Nykyihminen on niin itsekäs, että lentokoneen hätäevakuoinnissa moni ottaa matkatavaroitaan mukaansa vaikka se on ehdottoman kiellettyä
Tämä nähtiin Moskovassa ja nähdään vielä muuallakin. Minä, minä, minä.
Kommentit (202)
Vierailija kirjoitti:
Ap ilmeisesti viittaa aivopierussaan Helsingissä sattuneeseen läppärin akun palamiseen, jonka uutisoinnissa iltapaskat kertoivat käsimatkatavaroiden haitanneen koneesta poistumista.
Uutisissa jäi mainitsematta, että kone oli saapunut portille ja matkustajia oli odottamassa koneesta pääsyä ennen kuin palo huomattiin.
Palon sammutus kesti alle minuutin, evakuointia ei suoritettu, vaan matkustajat poistuivat ihan normaalisti etuoven kautta.
Lentoemäntien ohjeet olivat osittain ristiriitaisia, ensin käskettiin poistua ripeästi koneesta ja seuraavassa käskyssä määrättiin jättämään käsimatkatavarat paikoilleen ja itse asiassa eniten koneesta poistumista haittasivat ne matkustajat, jotka olivat poistuneet koneesta ilman käsimatkatavaroita jäädessään odottamaan niitä matkustajaportille ja osa jopa pyrki takaisin koneeseen hakemaan tavaroitaan.
No ehkä ei viittaa vaan Moskovan turmaan.,
Mietin ihan oikeasti että jos on se sylissä/jaloissa oleva pieni käsilaukku tai pieni reppu, että miksi sen mukaan otto muka hidastaa. Tottakai joo on pieni riski, että se putoaa ja hidastaa muita, mutta onko muuta syytä miksi sitä ei saisi ottaa mukaan.
Sen ymmärtää, että hyllyjä ei tietenkään pengota evakuointitilanteessa. Tai mitään isoa aleta raahaamaan.
höyrylaiva Kurun uppoamisessa yksi mamma hukkui kun ei suostunut päästämään matkalaukustaan irti. Pelastajat sai jo otteen mutta ote lipesi kun mamma oli toinen käsi laukussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerkiää ottamaan laukkunsa niin aina parempi. Ei hidasta evakuointia yhtään.
Jos ap. pelkää lentämistä niin ei sitten lennä.
Oletko sä tyhmä?
Usein ne pakaasit on sellaisia, että niitä ei noin vain kannella. Ne on isoja ja painavia, ja todellakin ne hidastavat kaikkien kulkua jo normaalissa poistumisessakin.
Käsimatkatavara ei hidasta koneen tyhjennystä yhtään enempää kuin esim. matkustajan ylipaino ja huono kunto.
Pitäsikö ylipainoisilta kieltää lentäminen?
Vierailija kirjoitti:
höyrylaiva Kurun uppoamisessa yksi mamma hukkui kun ei suostunut päästämään matkalaukustaan irti. Pelastajat sai jo otteen mutta ote lipesi kun mamma oli toinen käsi laukussa.
tämä siis vuonna 1929. No nykyihmisiä (Homo sapiens) nekin olivat.
Miten niin nykyihminen? Eiköhän tuo ilmiö ole ollut olemassa yhtä kauan kuin ihmisetkin, eli varjellaan ensisijaisesti sitä omaa omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Mietin ihan oikeasti että jos on se sylissä/jaloissa oleva pieni käsilaukku tai pieni reppu, että miksi sen mukaan otto muka hidastaa. Tottakai joo on pieni riski, että se putoaa ja hidastaa muita, mutta onko muuta syytä miksi sitä ei saisi ottaa mukaan.
Sen ymmärtää, että hyllyjä ei tietenkään pengota evakuointitilanteessa. Tai mitään isoa aleta raahaamaan.
No ehkä enemmän on kyse siitä, että osaako peruspertti arvioida mikä on järjetön raahattava ja mikä ei. Helpompi ohjeistaa, että jättäkää kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Tuolloin ei ollut ihan niin vain korvattavissa laivan mukana uponnee tavarat, toisin kuin nykyään. Silti onhan tuokin surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerkiää ottamaan laukkunsa niin aina parempi. Ei hidasta evakuointia yhtään.
Oletko sä tyhmä?
Usein ne pakaasit on sellaisia, että niitä ei noin vain kannella. Ne on isoja ja painavia, ja todellakin ne hidastavat kaikkien kulkua jo normaalissa poistumisessakin.
Käsimatkatavara ei hidasta koneen tyhjennystä yhtään enempää kuin esim. matkustajan ylipaino ja huono kunto.
Kyllä se hidastaa. Ihmiset ei tajua, että hätäliukumäelle hypätessä pitää vaan rohkeasti hypätä siihen pyllylleen ja laittaa kädet ristiin rinnan päälle. Jono liukumäelle etenee sujuvasti, jos kenelläkään ei ole matkatavaroita. Jos sinulla on lentolaukku, mihin sen laitat? Aikaa tuhraantuu, jos heität sen edellesi. Ja kyllä, olen hypännyt tällaiselle hätäliukumäelle päinvastoin kuin sinä, vastainttäjä!
