Tulevan Helsinki Gardenin lähiympäristöstä on näköjään alkanut tulvia asuntoja markkinoille
Parin viikon sisällä ainakin kymmenen eri kohdetta siinä hintaluokassa, josta itse katselen asuntoja. Häijyimmät vielä kehtaavat mainostaa asunnosta avautuvia näkymiä, jotka ovat tuon rakennusprojektin jälkeen täysin toiset. Hieman ärsyttää tuollainen huijaaminen, vaikka itse olenkin sen verran hereillä että en mene halpaan. Joku toinen voi vaikka mennäkin.
Onko välittäjän lain mukaan kerrottava ostajille, että viereiseen kortteliin on tulossa massiivista ja koko alueen identiteetin mullistavaa rakentamista? Vai kuuluuko tämä asioihin, joiden selvittäminen on ostajan vastuulla?
Kommentit (8)
Onko se muuten varmuudella tulossa vai neuvotellaanko siitä vielä? Siis Gardenin rakentamisesta?
Vierailija kirjoitti:
Onko se muuten varmuudella tulossa vai neuvotellaanko siitä vielä? Siis Gardenin rakentamisesta?
En ole ihan satavarma asiasta, mutta ainakin hiljattain oli uutinen että se oli hyväksytty kaupunkisuunnittelulautakunnassa. Sen jälkeen näitä ilmoituksia alkoi tipahdella juuri siitä lähialueilta hakuvahtiini (olen seurannut kaikkia etelä-Helsingin kohteita puolisen vuotta tietyssä hintahaarukassa ja huomasin selvän piikin).
ap
Hinnat ovat romahtamassa, joten vielä ehtii myymään hyvällä hinnalla. Esim. ne hyvät maisemat voivat lisätä hintaa roimastikkin, mutta jos siihen tuleekin toinen talo niin sille hinnanlisäykselle voi sanoa hyvästit.
Ei ole päätetty, joten siltä osin näkymän mainitseminen ei minusta ole huijaamista. Reilua toki olisi kertoa, että suunnitellaan rakentamista. Toisaalta mikä näkymä Helsingissä ei olisi alttiina muutoksille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ihan satavarma asiasta, mutta ainakin hiljattain oli uutinen että se oli hyväksytty kaupunkisuunnittelulautakunnassa. Sen jälkeen näitä ilmoituksia alkoi tipahdella juuri siitä lähialueilta hakuvahtiini (olen seurannut kaikkia etelä-Helsingin kohteita puolisen vuotta tietyssä hintahaarukassa ja huomasin selvän piikin).
ap
Mielenkiintoista.
Jos garden rakennetaan Nordiksen parkkikSelle ja lähimmät asuintalot noin 200-300m päässä urheilukadulla niin kyllä taas pahotetaan kunnolla mieltä, näkymä laakson suuntaan varmaan kuitenkin säilyy?
Peksi kirjoitti:
Jos garden rakennetaan Nordiksen parkkikSelle ja lähimmät asuintalot noin 200-300m päässä urheilukadulla niin kyllä taas pahotetaan kunnolla mieltä, näkymä laakson suuntaan varmaan kuitenkin säilyy?
Kyllähän se koko Stadikan ympäristön historiallinen tunnelma menee ihan kokonaan uusiksi, kun siihen rakennetaan se hehtaarihalli/asunto/toimitilakompleksi lähietäisyydelle. Kaikki esim. Mannerheimintien asunnot, joista näkymiä tuonne päin, tulevat muuttumaan fiilikseltään tämän johdosta. Niitä on rakennettu 50-, ja 60-luvuilla, ja tuon ajan tyyliä arvostavalle ihmiselle on varmasti kova pala joutua jatkossa katselemaan sitä monsterikompleksia. Oman lisänsä tuonevat lisääntyvät ruuhkat, kun ihmiset tulevat autolla otteluihin ja muihin tapahtumiin.
Stadikan torni on silmiä hivelevän kaunis maamerkki, mutta se syödään tällä hankkeella, koska jatkossa huomio kiinnittyy siihen korkeaan ja leveään möhköön. Itse laitan tästä syystä kaikki hakuvahtiin tulevat asunnot tuolta alueelta suoraan roskiin.
ap
Viitsisitkö miinustaja kommentoida miksi miinustit? Olenko jotenkin hakoteillä mielestäsi?
ap