Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi kirpparihinnan on niin korkeita?

22.05.2006 |

ja erityisesti täällä vauva-netin osta&myy-palstalla samoin esim. huutonetissä!!!

Itse ajattelen, että housuista/puserosta tms. arkikamasta voi pyytää 0,50euroa-euron, 2 oikein hyvistä ja vähän paremmista vaatteista sit 2-5euroa kpl. Kengät samaten 1-5euroa. Mutta yleensä hinnat on ainakin tuplasti tämän ellei triplasti!!! Olisi kiva laittaa tavara kiertämään mieluummin kun hautoa niitä kotona... Kun tuntuu että sit kun laittaa hintaa vähän, ei tavara liiku kun ihmiset ajattelee, että tavara on huonoa kun on halpaa!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että just H&M:ltä saa usein monta bodya 10 eurolla. Miksi siis ostaisi käytetyn Lindex-bodyn 2 eurolla.

3.x:

Eli esim. jollekin Lindexin bodylle, joka maksanut uutena esim. 7,90 ¿, jäisi hintaa 2 ¿. (Usein maksavat vähän enemmänkin.)

Vierailija
22/25 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myynyt lastenvaatteita sekä itsepalvelukirppiksellä että Huuto.netissä. Ja ostanut olen molemmista paikoista.

Kirpparilla myydessä huomasin sen, että oli vaate mikä tahansa, jos hintaa oli yli 3e, myymättä jäi. Ihmettelen suuresti, että esim. vauvan ulkoilupuku, yhdellä lapsella ollut ja vähän käytetty eli mennyt 4eurolla kaupaksi tai Tutan collegehaalarit, joiden ovh on reilusti yli 20e ja olivat hyvässä kunnossa. Ehkä huono tuuri... Mutta itse kirppareita myös kiertäneenä ihmettelen joskus, millaisia vaatteita joku kehtaa myydä... Ulkoilupukuja, jotka on ollut monella lapsella, käytettyjä pikkuhousuja tai 5vuotta vanhoja, käytettyjä äitiiyspakkauksen vaatteita. Valitettavasti on sanottava, että montaa hyvää löytöä en ole kirpparilta tehnyt. Toki niitä tehdäkseen, pitäisi kirppareita kiertää aktiivisesti ja siitä en ole vieltä toistaiseksi innostunut.

Ja mitä Huuto.nettiin tulee, niin siellä vaatteita myyneenä olen havainnut, että pitää olla jotain erityistä myytävää, jos siellä lähtee myymään. Enkä toisaalta itse sielta ihan tavallisia H&M-vaatteita ostaisi. Postikulut, vaikka olivat 1euro, nostavat vaatteen hintaa. Marimekkoa olen ostanut ja L&B:ä myynyt. Vaatepaketteja olen myös huutanut, mutta hinta on noussut niissäkin liian korkeaksi.

Kyllä minun kirpparivaatteet ovat olleet hinnaltaan 0,5-2e pääsääntöisesti. Mutta vain siis tuon hintaluokan vaatteet menivät hyvin, kalliimmat jäivät myymättä. Eli ainakin oman kokemuksen mukaan hinta oli ratkaiseva tekijä ei se vaate, mikä oli myytävänä (siis " kalliimmissa" tuotteissa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nuo huuto.netin hinnat ainakin ole turhan korkeita kirpparihinnoiksi. Palstalla kun myy moni yrittäjä kakkoslaatuista tai esittelyversioita, jotka eivät myymälässä mene yhtä korkealla hinnalla. Myyjänä tietysti kivakin, kun joskus huomaa saavansa käytetystä vaatteesta enemmän kuin itse on maksanut. Ostaminen on kyllä jäänyt tosi vähälle. Ihmetyttää vain kauanko homma voi toimia noin. Ei kai noille syrjäseuduillekaan niin paljoa vaatetta uppoa...

Vierailija
24/25 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut myyvät melkein uutta, toiset ovat käyttäneet lapsellaan vaatteet loppuun. Jotkut eivät ilmeisesti ole kuulleet tahranpoistoaineista.

Itse maksan mielummin hyväkuntoisesta &puhtaasta H&M:n vaatteesta hyvän hinnan kuin likaisesta Ellestä.

Toki taas Myyrmäen kirppiksellä ihmetytti hintatasojen vaihtelu. Toisten hintataso oli lastenvaatteissa 50snt-2e, toinen pyysi esim. trikoista alkaen 3e. Sanomattakin oli selvää, kummalla myyjällä kävi kauppa. En minäkään vaatteita kirppikseltä ilmaiseksi halua, mutta jos maksan euroa enemmän, täytyy vaatteen olla siisti.

Vierailija
25/25 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eipä sielläkään vaatepaketeista useinkaan ylihintaa makseta. Tosin paketeista, joissa on myös ulkovaatetta, kenkää jms. saatetaan huutaa koviakin summia(varsinkin jos sisältää kosteussuojavaatteita).

Itse olen vaatepaketteja myydessä saanut vaatteista juuri n.2¿/ vaate, jota hyvinkin myös kirpputoreilla pyydetään. Tietysti kirpputorilla rahasta jää vähemmän käteen kun pitää vielä paikkamaksu maksaa ja huuto.netissä lisää hintaa tulee sitten vaatteiden postituksesta.

Kirpputorien tarjonta on kyllä usein paljon nuhjuisempaa ja kuluneempaa kuin huuto.netin.