Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä mies löytäisi YH-äidin kumppanikseen?

Vierailija
06.05.2019 |

Yökerhoissahan heitä notkuu mutta itse en sellaisissa käy. Miehenä hoivaviettini on kova ja haluaisin näin kolmekymppisenä naisen lisäksi pitää huolta kasvavasta pienestä lapsesta, jota voin kasvattaa(jos äiti sallii) ja opettaa tekemään kaikenlaista yms.
Yökerhoissa olevilla on myös suuri riski olla liikaa alkoholiin meneviä, joten jokin muu kohtauspaikka olisi parempi. Ehdotuksia?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse etsimässä kumppania, toivoisin löytäväni (yh-)äidin, koska olen isä itsekin.

Yh-äiti olisi jo äiti, hänellä olisi kokemusta vanhemmuudesta. En oikein välttämättä luottaisi esim. 30-35-vuotiaan lapsettoman sinkun kykyihin ja haluihin elää perhe-elämää.

Uskon vahvasti, että yh-äiti olisi myös luotettava kumppani, jos hänen luottamuksensa saisi voitettua; useinhan joku mies on hänen luottamustaan jo vahingoittanut.

Etsin siis kumppania, joka osaisi olla äiti, joka olisi jo äiti, ja jonka kanssa voisi vielä saada lapsen (lapsia).

Oletpa naiivi. Nainenhan ei tietenkään ole voinut olla syy eroon vaan se on mies joka on kohdellut naista kaltoin ja vienyt luottamuksen.

Vierailija
42/68 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse etsimässä kumppania, toivoisin löytäväni (yh-)äidin, koska olen isä itsekin.

Yh-äiti olisi jo äiti, hänellä olisi kokemusta vanhemmuudesta. En oikein välttämättä luottaisi esim. 30-35-vuotiaan lapsettoman sinkun kykyihin ja haluihin elää perhe-elämää.

Uskon vahvasti, että yh-äiti olisi myös luotettava kumppani, jos hänen luottamuksensa saisi voitettua; useinhan joku mies on hänen luottamustaan jo vahingoittanut.

Etsin siis kumppania, joka osaisi olla äiti, joka olisi jo äiti, ja jonka kanssa voisi vielä saada lapsen (lapsia).

Tämä on varmasti yh äidin näppikseltä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa naiivi. Nainenhan ei tietenkään ole voinut olla syy eroon vaan se on mies joka on kohdellut naista kaltoin ja vienyt luottamuksen.

Käsittääkseni pienten lasten yh-äitien erot puolisostaan (tai puolisottomuus) johtuvat ainakin useimmiten miehen toilailuista ja/tai vastuuttomuudesta. Aika harva esim. alle 3-v lapsen äiti lähtee etsimään "säpinää" elämäänsä satunnaisista miessuhteista - miehet ymmärtääkseni tekevät tätä useammin.

Vierailija
44/68 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap kantasi. Mies ei varmasti eroa naisesta siinä, että voi haluta kovasti lapsia. Naiselle lapsen saaminen on hiukan helpompaa vain, vaikka yksin.

Lapset tuovat tosi paljon iloa elämään ja merkityksen.

Toivottavasti löydät jonkun kivan yh:n. Oman kokemukseni mukaan yh:n kanssa on paljon seurustelijoita, mutta moni ei halua vakavampaa. Jotenkin vanhemmuus tekee ihmisestä mutkattomamman, ja kaikki turha karsiutuu pois.

Itse haluaisin löytää yh-isän, toivoisin, että saisimme yhteisiä lapsia lisäksi ja voisimme lisäksi vielä adoptoida lapsen tai lapsia.

Vierailija
45/68 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni pienten lasten yh-äitien erot puolisostaan (tai puolisottomuus) johtuvat ainakin useimmiten miehen toilailuista ja/tai vastuuttomuudesta. Aika harva esim. alle 3-v lapsen äiti lähtee etsimään "säpinää" elämäänsä satunnaisista miessuhteista - miehet ymmärtääkseni tekevät tätä useammin.

Joo, toilailu on varmasti miehille yleisempää, mutta mitä siellä sen taustalla on? Todennäköisesti jotain ongelmia parisuhteessa joka tapauksessa on ja niihin tarvitaan aina kaksi ihmistä.

Vierailija
46/68 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä hieman hämmästynyt ajatusmaailmasta, enkä toisaalta ihan vähääkään siitä, että jos mies myöntää haluavansa lapsen elämäänsä, tekee hän sen vain saadakseen seksuaalista mielihyvää. Pitääkö vanhanmallinen ajatusmalli vielä niin lujasti otteessaan, että vain nainen voi olla lapsien kanssa tekemisissä ja mies hoitaa talon ja auton vai onko tässä pelkkää trollailua ilmassa kommentoijien puolelta?

T: AP

Vierailija
47/68 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalta. 

Mun mieheni oli tuleva esimieheni kun tavattiin työhaastattelussa. Siinä kuulemma rakastunut. Ihmettelinkin kun oli niin omituisen hiljainen ja hämmentynyt. 

Hän on mua 5v nuorempi ja mulla oli jo 3 lasta valmiina. Ei haitannut silloin eikä nyt 23v myöhemminkään:D Nyt ollaan jo isovanhempia ja yhteinenkin kohta aikuinen. 

Ja todellakaan syy ei ollut se että olisi "tyytynyt" minuun. Olemme yhdessä elättäneet perheemme joka on meille yksikkö - ei "sinun minun ja meidän lapsia"

Vierailija
48/68 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun olin yh, seurustelin yh-isien kanssa. Ensimmäinen oli 50/50 yhteishuoltaja, toinen yksinhuoltaja. Molempien kanssa oli alusta asti selvää, että saman katon alle ei muuteta niin kauan kuin lapsia asuu kotona, eikä yhteisiä lapsia hankita.

Ei olisi tullut mieleenikään haluta lapselleni isäpuolta, hänellähän oli isä! Ihan oma isä hänet vei futistreeneihin ja ongelle ja opetti ajamaan mopolla jne. Oletko ap ottanut huomioon, että myös sen etsimäsi yh:n ex voi olla hyvinkin vahvasti lapsen elämässä? Ja/tai hänellä voi olla muita läheisiä aikuisia; sen poikalapsen eno tai ukki kenties vie häntå retkille jne.

Ihan oikeasti minusta tarpeessasi päästä tekemisiin yh:n lapsen kanssa on jotain vinksahtanutta. Ehkä seksuaalisesti, ehkä jollain tunnepuolen tasolla.

Vierailija
49/68 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo.

Vierailija
50/68 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä hieman hämmästynyt ajatusmaailmasta, enkä toisaalta ihan vähääkään siitä, että jos mies myöntää haluavansa lapsen elämäänsä, tekee hän sen vain saadakseen seksuaalista mielihyvää. Pitääkö vanhanmallinen ajatusmalli vielä niin lujasti otteessaan, että vain nainen voi olla lapsien kanssa tekemisissä ja mies hoitaa talon ja auton vai onko tässä pelkkää trollailua ilmassa kommentoijien puolelta?

T: AP

Se että haluat nimenomaan naisen jolla on lapsi/lapsia ei vaan kuulosta hyvältä. Ihmettelen naisia jotka tässäkin alkavat kertomaan että olisivat tuollaisia ja sinusta kiinnostuneita. Ylipäätään vanhempana täytyy olla tosi varovainen ketä päästää lastensa lähelle ja aikuinen mies joka nimenomaan kertoo etsivänsä elämäänsä lapsia ei vaan kuulosta hyvältä. Se kuulostaa väkisinkin siltä että etsitään niitä lapsia, ei naista. Perustelusikin oli ontuva.

Vierailija
51/68 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että ensin toinen mies pitää hauskaa ja saa sukunsa jatkumaan, sinä vain hoidat kustannukset? Tuollainen aisankannatus on häpeäksi miessukupuolelle.

Juu,täytyy ihmetellä mikä perversio tämäkin on...

Vierailija
52/68 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, minkä verran sinulla on kokemusta parisuhteesta, yhdessä asumisesta, arjen jakamisesta toisen ihmisen kanssa?

Pakko kommentoida,luuletko että joku tosissaan uskoo sen olevan täysin samanlaista kuin yksin asuminen?

Vierailija
53/68 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana. Antaisin puolet lapseen liittyvästä vastuusta vaikka heti:) Yksin on kuitenkin yksin. Ihan arkisissakin tilanteissa, kun vaikka huomaa, että maito on kaapista loppu. Vaihtoehdot on raahata lapsi yömyöhällä mukaan tai juosta lähikauppaa lapsen nukkuessa peläten, että lapsi herää yksinään.

Sen järjestäminen, että ei ole toista vanhempaa, jolle voisi jättää lapsen hetkeksikään. Joutuu kokoajan ja jokapaikkaan ottamaan lapsen mukaan.

Ei sillä, olen varautunut, että ollaan lapsen kanssa vielä pitkään kahdestaan. Meillä on hyvä elämä näinkin.

