistotalosta lounaalle juoksevia miehiä, vaan törmäsin heihin eilen keskellä asuinaluetta, kolme tällaista miestä olivat kävelemässä asuinkadulla keskenään keskellä päivää. Samanlaiset puvut, valkoinen paita, olisiko ollut vaaleansiniset krakat. Erittäin tyylikkäitä ja hyvännäköisiä. Itse kuljin rattaiden kanssa räjähtäneenä verkkareissa, enkä todellakaan ollut hyvännäköinen, silti nämä huusivat jotain moikkailuja perään (suomeksi). Mitä nämä ovat?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä seksifantasioitasi tällä "minä, ruma äiti verkkareissa sain huomiota timmeiltä nuorilta miehiltä!!??"-jankutuksellasi toteutat, mutta usko jo, että olivat mormoneita. Eivät gigoloja. Eivät halua panna sua vaikka päästäisit heidät sohvallesi.

"Tuhti mamma ja kolme nuorukaista- fantasia 😂"

Vierailija
42/64 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksaa niille ne puvut, parturit ja salikortit?

Ei nuoren miehen tarvitse rampata salilla ollakseen timmissä kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän puku maksa sen enempää kuin arkisempikaan vaateparsi.

Vierailija
44/64 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
45/64 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julistajat ovat taas liikenteessä. Kontulan ostarilla lauantaina mulle tultiin puhumaan samoin sanoin kuin viime kesänäkin eli Onko kukaan kertonut sinulle, että jumala rakastaa sinua. Minulta puuttuivat rakastavat sanat tälläkin kertaa. Haluan kulkea rauhassa asioillani, omissa oloissani ja uskossani.

Vierailija
46/64 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putinin jengi

Vierailija
47/64 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mormonit tekevät pakosti lähetystyötä ulkomailla. Sitä varten he opettelevat maan kielen.

Eivät ole iskemässä nuhjuista sormiruokailuhullua, vaan pelastamassa tämän sielun hulluista uskonnoista hulluimpaan.

Oikeasti opettelevat suomenkielen? Onpas siinä heillä hommaa kerrakseen. En kyllä ymmärrä miksi he minua haluaisivat "pelastaa", olen vain yksi huomaamaton ohikulkija, ja vannoutunut ateisti vieläpä.

Kyllä, opettelevat sen maan kielen, johon lähtevät lähetyssaarnaajiksi. Olen kohdannut muutaman mormonin, ja olen ollut vaikuttunut kuinka hyvin nämä nuoret ovat osaanneet suomea. Aksentista ja nimistä päätellen ovat olleet amerikkalaisia.

Ei kai heidän tarkoituksensa ole käännyttää ketään, he haluavat kertoa ja keskustella uskonnostaan, mutta ovat selvästi kiinnostuneita myös muista uskonnoista ja maailmankatsomuksista. Tällainen vaikutelma itselleni on jäänyt, olen keskustellu heidän kanssaan, mutta en todellakaan voisi kuvitella kääntyväni mormoniuskontoon.

Vierailija
48/64 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko komeita?

Vierailija
49/64 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko komeita?

Nuoret, komeat miehet valkoisissa kauluspaidoissa ja solmiot kaulassa saavat ainakin minut syttymään. Voisin tuijottaa heitä tuntikausia. :P

Vierailija
50/64 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin heitä todella. Tulla nyt mega-ateistiseen Suomeen puhumaan jollekin verkkareissa rumiluksille, huh huh.

Vierailija
51/64 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mormonit tekevät pakosti lähetystyötä ulkomailla. Sitä varten he opettelevat maan kielen.

Eivät ole iskemässä nuhjuista sormiruokailuhullua, vaan pelastamassa tämän sielun hulluista uskonnoista hulluimpaan.

Oikeasti opettelevat suomenkielen? Onpas siinä heillä hommaa kerrakseen. En kyllä ymmärrä miksi he minua haluaisivat "pelastaa", olen vain yksi huomaamaton ohikulkija, ja vannoutunut ateisti vieläpä.

Kyllä, opettelevat sen maan kielen, johon lähtevät lähetyssaarnaajiksi. Olen kohdannut muutaman mormonin, ja olen ollut vaikuttunut kuinka hyvin nämä nuoret ovat osaanneet suomea. Aksentista ja nimistä päätellen ovat olleet amerikkalaisia.