Vierailija kirjoitti:
Vakuutusyhtiöt ei korvaa laukkuja jotka vaan jätetään koneeseen.
Lentoyhtiö korvaa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta vuonna 1929 tämä nainen aiheutti vain vahinkoa itselleen. Nyt koneen takaosaan kuoli ihmisiä, joukossa lapsia, kun etuosan jengi kaikessa rauhassa otti matkalaukkujaan hyllyiltä mukaan.
Ehkä ne otti tosiaan vielä selfieitä, kuten viitteitä on. Liittävät varmaan johonkin omaan blogiin, et kattokaa mitä sattu tänään, tuolla taustalla näette ihka oikean kuolevan ihmisen. Mut mä säästyin jollain ihmeen kumman ihmeellä. Sen täytyy olla kohtalo. Mä olen luoto tekemään varmaan jotain tod. merkittävää, kun näin selvisin tuosta. Ihmeen kaupalla!
Mitenköhän tuo videoiden kuvaaminen koneen sisällä edisti evakuointia. Viittaan nyt siihen, että netissä pyörii koneen sisällä kuvattuja matkustajien videoita.
Vierailija kirjoitti:
Se matkalaukku tai jokin siinä oleva oli varmaan hänelle tärkeä, yhdistettynä vielä pelkoon ja paniikkiin. Noin minullekin voisi käydä.
Vierailija kirjoitti:
No tottakai ne otetaan mukaan. Jos mä lentelen bisneksessä tai firstissä, mua ei kiinosta ollenkaan kuinka takana olevan sikaosaston loisten evakuointi viivästyy, kun mä otan salkkuni hattuhyllyltä. Salkussani olevat paperit ovat huomattavasti arvokkaampia, kuin sikaosastolla lentävän loisen tulonsiirroilla rahoitettu elämä.
Vai että bisnes ja firsti, eihän tuo ole mitään kieltä. :D
Todellakin voitaisiin kieltää ne isoimmat käsimatkatavarat. On uskomatonta millaisia järkäleitä jotkut tuovat koneeseen ja ihan normaalitilanteessakin tukkivat käytävät kun kaivelevat niitä ylähyllyiltä. Eikä sillä edes näytä olevan mitään merkitystä onko business- vai economyluokan matkustaja - yhtä tyhmiä ihmisiä löytyy molemmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tottakai ne otetaan mukaan. Jos mä lentelen bisneksessä tai firstissä, mua ei kiinosta ollenkaan kuinka takana olevan sikaosaston loisten evakuointi viivästyy, kun mä otan salkkuni hattuhyllyltä. Salkussani olevat paperit ovat huomattavasti arvokkaampia, kuin sikaosastolla lentävän loisen tulonsiirroilla rahoitettu elämä.
Vai että bisnes ja firsti, eihän tuo ole mitään kieltä. :D
Kummallisen tärkeitä papereita, jos niistä ei vuonna 2019 ole olemassa sähköisiä kopioita missään 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sä tyhmä?
Kyllä se hidastaa. Ihmiset ei tajua, että hätäliukumäelle hypätessä pitää vaan rohkeasti hypätä siihen pyllylleen ja laittaa kädet ristiin rinnan päälle. Jono liukumäelle etenee sujuvasti, jos kenelläkään ei ole matkatavaroita. Jos sinulla on lentolaukku, mihin sen laitat? Aikaa tuhraantuu, jos heität sen edellesi. Ja kyllä, olen hypännyt tällaiselle hätäliukumäelle päinvastoin kuin sinä, vastainttäjä!
Ja silti, siellä voi olla vaikka liikuntarajoitteisia ihmisiä, jotka hidastavat paljon paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai näit vai?
Joo uutisissa näytettiin video jossa matkustajat tulivat koneesta ulos lentolaukut mukanaan. Mitäs muista ihmisistä, päöasia että omat kamat pelastuu?
Ei ap
Missä sellainen video on näkyvillä missä näkee ihmisillä olevan matkatavaroita?
Tästä videosta nyt ei ainakaan pysty sanomaan asiaan mitään, niin on epäselvää kuvaa.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006095121.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sä tyhmä?
Ja silti, siellä voi olla vaikka liikuntarajoitteisia ihmisiä, jotka hidastavat paljon paljon enemmän.
Ovat yleensä edessä tai takana, mikäli ovat lippua ostettaessa maininneet asiasta.
Totta kai vanhus ja lapsikin hidastaa evakuointia, mutta asia on silti eri, kuin että itsekkäästi otetaan niitä omia tavaroita mukaan vaikka turvallisuusohjeet nimenomaan sen kieltää (ai niin mutta eihän ne ohjeet ole kuin lentopelkoisille ja muille maatiaisille 🙄)
Vakuutusyhtiöt ei korvaa laukkuja jotka vaan jätetään koneeseen.