Vierailija
54/68 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävältä kuulostaa, mutta lapsenvahti kelpaisi yh:n elämään. Sen takia, että elämä helpottuu huomattavasti, en ole kovin kranttu miehen suhteen. Olettaen tietysti, että on kunnollinen ja mukava, eikö käytä päihteitä.

Vierailija
55/68 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkiset asiat, kuten kuumeisen lapsen kanssa yksin lääkäriin lähtö keskellä yötä on hiukan ikävää yksinään. Toisella kävellä kannat kipeää lasta ja toisella kädellä pakkaat reppuun tarvittavat. Onneksi on taksit.

Sairastaminen on myös ikävää. On vain pakko huolehtia lapsesta, vaikka itse olisi 40 asteen kuumeessa tai heikotuksen takia konttaa vessan lattialla oksentamassa. Lapsi on kerran liukastunut vessassa oksennukseeni, kun olin kovassa vatsataudissa ja en ehtinyt pöntölle. Siinä sitten vain kaikki makaamaan suihkun alle, kun muutakaan ei jaksa.

En suosittele yksinhuoltajuutta ilman hyviä turvaverkkoja kenellekkään.

Siksi olisin kelpuuttanut pikkulapsiaikana melkein kenet vain.

Vierailija
56/68 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tervetuloa rohkeasti vain yh:n auvoiseen maailmaan. Oksennukset ja uhmaikäiset odottavat sinua!

Vierailija
57/68 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arkiset asiat, kuten kuumeisen lapsen kanssa yksin lääkäriin lähtö keskellä yötä on hiukan ikävää yksinään. Toisella kävellä kannat kipeää lasta ja toisella kädellä pakkaat reppuun tarvittavat. Onneksi on taksit.

Sairastaminen on myös ikävää. On vain pakko huolehtia lapsesta, vaikka itse olisi 40 asteen kuumeessa tai heikotuksen takia konttaa vessan lattialla oksentamassa. Lapsi on kerran liukastunut vessassa oksennukseeni, kun olin kovassa vatsataudissa ja en ehtinyt pöntölle. Siinä sitten vain kaikki makaamaan suihkun alle, kun muutakaan ei jaksa.

Lapsesi on vaarassa siinä vaiheessa kun sinulle kelpaa melkein kuka vaan. Pedo-filia ei oikeasti ole mitenkään harvinaista. Murto osa tapauksista tulee ilmi. Ja yksinhuoltajien lapset on varmasti pääkohderyhmä. Ystäväni deittaili kerran miestä, joka sai itkupotkuraivarit kun ei saanut parien deittien jälkeen hoitaa hänen lapsiaan ja viedä esim. uimaan. Meni vaihtoon saman tien ja hyvä niin.

Vierailija
58/68 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsesi on vaarassa siinä vaiheessa kun sinulle kelpaa melkein kuka vaan. Pedo-filia ei oikeasti ole mitenkään harvinaista. Murto osa tapauksista tulee ilmi. Ja yksinhuoltajien lapset on varmasti pääkohderyhmä. Ystäväni deittaili kerran miestä, joka sai itkupotkuraivarit kun ei saanut parien deittien jälkeen hoitaa hänen lapsiaan ja viedä esim. uimaan. Meni vaihtoon saman tien ja hyvä niin.

Vedäppäs sitä foliohattua vielä vähän syvemmälle. Sinä puhut nyt todella marginaalisesta ryhmästä ihmisiä.

Vierailija
59/68 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen lapsen YH-isänä en ole ihan karmeasti joutanut miettimään parisuhdeasioita, mutta nuorimman kanssa leikkipuistossa olen kyllä päässyt hyvin jouhevasti juttelemaan äitien kanssa. Tosin en ole aktiivisesti etsimässä parisuhdetta joten ilmeisesti naisetkin vaistoavat etten ole epätoivoinen ja siksi käyttäytyvät luontevasti.

Jos tarkoituksella etsii juuri YH-äitejä niin jotain on vialla. Itse etsisin itselleni kumppania jonka kanssa arvot ja ajatukset kohtaavat ja jonka seurassa viihdyn.

Vierailija
60/68 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedäppäs sitä foliohattua vielä vähän syvemmälle. Sinä puhut nyt todella marginaalisesta ryhmästä ihmisiä.

Puhun tästä koska tiedän tästä jotain. Olen itse elänyt turvattoman lapsuuden ja nähnyt paljonko näitä on. Omasta lapsuudestani tiedän jo pelkästään kolme lapsiin sekaantujaa. Te joilla on tavallinen turvallinen lapsuus ette vain tiedä.