Ei kai heidän tarkoituksensa ole käännyttää ketään, he haluavat kertoa ja keskustella uskonnostaan, mutta ovat selvästi kiinnostuneita myös muista uskonnoista ja maailmankatsomuksista. Tällainen vaikutelma itselleni on jäänyt, olen keskustellu heidän kanssaan, mutta en todellakaan voisi kuvitella kääntyväni mormoniuskontoon.

Saako he itse valita, että tulevat Suomeen? Minä menisin ainakin mieluummin vaikka Saksaan. Suomen kieli on todella vaikea opetella jollekin esim. amerikkalaiselle. Kuka maksaa heidän elannon? Siis ruoan ja asumisen ja muun? Ja saako he opiskella jonkun ammatin vai pitääkö vain keskustella siitä uskonnosta kadulla koko elämä?

Vierailija
52/64 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko komeita?

Nuoret, komeat miehet valkoisissa kauluspaidoissa ja solmiot kaulassa saavat ainakin minut syttymään. Voisin tuijottaa heitä tuntikausia. :P

Ei hyvin mee sinullakaan.

Vierailija
53/64 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi keski-ikäinen verkkarinainen ajattelee että kun joku nuori huikkaa moin, se haluaa panna. 

Vierailija
54/64 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juristibodareita joilla on äärimmäisen korkea markkina-arvo ja joiden perään kaikki naiset kuolaa?

Vierailija
55/64 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mormoneillä on yleensä tummat puvut.

Vierailija
56/64 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako he itse valita, että tulevat Suomeen? Minä menisin ainakin mieluummin vaikka Saksaan. Suomen kieli on todella vaikea opetella jollekin esim. amerikkalaiselle. Kuka maksaa heidän elannon? Siis ruoan ja asumisen ja muun? Ja saako he opiskella jonkun ammatin vai pitääkö vain keskustella siitä uskonnosta kadulla koko elämä?

En ole mormoni, joten tämä perustuu kuulopuheisiin.

Käsittääkseni lähetyssaarnaajat eivät saa valita , mihin heidät lähetetään. Toki, jos joku sattuu puhumaan valmiiksi vaikka espanjaa, hänet todennäköisesti lähetetään espanjankieliseen maahan. Lähetyssaarnaajaparit muodostetaan usein niin, että toinen parista puhuu kohdemaan kieltä sujuvammin ja toinen oppii siinä mukana.

Kaikki eläminen pitää maksaa itse, mutta kirkko mahdollisesti avustaa, jos lähetin perheellä ei ole varaa maksaa. (Mormonikirkko on todella varakas.)

Lähetystyössä ollessa ei saa tehdä työtä tai opiskella muuta, vaan kaikki käytettävissä oleva aika tulee käyttää sanan levittämiseen. Lähetystyöhön kuuluu ovilla kiertämisen lisäksi mm. muuhun kirkon toimintaan osallistuminen ja (ainakin USA:ssa) kirkon jäsenten ja potentiaalisten jäsenten kaikenlainen auttaminen.

Vierailija
57/64 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

59 jatkaa

Ja lähetystyö kestää miehillä muistaakseni 2 vuotta ja naisilla 18 kuukautta.

Vierailija
58/64 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap kuvittelet että kokoomusnuoret oli etsimässä gängbängiä keski-ikäisen pampulan kanssa?

Luulen itse että olisivat ryöstäneet sinut, onneksi et pysähtynyt.

Vierailija
59/64 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät voi valita maata, se määrätään heille. Tietääkseni he asuvat paikallisten mormoniperheiden luona, jotka myös tarjoavat ruoat (en ole varma, jos saavat rahallista avustusta tähän kirkoltaan). Onhan heillä toki pientä rahaa mukanaan, jolla voivat tehdä henkilökohtaisia hankintoja (hygieniavälineet yms). Yhteydenpito kotimaahan on hyvin rajattua, sillä he ovat tulleet tänne töihin eli julistamaan Jumalan sanaa. He eivät opiskele tai tee palkkatyötä täällä ollessaan. Mormonit saavat ymmärtääkseni valita ammattinsa ihan vapaasti. Mormonikirkko voi ottaa kantaa siihen, mikä on mormonille sopivaa, mutta jokainen tekee itse omat päätöksensä.

Vierailija
60/64 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaan energian -katumyyjiä! Olivat komeat nuoret miehet puvut päällä Kuopion Petosen Pyörönkaarella tuossa yksi päivä. Kävelivät siis ympäri ämpäri ja kaupittelivat ihmisille sähköä. Ei siis ollut mitään ständejä, vaan yhtäkkiä hyppäsi eteeni sellainen spurguaukiolla ja toinen kirjaston takaa. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi